מאזדה CX-30 2025

מאזדה CX-30 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor
on

הגרסה המומלצת של אוטו

מאזדה CX-30 אוט', 2.0 ל', Comfort 2025

  • רקע כללי

    זהו הדור הראשון של מאזדה CX-30, רכב פנאי קומפקטי חדש לגמרי בקו הדגמים של היצרנית היפנית.

    ה-CX-30 נחשף לראשונה ב-2019 והוא מבוסס על המכלולים של מאזדה 3 העדכנית.

     

    מבחינת מידות, עם אורך של 439.5 ס”מ, רוחב של 179.5 ס”מ, וגובה של 154 ס”מ הוא מתמקם בדיוק בין מאזדה CX-3 הקטן ל-CX-5 הקומפקטי. באופן מעניין למרות שהוא מבוסס על מאזדה 3, בסיס הגלגלים קצר משמעותית מזה של האחות המשפחתית - 265 ס”מ לעומת 270 ס”מ.

     

    העיצוב החיצוני נאמן לשפת העיצוב של ה-3 החדשה, וכך גם תא הנוסעים שמציג זהות כמעט מוחלטת.

    במאזדה מספרים על שימוש בחומרים איכותיים מהמקובל ושאיפה ליצור תחושת פרימיום.

     

    מאזדה CX-30 משווק בעולם עם מגוון יחידות הנעה, אך לישראל מגיעים צמד מנועי הבנזין האטמוספריים המוכרים משאר דגמי היצרנית - בנפח 2.0 ל’ ו-2.5 ל’ (165 כ”ס ו-195 כ”ס בהתאמה).

    שניהם משודכים לתיבת הילוכים אוטומטית עם 6 יחסי העברה.

  • עיצוב ונוכחות

    מאזדה CX-30 נראה טוב במפגש פנים אל פנים. הוא פחות גבוה ו”קשוח” מחלק ממתחריו, ההופעה שלו יותר דינאמית וקלילה. תאורת הלד המלאה מוסיפה מאוד לרושם.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג דומה מאוד לזו שפגשנו במאזדה 3 החדשה. המראה נקי ומינימליסטי, החומרים רכים ואיכותיים והתחושה מאוד נעימה ואיכותית.

    מושב הנהג נוח, אך תנוחת הנהיגה נמוכה ביחס לחלק מהמתחרים. לעיתים הנדסת האנוש מפספסת — היינו שמחים לתאורה עשירה יותר בלילה ופקדים ברורים יותר.

    גם תפעול מערכת המולטימדיה באמצעות חוגה דורש הסתגלות. המרחב מלפנים ומאחור סביר - אך יש מתחרים מרווחים ממנו.

    גם תא המטען (430 ל’) יספיק למשפחה, אך הוא רחוק מלהיות הגדול בקבוצה.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-2.0 ל’ האטמוספרי (165 כ”ס) מספק ביצועים נאותים בהחלט. האופי שונה מיחידות המוגדשות של המתחרים, צריך לא פעם לאמץ אותו ולהעלות אותו בסל”ד כדי להפיק את הביצועים — אך הוא עושה זאת בשמחה. מנוע ה-2.5 ל' (195 כ"ס) חזק יותר באופן מורגש ומציע פעולה פחות מאומצת.

    התיבה מתפקדת היטב עם שני המנועים.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק בשני המנועים דומה וממוצעת לקטגוריה. במהלך מבחן מאומץ מדדנו 10.5 ק”מ לליטר. בשיוט ניתן לראות גם 15 ק”מ לליטר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      13.1 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      10 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      51 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      14
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה ש-CX-30 מספק נאותה. בעיר ומחוצה לה הוא יתמודד היטב עם שיבושים קטנים וחספוסי אספלט, קצת פחות טוב עם שיבושים גדולים ובינוניים. בידוד הרעשים סביר — רעשי הרוח והכביש נוכחים אך ברמה מקובלת. התנהגות הכביש טובה מאוד, בטח ביחס לקטגוריה. האחיזה גבוהה, זוויות הגלגול מתונות ו-CX-30 מסוגל לצלוח פניות במהירות ובביטחון - אפילו לגרום לנהג ליהנות מזה.
  • תמורה למחיר

    האווירה איכותית ומודרנית מהמקובל, רשימת האבזור נאה כבר בגרסת הבסיס, המנוע חזק ואבזור הבטיחות העשיר מספקים תמורה טובה למחיר.
  • גרסאות ורמות גימור

    רמת גימור 'קומפורט' כוללת תאורת לד וחישוקי "18. 'אקזקיוטיב' מוסיפה חלון גג, תאורת חזית משודרגת ומפתח חכם. ב'פרמיום' תמצאו גם דלת אחורית חשמלית, מושבי עור חשמליים ותצוגה עילית.

