זיקר X 2025
זיקר X 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
בינואר 2024 נחת בישראל זיקר X, רכב פנאי קומפקטי מבית ג'ילי החולק רצפה עם וולוו EX30, ויש לו בסיס גלגלים זהה לזה של האחות סמארט #1: 275 ס"מ. ממדי האורך והרוחב גדולים יותר – 443 ו-184 ס"מ (15 ו-2 ס"מ בהתאמה) – הגובה נמוך יותר: 157 ס"מ (7 ס"מ). משקל הרכב קרוב מאוד, ונע סביב 2 טון.
בגרסת המנוע היחיד תפוקה של 272 כ"ס ו-35 קג"מ; בגרסה המנוע הכפול ההספק הוא 428 כ"ס ו-55.4 קג"מ.
בשתי הגרסאות סוללה של 69 קוט"ש, הטווח 445 ק"מ ,גרסת המנוע היחיד, 425 ק"מ לכפולת המנועים.
הספק הטעינה המהירה הוא עד 150 קילוואט.
-
עיצוב ונוכחות
בשוק רוויי בכלים סינים חשמליים דומים, עיצובו של זיקר X נראה שונה מכל דבר אחר בכביש. התוצאה מוצלחת ומושכת.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציעה גם היא הופעה מקורית, לפעמים מדי: גלגל ההגה כמעט מרובע, למשל. לרוב התחושה מודרנית ומושקעת, אך לא פעם זה בא על חשבון הנדסת האנוש שאינה מצטיינת.
ברכב סיני כמו ברכב סיני – צג מרכזי גדול "14.8 השולט בכל המערכות, ומחוונים קטנים עם חיוויים זעירים. וכרגיל שפע האפשרויות מבלבל, ויש צורך בפרוטוקול של ניתוק מערכות לפני כל יציאה לדרך.
איכות החומרים נאותה, אך לא מרשימה ביחס לשאיפות המותג לתחום היוקרתי.
תנוחת הנהיגה טובה וגם שדה הראייה. מושב הנהג סביר, אך היה פחות נוח בנסיעות ארוכות.
המרחב בשורה השניה טוב מאוד ביחס לסגמנט, רק חבל שהמושב עצמו נמוך.
נפח תא המטען בינוני – 362 ל' – והכיסוי אינו מתרומם עם פתיחת הדלת. גם הרצפה הכפולה לא ממש שימושית.
-
מנוע וביצועים
גרסת ההנעה האחורית מציעה 272 כ"ס, והביצועים טובים. היציאה מהמקום אינה בוטה, בייחוד במצב הניהוג הרגיל, העברת הכוח לינארית, והאחיזה מלפנים אינה נפגעת. הביצועים הטובים נמשכים גם במצבי עומס – עלייה ממושכת, עקיפות בתנאים מכבידים – עם יכולת האצה נאה גם במהירות גבוהה.
גרסת ההנעה הכפולה – 428 כ"ס – כבר מציעה ביצועים מעולים בכל מצב ותגובות מיידיות.
פחות אהבנו את כיול הבלימה הרגנרטיבית שמקשה על נסיעה חלקה בעיר או בפקקים.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
גרסת ההנעה האחורית השיגה במבחן הדרכים של 'אוטו' צריכה ממוצעת של 5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-330 ק"מ.
לגרסת ההנעה הכפולה נתונים טובים פחות: 4.7 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-300 ק"מ בין טעינות בממוצע.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP445 ק"מ
-
טווח נסיעה בפועלטווח נסיעה בפועלהטווח אליו הגענו במבחן הדרכים שלו, על אספלט ישראלי, בתנאים אמיתיים, בנהיגה הגיונית, על סוללה אחת330 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית66 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר150 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:28 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
בגרסת ההנעה האחורית כיול מתלים רך למדי ולרוב נוחות הנסיעה טובה, אולם במעבר על פסי האטה או בכביש גלי ריסון המרכב אינו מצטיין. בצד השלילי. גם בידוד הרעשים אינו מצטיין.
לגרסת ההנעה הכפולה צמיגים בחתך נמוך יותר ונוחות הנסיעה נפגמת מעט.
היכולת הדינאמית סבירה, אך אותו כיול רך מוביל ליותר מדי תנודות מרכב בנהיגה נמרצת ופוגם בביטחון - וזה בולט בעיקר לאור הביצועים המסחררים שהרכב הזה מסוגל לייצר.
להגה פעולה מהירה אך זו אינה מדויקת תמיד או עקבית אחרי תחילת ההפניה. מערכת הבלימה רחוקה מלהצטיין, גם ביחס לכלים חשמליים. הדוושה רכה מדי וברוב מהלכה הבלימה אינה יעילה כנדרש, נדרשת לחיצה בוטה יותר לבלימה ראויה.
