ג'אקו 7 2025

ג'אקו 7 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    מזה עשרים שנים צ'רי היא יצואנית הרכב הגדולה של סין, ופעילה ברוב רחבי העולם. אלא שבאותן עשרים שנים צ'רי מנסה פעם אחר פעם גם להיכנס לאירופה ללא הצלחה.

     

    כעת היא מנסה שוב ועושה זאת אחרת, עם שלושה מותגים חדשים שג'אקו הוא אחד מהם. המותג מתמקד ברכבי פנאי-שטח עם מפרט ייעודי ועיצוב רבוע-מסוקס, והסנונית הראשונה היא ג'אקו 7 – רכב פנאי קומפקטי (C-SUV) שהוצג ב-2023.

     

    ג'אקו 7 בנוי על פלטפורמת אותה הוא חולק בין השאר עם צ'רי טיגו 7 פרו, ממדיו זהים לו ודומים לאלה של קיה ספורטאז': בסיס הגלגלים 267 ס"מ, האורך 450 ס"מ, הרוחב 187 ס"מ והגובה 167 ס"מ.

     

    ג'אקו 7 הושק בישראל ביולי 2024 עם מנוע הטורבו-בנזין 1.6 ליטר המוכר מדגמי צ'רי, אלא שבשל תקנות זיהום עדכניות, ההספק ב-7 נמוך ב-39 כ"ס והביצועים חלשים יותר. כך שלגרסה זו 147 כ"ס ו-28.4 קג"מ, התיבה היא דו-מצמדית עם 7 הילוכים וההנעה קדמית או כפולה. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 10.8 שניות בהנעה קדמית, 12 שניות בכפולה והמהירות המרבית היא 180 קמ"ש בשתי הגרסאות.

     

    בנובמבר 2024 הצטרפה גרסה היברידית-נטענת, המבוססת על מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר ו-2 מנועים חשמליים ליצירת תפוקה משולבת של 342 כ"ס ו-53 קג"מ. התיבה היא היברידית-ייעודית עם 3 הילוכים וההנעה קדמית. משך ההאצה מ-0 ל-100 קמ"ש הוא 8.5 שניות והמהירות המרבית 180 קמ"ש.

     

    בגרסה זו סוללה של 18.3 קוט"ש לטווח נסיעה של 91 ק"מ בחשמל בלבד, ולזו אפשרות לטעינה מהירה של 40 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    העיצוב החיצוני של ג'אקו 7 בולט למרחקים ומלא נוכחות. זה מתחיל בחזית עם חרטום אנכי הקורץ לדגמי ג'יפ – כאשר קו החלונות והכתפיים, פס התאורה האחורי עם הכיתוב במרכז וידיות הדלתות הנבלעות במרכב – זועקים כולם לנד רובר. התוצאה אולי לא מקורית, אך בהחלט מושכת.
  • תא נוסעים ומטען

    בתא הנוסעים בולטים 'מאפייני שטח' נוספים במבנה ובעיצוב – הכל ישר, פינתי ומזוות, אפילו גלגל ההגה ומחזיקי הכוסות רובעו. התוצאה מקסימה ולהשלמת תחושת "יוצאים לטיול", ישנם המון תאי אחסון, כולל תא מקורר בין המושבים.

     

    שני המסכים הגדולים (מולטימדיה ולוח מחוונים) משלימים את הקו הזוויתי שעוד החל בחוץ. הם מתורגמים לעברית ומציגים המון מידע, אלא שחלק ממנו קטן מדי בחיווי ובאיות. תפעולם מהיר ורגישות מסך המולטימדיה למגע טובה ברוב המקרים. המשפחה המטיילת בוודאי תשמח לשמוע כי ניתן לחבר שני מכשירי סלולר במקביל, גם לשיחות וגם לשמע – אולם עיצוב משטח הטעינה האלחוטי חשוף מדי לשמש, והמשטח עצמו עשוי להיות קטן למכשירי סלולר חדישים.

     

    המושבים מאוד נוחים ותנוחת הנהיגה טובה. התצפית לפנים טובה, אבל לאחור פחות. מאחור נמצא רצפה כמעט שטוחה לטובת נוסע חמישי ושפע של מקום לכולם לכל כיוון. המושב עצמו מעט נמוך והראות החוצה לילדים מוגבלת. כיאה לרכב עם זיקה לטיולים, תא המטען גדול ושימושי ויש אפילו גלגל חליפי.