    ב-2022 הצטרפה רמת גימור חדשה הנקראת 'פרמיום בלאק' ומוסיפה ריפוד עור אדום. את חבילת 'בלאק' ניתן לקבל בתוספת תשלום ברמות 'קומפורט' ו'אקזקוטיב' והיא כוללת גימור ייחודי בחישוקים ובבתי המראות בחוץ, ובתפרים האדומים בפנים.

  • בטיחות

    במבחני הריסוק של EuroNCAP קיבל CX-30 ציון של 5 כוכבי בטיחות, כולל הניקוד הגבוה בהיסטוריית המבחנים להגנה על נוסעים בוגרים. כל הגרסאות ורמות הגימור כוללות מערכות בטיחות מתקדמות ובהן: בלימת חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור שטחים מתים ועמעום אורות אוטומטי.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    מאזדה CX-30 הוא רכב פנאי ייחודי בסגמנט, עם תא נוסעים איכותי מהמקובל ואופי כמעט ספורטיבי.

מאזדה CX-30 שאלות ותשובות

רכב זה לא משווק כחדש
הפער במחיר נובע מרמות הגימור השונות: קומפורט, אקזקוטיב, פרמיום ו-Black Edition. כל רמה מציעה אבזור עשיר יותר. הפערים נעים בין 10,000-25,000 ש״ח בין רמות הגימור השונות.
CX-30 מצויד במערכות בטיחות מתקדמות של מאזדה i-Activsense, כולל: בלימה חירום אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, התראה על סטייה מנתיב, ניטור נקודות מתות, זיהוי תמרורים ו-8 כריות אוויר. הרכב קיבל ציון 5 כוכבים מלא במבחני Euro NCAP.
כן, CX-30 זכה בציון 5 כוכבים מלא במבחני הבטיחות של Euro NCAP לשנת 2019. הרכב קיבל ציונים גבוהים בכל הקטגוריות: הגנה על נוסעים בוגרים (99%), הגנה על ילדים (87%), הגנה על הולכי רגל ורוכבי אופניים (80%) ומערכות בטיחות (95%).
כן, CX-30 כולל מערכת בלימה חירום אוטונומית (AEB) כסטנדרט בכל רמות הגימור. המערכת מזהה רכבים, הולכי רגל ורוכבי אופניים, ויכולה לבלום אוטונומית במהירויות של עד 80 קמ״ש כדי למנוע או להפחית את חומרת התנגשויות.
מערכת LAS (Lane-keep Assist System) מזהה סימוני נתיב באמצעות מצלמה קדמית ומתריעה בפני הנהג אם הרכב סוטה מהנתיב ללא איתות. במקרים מסוימים המערכת גם מבצעת תיקון כיוון עדין להחזרת הרכב למרכז הנתיב.
כן, CX-30 מצויד ב-8 כריות אוויר: 2 כריות חזיתיות לנהג ולנוסע הקדמי, 2 כריות צד לנוסעים הקדמיים, 2 כריות וילון לכל הנוסעים, כרית ברכיים לנהג וכרית מרכזית בין המושבים הקדמיים למניעת פגיעה בין הנוסעים.
בנסיעה עירונית, צריכת הדלק של CX-30 עומדת על כ-11-12 ק״מ/ליטר למנוע 2.0 ליטר ו-10-11 ק״מ/ליטר למנוע 2.5 ליטר. הצריכה תלויה בסגנון הנהיגה, תנאי התנועה ושימוש במערכת המיזוג.
בנסיעה בין-עירונית CX-30 מציג צריכת דלק יעילה של כ-15-16 ק״מ/ליטר למנוע 2.0 ליטר ו-14-15 ק״מ/ליטר למנוע 2.5 ליטר. זהו ביצוע מצוין לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים בזכות הטכנולוגיה המתקדמת של מנועי Skyactiv-G.
מיכל הדלק של CX-30 מכיל 51 ליטר.
נכון לעכשיו, CX-30 אינו מוצע בגרסה היברידית בישראל. מאזדה מתמקדת בטכנולוגיית המנועים הקונבנציונליים היעילים שלה (Skyactiv-G) ובגרסאות היברידיות קלות (mild-hybrid) שאינן משווקות כרגע בישראל.
CX-30 מצויד במנוע בנזין אטמוספרי בטכנולוגיית Skyactiv-G. זמינים שני מנועים: 2.0 ליטר בהספק 165 כ״ס ו-2.5 ליטר בהספק 195 כ״ס, שניהם משודכים לתיבת 6 הילוכים אוטומטית.
המנוע 2.0 ליטר מפיק 165 כ״ס ב-6,000 סל״ד ומומנט של 21.7 קג״מ ב-4,000 סל״ד. המנוע 2.5 ליטר מפיק 195 כ״ס ומומנט גבוה יותר לביצועים מאומצים פחות.
התאוצה מ-0 ל-100 קמ״ש עומדת על 8.8 שניות למנוע 2.0 ליטר ו-8.2 שניות למנוע 2.5 ליטר. זהו נתון מכובד לקטגוריית הקרוסאוברים הקומפקטיים, המספק ביצועים זריזים בנהיגה יומיומית.
המהירות המרבית עומדת על 196 קמ״ש למנוע 2.0 ליטר ו-206 קמ״ש למנוע 2.5 ליטר. נתונים אלו ממקמים אותו היטב בתוך הקטגוריה ומעידים על יכולת שיוט נינוחה במהירויות גבוהות.