-
תמורה למחיר
מלוטש פחות מאשר דגמים קרובים של מותגי יוקרה (או האח לפלטפורמה סמארט #1) – אבל הוא מתומחר בטריטוריה של דגמי פנאי חשמליים קומפקטיים עממיים. מול רובם הוא מציע עיצוב ייחודי וביצועים חזקים יותר, כך שהתמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
הגרסה עם המנוע היחיד מוצעת בשתי רמות גימור. רמת הבסיס, לונג ריינג', כוללת תאורת לד, חישוקי "19, גג זכוכית (מושחם, ללא כיסוי), מצלמות היקפיות, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת האחורית ולמושבים הקדמיים, בקרת אקלים מפוצלת, צג "14.6, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית וריפוד דמוי עור.
רמת הגימור 'ביונד' מוסיפה חימום במושבים הקדמיים ואוורור במושב הנהג, תאורת אווירה מתקדמת יותר ומערכת שמע משופרת של ימאהה.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת גימור 'קריפטון' אשר מוסיפה לרשימה חישוקי "20 ועיסוי במושבים הקדמיים.
-
בטיחות
זיקר X נבדק ע"י יורו NCAP ב-2024 וזכה לדירוג של 5 כוכבים עם ציונים של 91% בהגנה על מבוגרים, 90% בהגנה על ילדים, 84% בהגנה על הולכי רגל ו-83% במערכות בטיחות.
מערך הבטיחות כולל 15 מצלמות, 12 חיישנים ורדאר קדמי - ולטענת זיקר הוא "המתקדם בעולם". מערך זה מאפשר כמובן את ציוד הבטיחות האוטונומי המקובל בתחום, ובנוסף מערכת למניעת שכחת ילדים.
זיקר גאה במערך הבטיחות המתקדם, אך במבחן התגלה כי תיקוני ההיגוי שהרכב יוצר עלולים לגרום לתנועות ימין/שמאל מוגזמות, או שהוא יתעקש על הסטת הרכב.
-
מה חדש בדגם
בתחילת 2025 התווספה לגרסת ההנעה האחורית רמת גימור חדשה בשם 'Beyond', במחיר כמעט זהה לרמת הבסיס. הביצועים והטווח זהים לאלו של רמת לונג ריינג' המוכרת, אך האבזור עשיר יותר וקרוב לזה של גרסת ההנעה הכפולה היקרה משמעותית.
-
טווח נסיעה
גרסת ההנעה האחורית השיגה במבחן הדרכים של 'אוטו' צריכה ממוצעת של 5 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-330 ק"מ בין טעינות. לגרסת ההנעה הכפולה נתונים טובים פחות: 4.7 ק"מ לקוט"ש לטווח של כ-300 ק"מ בין טעינות בממוצע. -
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
זיקר X הוא רכב פנאי חשמלי בעיצוב מקורי, שדורש עוד ליטוש, אך מעניק תמורה מצוינת למחיר.
זיקר X שאלות ותשובות
כמה עולה זיקר X 2025?
מה ההבדל במחיר בין הגרסאות השונות?
איזו גרסה הכי משתלמת לקנות?
מה כלול במחיר הבסיס?
איזה דירוג בטיחות יש לזיקר X?
אילו מערכות בטיחות יש בו?
מה הדירוג הבטיחותי בישראל?
כמה קילומטרים זיקר X נוסע בטעינה אחת?
מה גודל הסוללה?
כמה כוח יש לזיקר X?
מה ההבדל בביצועים בין הגרסאות?
איך זיקר X מתנהג בנהיגה יומיומית?
כמה זמן לוקח לטעון את זיקר X?
איפה אפשר לטעון אותו?
איזה סוג מחבר טעינה יש לו?
מה המידות של זיקר X?
כמה מקום יש בתא המטען?
כמה נוסעים יכולים לשבת בו?
מה המשקל של הרכב?
איזה מסך יש בו?
האם יש תמיכה ב-CarPlay ו-Android Auto?
איך מערכת הבידור?
האם יש עדכוני תוכנה מרחוק?
מי המתחרים העיקריים של זיקר X?
מה היתרונות על פני וולוו EX30?
האם זיקר X טוב יותר מסמארט #1?
איך איכות הפנים?
האם יש מושבים מחוממים?
איך נוחות הנסיעה?
איך מערכת המיזוג?
איך האמינות של זיקר כמותג?
מה כלול באחריות?
האם כדאי לקנות זיקר X ב-2025?
זיקר X מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
זיקר X השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על זיקר X
הנאת נהיגה
עלויות תחזוקה
נוחות השימוש ואבזור
מרווח ישיבה
תא המטען
יש לכם זיקר X? כתבו חוות דעת