  • מנוע וביצועים

    בנסיעה יום-יומית, למנוע המשרת את גרסת הבנזין יש מספיק כוח לכל משימה, אבל כאשר יוצאים מגבולות הכרך לטיול משפחתי, וכאשר צריך מחץ תחת עומס, התוצאה אנמית וחיסרון הכוח מורגש במיוחד בעלייה תלולה או בעקיפה. פעולת תיבת ההילוכים חלקה ונעימה, ועל אף שלא תמיד תאפשר הורדת הילוך, היא מתפקדת מצוין. בגרסה ההיברידית נטענת, עם הספק של כמעט 350 כ"ס ציפינו לתגובות כמו במכוניות חשמליות – זה לא קרה. אין כאן תאוצה עוצרת נשימה, או הצמדה ברוטלית של הגב למשענת. העוצמה מועברת לגלגלים בקצב הרבה יותר רגוע, מאוד לינארי באופיו, אבל לא חסר כוח באף מצב נהיגה או תוואי. זו גם יחידת כוח שקטה, חלקה ויעילה שנשארת כזו גם בעת מאמץ.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    בגרסת הבנזין צריכת הדלק במבחן נינוח הייתה סבירה ועמדה על 12 ק"מ/ל'. נסיעת שטח איטית וארוכה הורידה את הממוצע ל-10.1 ק"מ/ל'. בגרסה ההיברידית נטענת, בממוצע מבחן שכלל את החלק החשמלי, רשמנו 18.2 ק"מ לליטר. צריכה טובה מאוד

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      13.3 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10.8 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      51 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    גרסת ההנעה הכפולה וגרסת ההנעה הקדמית מציעות אותו מערך מתלים, אלא שפעולת הבולמים עדיפה בגרסת ההנעה הכפולה. הכיול הבסיסי מעט קשיח אבל בזכות ריסון מוצלח ג'אקו 7 מטפל היטב במרבית שיבושי הדרך. במהירות עירונית טלאי אספלט או פסי האטה, מורגשים יותר מהרצוי, אבל בסך הכל הנוחות טובה ומשתפרת ככל שעולה המהירות. מה שמעט מפריע לאיכות הנסיעה זה רעש הצמיגים שבולט עוד יותר לאור הבידוד הטוב של פעולת המנוע והבידוד המעולה של הרוח. הקשיחות הבסיסית והריסון המוצלח מותירים את המרכב מאוזן יחסית במעבר בין פניות, ויחד עם היגוי מדויק מעניקים לרכב יכולת דינמית טובה. בעיר רדיוס הסיבוב מעט גדול. בשבילים מתגלה ה-7 כפול ההנעה כרכב טיולים נהדר, עם יכולת גבוהה מהמקובל ברכבי פנאי.
  • תמורה למחיר

    מחיר גרסת ההנעה הקדמית מציב את הרכב במרכז הקטגוריה והמתחרים רבים. גרסת ההנעה הכפולה מביאה עמה ייחוד נדיר ביחס למקובל בקטגוריה עם הנעה לכל הגלגלים ויכולת שטח מרשימה. כך שיחד עם אחריות מורחבת של 5 שנים או 150,000 ק"מ, מתקבלת תמורה טובה מאוד למחיר.
  • גרסאות ורמות גימור

    ג'אקו 7 מוצע בשתי גרסאות ובשש רמות גימור.

     

    גרסת הבנזין מוצעת בשלוש רמות גימור. ברמת האבזור 'אקזקוטיב' הבסיסית תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, מצלמות היקפיות (כולל כזאת המצלמת מתחת לרכב, לתמרונים בשטח), מפתח חכם, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, צג "13.2, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת, תאורת אווירה וריפוד דמוי-עור.

    רמת האבזור 'טיטניום' כוללת גם גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, ואפשרות להזחת מושב הנוסע הקדמי על-ידי הנוסע מאחור.

    במפרט הטכני ברמת האבזור 'אדוונצ'ר' הנעה כפולה, מצבי ניהוג לשטח, מערכת סינון אוויר מתקדמת – וברשימת האבזור גם אוורור למושבים הקדמיים, צג "14.8 ותצוגה עילית, מערכת שמע משודרגת של סוני ועוד. גג שחור מוצע בתוספת תשלום.

