זיקר X 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

זיקר X חשמלי, Long Range ,2x4 2025

  • רקע כללי

    בינואר 2024 נחת בישראל זיקר X, רכב פנאי קומפקטי מבית ג'ילי החולק רצפה עם וולוו EX30, ויש לו בסיס גלגלים זהה לזה של האחות סמארט #1: 275 ס"מ. ממדי האורך והרוחב גדולים יותר – 443 ו-184 ס"מ (15 ו-2 ס"מ בהתאמה) – הגובה נמוך יותר: 157 ס"מ (7 ס"מ). משקל הרכב קרוב מאוד, ונע סביב 2 טון.

     

    בגרסת המנוע היחיד תפוקה של 272 כ"ס ו-35 קג"מ; בגרסה המנוע הכפול ההספק הוא 428 כ"ס ו-55.4 קג"מ.

    בשתי הגרסאות סוללה של 69 קוט"ש, הטווח 445 ק"מ ,גרסת המנוע היחיד, 425 ק"מ לכפולת המנועים.

    הספק הטעינה המהירה הוא עד 150 קילוואט.

  • עיצוב ונוכחות

    בשוק רוויי בכלים סינים חשמליים דומים, עיצובו של זיקר X נראה שונה מכל דבר אחר בכביש. התוצאה מוצלחת ומושכת.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מציעה גם היא הופעה מקורית, לפעמים מדי: גלגל ההגה כמעט מרובע, למשל. לרוב התחושה מודרנית ומושקעת, אך לא פעם זה בא על חשבון הנדסת האנוש שאינה מצטיינת.

     

    ברכב סיני כמו ברכב סיני – צג מרכזי גדול "14.8 השולט בכל המערכות, ומחוונים קטנים עם חיוויים זעירים. וכרגיל שפע האפשרויות מבלבל, ויש צורך בפרוטוקול של ניתוק מערכות לפני כל יציאה לדרך.

    איכות החומרים נאותה, אך לא מרשימה ביחס לשאיפות המותג לתחום היוקרתי.

     

    תנוחת הנהיגה טובה וגם שדה הראייה. מושב הנהג סביר, אך היה פחות נוח בנסיעות ארוכות.

    המרחב בשורה השניה טוב מאוד ביחס לסגמנט, רק חבל שהמושב עצמו נמוך.

     

    נפח תא המטען בינוני – 362 ל' – והכיסוי אינו מתרומם עם פתיחת הדלת. גם הרצפה הכפולה לא ממש שימושית.

  • מנוע וביצועים

    גרסת ההנעה האחורית מציעה 272 כ"ס, והביצועים טובים. היציאה מהמקום אינה בוטה, בייחוד במצב הניהוג הרגיל, העברת הכוח לינארית, והאחיזה מלפנים אינה נפגעת. הביצועים הטובים נמשכים גם במצבי עומס – עלייה ממושכת, עקיפות בתנאים מכבידים – עם יכולת האצה נאה גם במהירות גבוהה.

     

    גרסת ההנעה הכפולה – 428 כ"ס – כבר מציעה ביצועים מעולים בכל מצב ותגובות מיידיות.

    פחות אהבנו את כיול הבלימה הרגנרטיבית שמקשה על נסיעה חלקה בעיר או בפקקים.

  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    electric.svg

    גרסת ההנעה האחורית השיגה במבחן הדרכים של 'אוטו' צריכה ממוצעת של 5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-330 ק"מ.

    לגרסת ההנעה הכפולה נתונים טובים פחות: 4.7 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-300 ק"מ בין טעינות בממוצע.

    • טווח נסיעה חשמלי WLTP
      445 ק"מ
    • טווח נסיעה בפועל
      טווח נסיעה בפועל
      הטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת
      330 ק"מ
    • קיבולת סוללה
      קיבולת סוללה
      ככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית
      66 קוט"ש
    • הספק טעינה מהירה DC
      הספק טעינה מהירה DC
      הטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר
      150 קילוואט
    • זמן טעינה מהירה DC
      זמן טעינה מהירה DC
      יש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען
      00:28 שעות
  • נוחות והתנהגות

    בגרסת ההנעה האחורית כיול מתלים רך למדי ולרוב נוחות הנסיעה טובה, אולם במעבר על פסי האטה או בכביש גלי ריסון המרכב אינו מצטיין. בצד השלילי. גם בידוד הרעשים אינו מצטיין.

