לינק אנד קו 08 2025
לינק אנד קו 08 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
באוגוסט 2025 החל שיווקו בישראל של לינק אנד קו 08 – רכב פנאי בינוני (D-SUV) בהנעה היברידית-נטענת.
הדגם 08 הוצג ב-2023 ומבוסס על הרצפה CMA אותה הוא חולק עם דגמי וולוו ומותגים נוספים של קונצרן ג'ילי. בסיס הגלגלים הוא 284.8 ס"מ, אורכו 482 ס"מ, רוחבו 192 ס"מ וגובהו 169 ס"מ - מהנדיבים במידותיו בסגמנט שלו. נפח תא המטען הוא 545 ליטרים ומשקל הרכב 2112 ק"ג.
מערכת ההנעה ההיברידית משלבת בין מנוע טורבו-בנזין 1.5 ליטר למנוע חשמלי והתפוקה המשולבת היא 350 כ"ס ו-35.7 קג"מ. לתיבה האוטומטית הייעודית 3 הילוכים וההנעה קדמית. משך ההאצה ל-100 קמ"ש הוא 6.8 שניות והמהירות המרבית 185 קמ"ש.
ברכב סוללה גדולה מהמקובל ברכב היברידי (39.6 קוט"ש), המאפשרת טווח נסיעה חשמלי מרשים של עד 200 ק"מ. ניתן לטעון את הרכב בעמדה מהירה בהספק של עד 85 קילוואט. -
עיצוב ונוכחות
העיצוב החיצוני "היי-טקי", מבלי להיגרר למראה מצועצע וגימיקי. יש בהופעה שלו נוכחות בוגרת ומאופקת, כמעט אירופית.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים בלינק אנד קו 08 במראה מינימליסטי ונקי מאוד.
איכות ההרכבה טובה מאוד, אולם איכות החומרים לא אחידה.
הנדסת האנוש טובה מהממוצע הסיני; המסך הגדול מנצל את המטראז' שלו כדי להציג אייקונים גדולים וברורים. אבל הוא צריך לעשות את זה כי כל פעולה כרוכה בתפעול מהמסך – וזה מוגזם.
הסידור של סביבת הנהג ב"קומות" ומפלסים מעניקה תחושת מרווח יחד עם קו החלון הקדמי הנמוך יחסית, שגם תורם לראות החוצה.מאחור מפתח דלתות רחב מביא לכניסה נוחה מאוד, המושבים נעימים לישיבה והמרווח נדיב.
לתא המטען נפח של 545 ליטרים והמבמה שימושי. על גלגל חלופי הוא מוותר, וחבל. -
מנוע וביצועים
את לינק אנד קו 08 מניעים מנוע בנזין ושני מנועים חשמליים. ההספק המשולב שלהם הוא 350 כ"ס ו-59.1 קג"מ. והביצועים 6.8 שניות ל-100 קמ"ש ו-185 קמ"ש מירביים. ההספק מרשים וגם הביצועים יפים מאוד לרכב בגודל שלו.
במצב ההנעה החשמלי, הביצועים מצוינים ובמעבר להנעה ההיברידית כמעט ולא מורגשת ירידה בעוצמה.
גם אחרי מיצוי החשמל, מנוע הבנזין הפגין יכולת "התאוששות" מהירה מאוד בטעינה של הסוללה וחזרה לכשירות מלאה. -
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
בבדיקת הטווח החשמלי שלו, הגענו לנתון של 180 ק"מ בתנאי נהיגה שכללו כביש מהיר, הררי ומפותל – ממש לא תנאי נהיגה אידיאליים לחשמל. כאשר עברנו להנעה היברידית, הוא רשם צריכת דלק ממוצעת של 15.4 ק"מ לליטר. נתון מדהים לביצועים ולגודל שלו. ושוב, אם תקפידו לטעון אותו, כנראה שתדלוק יהיה חוויה נדירה מאוד.
-
צריכת דלק - ממוצעתצריכת דלק - ממוצעתצריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק111.1 ק"מ/ליטר
-
צריכת דלק בפועלצריכת דלק בפועלצריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו94.4 ק"מ/ליטר
-
נפח מיכל דלק60 ליטר
-
2
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP200 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית39.6 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר85 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:28 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
הכיול הכללי של המתלים ב-08 נוטה לצד הקשיח, אבל הוא לא נוקשה בצורה לא נוחה. היתרון של כיול המתלים הזה בולט כאשר מגיעים לרצף מהמורות או כביש גלי, שם הוא נשאר יציב ולא נכנס לנדנוד מוגזם. בידוד הרעשים טוב גם כן. תחת עומס קיצוני המנוע מעט רועש, אבל לא באופן משמעותי.
בפיתולים הוא ננהג טוב יותר, ובפער מהמון מתחרים סיניים שפגשנו. יש המון ביטחון בכניסה לפניה, תוך כדי הפניה וגם כאשר מעמיסים עליו העברת משקל בשינוי כיוון מהיר. יש אפילו שמץ תחושה ומשוב מההגה. המקום שהיינו שמחים לליטוש בו זה התחושה מהבלמים, אבל זו תופעה די גורפת בהרבה מכוניות עם הנעה היברידית. -
תמורה למחיר
עם תג מחיר שמתחיל ב-230 ועולה ל-250 אלף שקלים למכונית המבחן, לינק אנד קו 08 הוא בהחלט לא רכב זול. הוא גם לא מציע את פתרון 7 המושבים שיש למתחרים שלו כמו ג'אקו 8 או צ'רי טיגו 9 פרו - אבל איכותו הכוללת גבוהה יותר מרוב הסינים, והטווח החשמלי מעולה. כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
לינק אנד קו 08 מוצע בגרסה אחת ובשתי רמות גימור.
ברמת האבזור 'פרו' כולל המפרט תאורת לד, חישוקי "19, מצלמות היקפיות כולל 'מכסה מנוע שקוף', גג שמש, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש להם זיכרונות ואוורור, בקרת אקלים דו-אזורית, מסך מרכזי "15.4, לוח מחוונים "10.4 ועוד.
ברמת האבזור 'היילו', בנוסף, תאורת לד מטריקס, חימום בהגה ובמושבים הקדמיים שנוסף להם גם עיסוי, בקרת אקלים תלת-אזורית ומערכת שמע של הרמן קרדון עם 23 רמקולים. -
בטיחות
לינק אנד קו 08 נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP בספטמבר 2025 וזכה לציון של 5 כוכבים, עם 90% בהגנת מבוגרים, 87% בהגנת ילדים, 78% בהגנת הולכי רגל ו-81% על מערכות בטיחות.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית כולל פקקים, התרעות תנועה חוצה מלפנים ומאחור, חמיקה ממכשול, ניטור שטח מת, התרעות פתיחת דלת ושכחת ילד, ניטור עייפות נהג, עמעום אור גבוה אוטומטי. -
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל בחודש אוגוסט 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
בתקופה של צונאמי סיני, לינק אנד קו 08 מצליח לבלוט מעל השאר ומציע טווח חשמלי מצוין.
לינק אנד קו 08 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
לינק אנד קו 08 כתבות ומבחני דרכים
לינק אנד קו 08 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על לינק אנד קו 08
יש לכם לינק אנד קו 08? כתבו חוות דעת