     

    הגרסה ההיברידית מוצעת בשלוש רמות גימור שונות; רמת הבסיס נקראת 'אלגנס' וכוללת תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, צג "14.8, מחוונים מוקרנים, בקרת אקלים מפוצלת ופתח מיזוג לאחור.

    רמת 'פרמיום' מוסיפה גג זכוכית, מצלמות היקפיות, תפעול חשמלי למושבים הקדמיים, תאורת אווירה וריפוד דמוי-עור. 

    ברמת האבזור 'לקשרי' מתווסף תפעול חשמלי לדלת האחורית ואוורור למושבים הקדמיים.

  • בטיחות

    ג'אקו 7 טרם נבחן במבחני ריסוק מערביים. אך מפרט הבטיחות בכל רמות האבזור כולל בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ובקרת שיוט אדפטיבית. ברמות האבזור הבסיסיות שבע כריות אוויר, ברמות הבכירות גם כרית לברכי הנהג.

     

    בפועל, חלק מהמערכות עובדות מעולה כמו חיווי מניעת פתיחת דלת אחורית בעת עצירה – אבל רוב המערכות פחות: תיקון ההגה אגרסיבי מדי, שמירה על מרכז המסלול זקוק לכיול, ובאופן כללי יש המון התרעות המבלבלות את הנהג שלא מבין למה זכה לנזיפה.

  • מה חדש בדגם

    באוגוסט 2025 החל שיווקה של רמת אבזור חדשה ומוזלת בגרסה ההיברידית, 'אלגנס', שמחירה נמוך ב-10,000 שקלים וב-5% מזה של רמת הגימור 'פרמיום'.

  • טווח נסיעה

    בגרסה ההיברידית-נטענת טווח הנסיעה החשמלי עמד על 79 ק"מ. נאה.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ג'אקו 7 הוא רכב פנאי מפתיע ואטרקטיבי למשפחה המטיילת.