     

    לגרסת ההנעה הכפולה צמיגים בחתך נמוך יותר ונוחות הנסיעה נפגמת מעט.

    היכולת הדינאמית סבירה, אך אותו כיול רך מוביל ליותר מדי תנודות מרכב בנהיגה נמרצת ופוגם בביטחון - וזה בולט בעיקר לאור הביצועים המסחררים שהרכב הזה מסוגל לייצר.

     

    להגה פעולה מהירה אך זו אינה מדויקת תמיד או עקבית אחרי תחילת ההפניה. מערכת הבלימה רחוקה מלהצטיין, גם ביחס לכלים חשמליים. הדוושה רכה מדי וברוב מהלכה הבלימה אינה יעילה כנדרש, נדרשת לחיצה בוטה יותר לבלימה ראויה.

  • תמורה למחיר

    מלוטש פחות מאשר דגמים קרובים של מותגי יוקרה (או האח לפלטפורמה סמארט #1) – אבל הוא מתומחר בטריטוריה של דגמי פנאי חשמליים קומפקטיים עממיים. מול רובם הוא מציע עיצוב ייחודי וביצועים חזקים יותר, כך שהתמורה טובה.

  • גרסאות ורמות גימור

    הגרסה עם המנוע היחיד מוצעת בשתי רמות גימור. רמת הבסיס, לונג ריינג', כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית (מושחם, ללא כיסוי), מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, צג "14.6, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית וריפוד דמוי עור.

    רמת הגימור 'ביונד' מוסיפה חימום במושבים הקדמיים ואוורור במושב הנהג, תאורת אווירה מתקדמת יותר ומערכת שמע משופרת של ימאהה.

    גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת גימור 'קריפטון' אשר מוסיפה לרשימה חישוקי "20 ועיסוי במושבים הקדמיים.

  • בטיחות

    זיקר X נבדק ע"י יורו NCAP ב-2024 וזכה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.

    מערך הבטיחות כולל 15 מצלמות, 12 חיישנים ורדאר קדמי - ולטענת זיקר הוא "המתקדם בעולם". מערך זה מאפשר כמובן את ציוד הבטיחות האוטונומי המקובל בתחום, ובנוסף מערכת למניעת שכחת ילדים.

    זיקר גאה במערך הבטיחות המתקדם, אך במבחן התגלה כי תיקוני ההיגוי שהרכב יוצר עלולים לגרום לתנועות ימין/שמאל מוגזמות, או שהוא יתעקש על הסטת הרכב.

  • מה חדש בדגם

    בתחילת 2025 התווספה לגרסת ההנעה האחורית רמת גימור חדשה בשם 'Beyond', במחיר כמעט זהה לרמת הבסיס. הביצועים והטווח זהים לאלו של רמת לונג ריינג' המוכרת, אך האבזור עשיר יותר וקרוב לזה של גרסת ההנעה הכפולה היקרה משמעותית.

  • טווח נסיעה

    גרסת ההנעה האחורית השיגה במבחן הדרכים של 'אוטו' צריכה ממוצעת של 5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-330 ק"מ בין טעינות. לגרסת ההנעה הכפולה נתונים טובים פחות: 4.7 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-300 ק"מ בין טעינות בממוצע.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    זיקר X הוא רכב פנאי חשמלי בעיצוב מקורי, שדורש עוד ליטוש, אך מעניק תמורה מצוינת למחיר.