CX-30 הוא קרוסאובר המיועד בעיקר לכביש. עם מרווח גחון של 17.5 ס״מ והנעה קדמית, הוא יתמודד היטב עם שבילי כורכר או דרכים כבושות קלות, אך אינו מיועד לנסיעות שטח טכניות.
מידות CX-30: אורך 439.5 ס״מ, רוחב 179.5 ס״מ (198.5 ס״מ כולל מראות), גובה 154 ס״מ ובסיס גלגלים של 265 ס״מ. המידות הקומפקטיות מאפשרות נוחות תמרון עירונית תוך שמירה על מרחביות פנימית נאותה.
המושב האחורי מציע מקום ראש של 94.5 ס״מ, מקום רגליים של 83 ס״מ ורוחב כתפיים של 138 ס״מ. המקום מתאים לשני נוסעים בוגרים בנוחות או לשלושה נוסעים בטיסות קצרות. מרחב הרגליים מוגבל מעט לעומת קרוסאוברים גדולים יותר.
תא המטען מציע נפח של 430 ליטר (במדידת VDA) ו-422 ליטר במדידה אמריקאית. עם קיפול המושבים האחוריים, הנפח גדל ל-1,406 ליטר. זהו נפח נדיב לקטגוריה ומתאים לצרכי משפחה יומיומיים ולמזוודות נסיעה.
כן, CX-30 מתאים למשפחות עם עד 2-3 ילדים. יש בו שלוש נקודות עיגון ISOFIX במושב האחורי להתקנת כיסאות בטיחות, מקום נאות לכסאות בטיחות ותא מטען מרווח למצרכים. למשפחות גדולות יותר, כדאי לשקול את ה-CX-5 הגדול יותר.
CX-30 מצויד במערכת המולטימדיה Mazda Connect עם מסך מגע 8.8 אינץ׳, תמיכה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto (חוטי וחלקית אלחוטי), Bluetooth, יציאות USB-A ו-USB-C, ומערכת ניווט מובנית ברמות הגימור הגבוהות.
מערכת ניווט מובנית מגיעה כסטנדרט ברמות הגימור הגבוהות (פרמיום ו-Black Edition) או כאופציה ברמות נמוכות יותר. המערכת כוללת מפות מעודכנות, הכוונה קולית ואינטגרציה עם מערכת המולטימדיа.
כן, CX-30 תומך גם ב-Apple CarPlay וגם ב-Android Auto. החיבור יכול להיות חוטי (דרך כבל USB) או אלחוטי ברמות הגימור הגבוהות. זה מאפשר אינטגרציה מלאה של האפליקציות בטלפון עם מערכת הרכב.
מערכת Mazda Connect מופעלת באמצעות מסך מגע 8.8 אינץ׳ או כפתור בקר מרכזי (Commander Control). הממשק אינטואיטיבי וכולל תפריטים ברורים, תגובה מהירה, ואינטגרציה עם בקרת קול. המערכת תומכת בעדכונים אוטומטיים וחיבור לאינטרנט.
CX-30 מציע מרחב פנימי גדול יותר (תא מטען 430 ליטר מול 377 ליטר ב-C-HR), חווית נהיגה ספורטיבית יותר ועיצוב פנימי איכותי יותר. C-HR מציע צריכת דלק טובה יותר בגרסה ההיברידית. מחירים דומים, אך CX-30 נחשב למאוזן יותר לשימוש יומיומי.
כן, CX-30 מציע ביצועים עדיפים: תאוצה מהירה יותר (8.8 שניות מול 9.9 שניות ב-קונה), חווית נהיגה דינמית יותר והתנהגות כביש מעולה. קונה מציע אחריות ארוכה יותר (7 שנים מול 3 שנים) ומחיר נמוך יותר, אך CX-30 נחשב לאיכותי ומהנה יותר בנהיגה.
שני הרכבים קיבלו ציון 5 כוכבים ב-Euro NCAP. CX-30 מציע חבילת בטיחות סטנדרטית עשירה יותר (i-Activsense כסטנדרט בכל הגרסאות), בעוד שקשקאי מציע חלק מהמערכות כאופציות ברמות הגימור הנמוכות. CX-30 נחשב למתקדם יותר במערכות בטיחות אקטיביות.
כן, כל רמות הגימור כוללות מערכת מיזוג אוויר אוטומטית חד-אזורית או דו-אזורית (ברמות הגימור הגבוהות). המערכת כוללת פילטר אוויר, בקרה עצמאית של טמפרטורה לנהג ולנוסע הקדמי, ופתחי אוויר למושבים האחוריים.
CX-30 מצויד במערכת שמע איכותית המשתנה לפי רמת הגימור: מערכת 8 רמקולים ברמות הבסיס, ומערכת Bose פרמיום עם 12 רמקולים ברמות הגימור הגבוהות. איכות הקול מעולה עם בסים מלא וחדות גבוהה.
כוונון חשמלי למושב הנהג זמין ברמות הגימור הגבוהות (פרמיום ו-Black Edition), ברמות הנמוכות הכוונון הוא ידני. המושבים מציעים תמיכה טובה ומגוון כוונונים לגובה, זווית, תמיכת גב ותמיכה מותנית.
גג שמש פנורמי זמין כאופציה ברמות הגימור הגבוהות או כסטנדרט ברמת ה-Black Edition. הגג נפתח חשמלית ומציע תחושת מרחב נוספת ואור טבעי לתא הנוסעים, עם וילון הצללה מובנה.