ג'אקו 7 שאלות ותשובות

המחיר לגרסת הבנזין מתחיל מ-169,900 שקלים לגרסת הכניסה ועד 199,900 שקלים לאדוונצ'ר 4X4. גרסת הפלאג אין מתחילה ב-190,000 שקלים ועד 203,000 שקלים לפלאג אין
מבצעי טרייד אין נעשים על ידי זרוע הטרייד של היבואנית כלמוביל. יש לבדוק ישירות מול הסוכנות. תנאי העסקה תלויים בסוג ומצב הרכב המוחלף
בגרסת הבנזין הפער הוא של כ-10,000 שקלים בין רמות הגימור של ההנעה הקדמית וכ-20,000 שקלים לזו כפולת ההנעה. בפלאג אין עומד הפער על כ-12,000 שקלים
היבואנית אינה מפרטת את תנאי המימון לרכב, יש ליצור קשר לקבלת הצעה פרטנית
הדגם החל להימכר השנה, ומוקדם מדי להעריך את ירידת הערך שלו
כן, לקבלת עסקת ליסינג יש לפנות לחברות הליסינג עצמן
לג'אקו 7 ציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק האירופי
כן, כחלק ממערך הבטיחות המתקדמת
כן, כחלק ממערך הבטיחות המתקדמת
לג'אקו 7 ישנן 8 כריות אוויר
כן, כחלק ממערך הבטיחות המתקדמת
מצלמת רוורס מותקנת בגרסת הכניסה, רמות הגימור הגבוהות מגיעות עם מצלמות 540 מעלות (כולל צילום מתחת לכלי הרכב)
בין 13.3 ל-12.5 ק"מ לליטר
לגרסת הבנזין הנעה קדמית 51 ליטרים, להנעה הכפולה 57 ליטרים ולפלאג אין 60 ליטרים
על פי הצהרת היצרנית הטווח המוצהר הכולל הוא 1,200 ק"מ
הדגם מוצע בגרסת בנזין או פלאג אין
לגרסת הבנזין מנוע 1.6 ליטרים ולפלאג אין 1.5 ליטרים, שניהם עם מגדש טורבו. למנוע הבנזין תיבה כפולת מצמד עם 7 הילוכים ולפלאג אין תיבה רציפה
לגרסת הבנזין 147 כ"ס ולפלאג אין המשלבת מנוע חשמלי 342 כ"ס
לגרסת הבנזין 10.8 שניות ולפלאג אין 8.5 שניות. ביצועים סבירים לקטגוריה ולשימושים של הרכב
לרכב 3 מצבי נהיגה בגרסת ההנעה הקדמית ו-7 בגרסת ההנעה הכפולה אליה נוספים מצבי בוץ, עפר, חול ושלג
כן, ישנה גרסת הנעה כפולה. אם כי לא מדובר ברכב שטח של ממש
המהירות המירבית היא 180 קמ"ש
כן, בהספק של של 40 קילוואט
הטווח המוצהר הוא 91 ק"מ
כן, בהספק של של 40 קילוואט
האורך הכללי עומד על 450 ס"מ, הרוחב על 187 ס"מ, הגובה הוא 167 ס"מ ובסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ
בסיס הגלגלים הוא 267 ס"מ, ממוצע לקטגוריה
בגרסת הבנזין נפח תא המטען הוא 424 ליטרים בעוד זה של 340 ליטרים
כן, בקיפול המושבים מגיע הנפח ל-1,350 ליטרים בבנזין ובפלאג אין על 1,265 ליטרים
מרווח הגחון הוא של 20 ס"מ לגרסת הבנזין ו-17.4 ס"מ לגרסת הפלאג אין
כן, על מערכת מולטימדיה ומסך של 13.2 אינץ' בגרסת הכניסה ו-14.8 בבכירה
כן, גם אלחוטי בגרסת הפלאג אין
הניווט נעשה דרך שיקוף האנדרואיד או האייפון
הרכב ללא טעינה אלחוטית
ברמות הגימור הנמוכות מערכת של היצרנית, ברמות הגימור הגבוהות מערכת של SONY עם 8 רמקולים
המתחרים הישירים האם MG EHS, לינק אנד קו 01, BYD סיל U פלאג אין וליפמוטור C10 פלאג אין
היתרון המרכזי שלו נובע מהעיצוב החיצוני בעל המראה היוקרתי והיכולת שלו להציע גרסת הנעה כפולה עם מנועי הבנזין
כמו רוב המכוניות הסיניות, יתרון האבזור מוחץ כולל הנעה מרחוק, תא אחסון מקורר, מערכת טיהור אוויר וכיוון מושבים חשמלי בחלק מהגרסאות
בחירה בדגם תלויה בצרכים והעדפות האישיות של המשתמש
לרמות הגימור הגבוהות כיוון חשמלי למושבים
לגרסת הפלאג אין חימום מושבים קדמיים. אוורור מושבים לא מוצע בדגם
כן, ברמות הגימור הגבוהות
המרווח מאחור סביר לשני מבוגרים, מרווח הרגליים לא חריג ביחס לקטגוריה או לקרוסאוברים בגודל דומה
כן, בקרת האקלים מפוצלת כולל יציאות מיזוג מאחור
האחריות היא לחמש שנים בגרסת הבנזין ושש שנים לפלאג אין
הרכב חדש מדי בכדי לייצר בסיס אמין של מידע אודות תקלות נפוצות

ג'אקו 7 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ג'אקו 7 כתבות ומבחני דרכים

ג'אקו 7 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    ג'אקו 7
    ג'אקו 7, אוט', 1.6 ל' טורבו, Executive ,2x4
    הספק כוח סוס 147
    מחיר מחירון ₪169900
  • צ'רי טיגו 7 פרו
    צ'רי טיגו 7 פרו 1.6 ל' טורבו, אוט', Comfort
    הספק כוח סוס 186
    מחיר מחירון ₪164950
  • קופרה פורמנטור
    קופרה פורמנטור (מ. פנים), 1.5 ל' טורבו eTSI, היברידי מתון, אוט', 2x4
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪199900
  • קיה ספורטאז'
    קיה ספורטאז' 1.6 ל' טורבו, אוט', Urban
    הספק כוח סוס 160
    מחיר מחירון ₪184990
  • פיג'ו 3008
    פיג'ו 3008 (דור חדש), 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Allure
    הספק כוח סוס 145
    מחיר מחירון ₪186990
  • on
    סיאט אטקה
    סיאט אטקה 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪167900
  • on
    מאזדה CX5
    מאזדה CX5 אוט', 2.0 ל' , Comfort ,2x4
    הספק כוח סוס 165
    מחיר מחירון ₪180900

חוות דעת גולשים על ג'אקו 7

4.7/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (3)

הנאת נהיגה

4.7

עלויות תחזוקה

4.3

נוחות השימוש ואבזור

5

מרווח ישיבה

5

תא המטען

4.3

יש לכם ג'אקו 7? כתבו חוות דעת

ג'אקו ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.