זיקר X שאלות ותשובות

מחירי זיקר X 2025: גרסת לונג ריינג' הנעה אחורית - ₪184,990, גרסת ביונד הנעה אחורית - ₪186,990, וגרסת קריפטון הנעה כפולה - ₪204,990. כל הגרסאות כוללות אבזור עשיר ואחריות מלאה.
ההפרש קטן בין לונג ריינג' לביונד - רק ₪2,000, בעוד הקפיצה לגרסת קריפטון עם הנעה כפולה היא ₪18,000 נוספים. ביונד מציעה אבזור מתקדם יותר ללא תוספת ביצועים.
גרסת ביונד מציעה את היחס הטוב ביותר בין מחיר ואבזור עם חימום מושבים, אוורור לנהג ומערכת שמע משופרת. קריפטון מתאימה למי שמחפש ביצועים מקסימליים.
המחיר כולל תאורת LED, חישוקי 19 אינץ', גג זכוכית, מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית, בקרת אקלים מפוצלת וצג 14.6 אינץ'.
זיקר X קיבל דירוג מלא של 5 כוכבים במבחני Euro NCAP עם ציונים גבוהים: 91% הגנה על מבוגרים, 90% הגנה על ילדים, 84% הגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.
הרכב כולל 15 מצלמות, 12 חיישנים ורדאר קדמי, 7 כריות אוויר, מערכת למניעת שכחת ילדים, בלימה אוטונומית, התרעת יציאה מנתיב ומערכות בטיחות אוטונומיות מתקדמות.
זיקר X זכה לדירוג בטיחות של 8 מתוך 8 - הגבוה ביותר במערכת הדירוג הישראלית, המעיד על רמת בטיחות מרבית לכל הנוסעים.
טווח נסיעה WLTP: 445 ק'מ בגרסת הנעה אחורית, 425 ק'מ בגרסת הנעה כפולה. במבחני 'אוטו' הושג טווח ריאלי של כ-330 ק'מ בהנעה אחורית ו-300 ק'מ בהנעה כפולה.
כל הגרסאות מצוידות בסוללה בנפח 66 קילוואט-שעה המספקת טווח נסיעה מכובד ויעילות אנרגטית טובה.
גרסת הנעה אחורית: 272 כ'ס ו-35 קג'מ, גרסת הנעה כפולה קריפטון: 428 כ'ס ו-55.4 קג'מ. הביצועים מרשימים בשתי הגרסאות עם מומנט מיידי האופייני למנועים חשמליים.
גרסת ההנעה הכפולה חזקה יותר משמעותית (428 מול 272 כ'ס) ומספקת תאוצה מהירה יותר ותחושת נהיגה ספורטיבית יותר.
הרכב מציע נהיגה חלקה ושקטה עם ביצועים טובים. במצב נהיגה רגיל היציאה מהמקום לינארית, ובמצבים מכבידים (עליות, עקיפות) הביצועים נשמרים טובים.
טעינה מהירה עד 150 קילוואט DC מאפשרת טעינה מ-10% ל-80% תוך כ-35-45 דקות. טעינה ביתית AC 22 קילוואט.
בכל עמדות הטעינה הציבוריות בישראל, עמדות טעינה ביתיות ועמדות טעינה מהירה ברשתות השונות עם מחבר CCS2 תקני.
מחבר CCS2 אירופאי תקני המאפשר טעינה בכל עמדות הטעינה בישראל ובאירופה ללא צורך במתאמים.
אורך: 443 ס'מ, רוחב: 184 ס"מ, גובה: 157 ס"מ, בסיס גלגלים: 275 ס"מ. מידות קומפקטיות המתאימות לעיר ובו זמנית מספקות מרחב פנימי נדיב.
תא מטען בנפח 362 ליטר - נפח סביר לקטגוריה. הכיסוי אינו מתרומם עם פתיחת הדלת והרצפה הכפולה לא ממש שימושית.
הרכב מיועד ל-5 נוסעים. המרחב בשורה השנייה טוב מאוד יחסית לסגמנט.
משקל הרכב הוא כ - 2035 ק"ג.
צג מרכזי בגודל 14.6 אינץ' השולט בכל המערכות, בתוספת מחוונים קטנים עם חיוויים זעירים. הפעלה דורשת התרגלות וניתוק מערכות לפני יציאה לדרך.
כן, תמיכה מלאה ב-Apple CarPlay ו-Android Auto עם ממשק ידידותי למשתמש וקישוריות יציבה.
גרסת ביונד וקריפטון כוללות מערכת שמע משופרת של ימאהה עם איכות סאונד טובה ורמקולים מרובים.
כן, זיקר תומכת בעדכונים אוטומטיים של תוכנת הרכב דרך רשת סלולרית עם שיפורי פונקציונליות וביצועים.
רכבי פנאי חשמליים כמו וולוו EX30, סמארט #1, מיני אייסמן, לינק אנד קו 02 ו-DS DS3. כולם בקטגוריית הפנאי הקומפקטי החשמלי.
מחיר תחרותי יותר, עיצוב ייחודי וביצועים חזקים. וולוו מציע מותגיות ואמינות מוכרת אבל במחיר גבוה יותר.
שניהם חולקים פלטפורמה זהה אך זיקר מספק עיצוב חיצוני ייחודי יותר, ממדים גדולים יותר ותמורה טובה יותר למחיר.
איכות החומרים נאותה אך לא מרשימה ביחס לשאיפות המותג. סביבת הנהג מקורית עם גלגל הגה כמעט מרובע ותחושה מודרנית ומושקעת.
רמת הגימור 'ביונד' כוללת חימום במושבים הקדמיים ואוורור במושב הנהג. רמת 'קריפטון' מוסיפה גם עיסוי במושבים הקדמיים.
נוחות הנסיעה טובה בדרך כלל עם כיול מתלים רך, אולם במעבר על פסי האטה או בכביש גלי ריסון המרכב אינו מצטיין. בידוד הרעשים סביר אך לא מצטיין.
בקרת אקלים מפוצלת המאפשרת בקרה נפרדת לנהג ולנוסע, עם יעילות אנרגטית טובה וחלוקה נוחה.
זיקר מותג צעיר של קבוצת ג'ילי עם השקעה רבה בפיתוח וטכנולוגיה. המותג מתמחה ברכבים חשמליים פרימיום עם מיקוד באיכות ושירות.
אחריות יצרן של 5 שנים או 100,000 ק'מ, עם אחריות מורחבת על הסוללה ומערכות החשמל. השירות מסופק ברשת מורשית ארצית.
זיקר X זכה בתואר 'קניית השנה 2024' של מגזין אוטו בזכות השילוב המוצלח של עיצוב, טכנולוגיה, ביצועים ומחיר תחרותי.