מאזדה CX-30 מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

מאזדה CX-30 השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • ` on
    מאזדה CX-30
    מאזדה CX-30 אוט', 2.0 ל', Comfort
    הספק כוח סוס 165
  • פיג'ו 2008
    פיג'ו 2008 אוט', 1.2 ל', טורבו, Active
    הספק כוח סוס 130
    מחיר מחירון ₪147990
  • energy_2.svg
    הונדה HR-V
    הונדה HR-V, אוט', 1.5 ל' היברידי, Elegance
    מחיר מחירון ₪209900
  • on
    שברולט טראקס
    שברולט טראקס 1.2 ל' טורבו, אוט', 1RS
    הספק כוח סוס 139
    מחיר מחירון ₪165990
  • on
    סוזוקי S-Cross
    סוזוקי S-Cross 1.4 ל' טורבו, היברידי מתון, GLX, 2x4
    הספק כוח סוס 129
    מחיר מחירון ₪159990
  • energy_2.svg
    on
    יונדאי קונה
    יונדאי קונה 1.6 ל' היברידי, אוט', Premium
    מחיר מחירון ₪176375
  • on
    שברולט טריילבלייזר
    שברולט טריילבלייזר 1.3 ל' טורבו, LS
    הספק כוח סוס 155
    מחיר מחירון ₪161400

חוות דעת גולשים על מאזדה CX-30

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (7)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.7

מרווח ישיבה

4

תא המטען

4

יש לכם מאזדה CX-30? כתבו חוות דעת

מאזדה ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.