זיקר X מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

זיקר X השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • electric.svg
    `
    זיקר X
    זיקר X חשמלי, Long Range ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 445
    מחיר מחירון ₪184990
  • electric.svg
    DS DS3
    DS3 E-TENSE, חשמלי (156 כ"ס), Rivoli
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 395
    מחיר מחירון ₪218990
  • electric.svg
    לינק אנד קו 02
    לינק אנד קו 02, חשמלי, Pro
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 435
    מחיר מחירון ₪169900
  • electric.svg
    סמארט 1
    סמארט 1 חשמלי, Pro+ ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 420
    מחיר מחירון ₪196990
  • אלפא רומיאו ג'וניור
    אלפא רומיאו ג'וניור, 1.2 ל' טורבו היברידי-מתון, Speciale
    הספק כוח סוס 136
    מחיר מחירון ₪189900
  • electric.svg
    מיני אייסמן
    מיני אייסמן SE חשמלי, Favorite
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 396
    מחיר מחירון ₪251900
  • electric.svg
    וולוו EX30
    וולוו EX30 Single motor חשמלי, Core ,2x4
    טווח נסיעה WLTP (ק״מ) 344
    מחיר מחירון ₪179900

חוות דעת גולשים על זיקר X

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (16)

הנאת נהיגה

4.9

עלויות תחזוקה

3.7

נוחות השימוש ואבזור

4.8

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

4.6

יש לכם זיקר X? כתבו חוות דעת

זיקר ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.