מותג הונגצ'י, שמשמעותו בסינית הוא "דגל אדום", נוסד ב-1959 על-ידי FAW – ענק התעשייה הסיני שראשיתו ב-1953 – והוא יצרן מכוניות הנוסעים הוותיק במדינה. הונג צ'י ייצר בתחילת דרכו מכוניות לבכירי המשטר הסיני. הדגם CA72 היה מכונית שרד גדולה מאוד שהוצגה עוד ב-1958, וזה נועד גם לאירוח נכבדים שהגיעו לסין, וזה התבסס על קרייזלר ניו יורקר משנת 1955. הדגם CA770 הוצג ב-1963 ויוצר בין 1966 ל-1981, והיה למעשה קרייזלר אימפריאל בעיצוב מקורי, וגם בו הייתה סבכה שעוצבה בהשראת מניפה סינית מסורתית. לדגם זה הייתה גם גרסה מוארכת בבסיס הגלגלים ובמרכב, וכמובן כזאת משוריינת. הממדים בהחלט בצד הנכבד: בסיס גלגלים של 372 ס"מ, אורך 598 ס"מ, והרוחב 199 ס"מ. 1600 מכוניות כאלה יוצרו עד הפסקת הייצור. המותג חדל לפעול עצמאית ב-1981 וחידש פעילותו ב-1995.

בינתיים, החל מ-1988 החלה FAW להרכיב בסין את דגמי אודי 100 ו-200 בגרסת בסיס גלגלים מוארך, והדגם נקרא הונגצ'י CA7228L. בהמשך יוצר דגמים מבוססים על לינקולן טאון קאר (1995-2005), טויוטה קראון מאג'סטה (2006-2010), אודי A6L (2018). יצרן זה הנמצא בבעלות המדינה – פועל יחד עם פולקסווגן, טויוטה, ג'נרל מוטורס – הוא השני בגודלו בסין, וב-2021 ייצר כ-3.5 מיליון מכוניות. בין השאר, הוא מייצר אוטובוסים, משאיות ורכב מסחרי.

לקראת העשור השני של המאה הנוכחית, היה מותג הונגצ'י למותג היוקרה של סין; דגמי שרד היוו את הבסיס, עיצוב עתיר נוכחות מבחוץ, פאר ועושר מאפיינים את שאר הדגמים. לכולם חזית מגודלת ובוטה, בסיס גלגלים ארוך יחסית; בסין, כידוע, דגמים מערביים רבים, מוצעים עם בסיס גלגלים מוארך בגרסה המיועדת רק למדינה זו ומיוצרת שם, החל ממשפחתיות-גדולות/רכבי פנאי בינוניים (קטגוריות D ו-D-SUV).

כיום יש להונג צ'י מגוון של 12 דגמים, אחד מהם, L5 מ-2014, הוא רכב שרד בהשראת CA770. הדגם L9 מ-2013 שנה שהוצג בתערוכת בייג'ינג ב-2010, הוא רכב השרד העכשווי של הממשל הסיני, ומיוצר רק עבורו. בסיס הגלגלים שלו הוא 380 ס"מ, אורכו 640 ס"מ, רוחבו 201 ס"מ וגובהו 172 ס"מ, והוא שוקל כ-3.5 טון. המנוע הוא 6.0 ליטר V12 המייצר 400 כ"ס ו-56 קג"מ. דגם נוסף שאינו שגרתי הוא L7 (מ-2013) עם אותו מנוע בנזין והמבוסס על טויוטה לנד קרוזר, המיוצר בסין על-ידי FAW, גם הוא משמש כרכב שרד.

הדגמים האחרים של הונגצי' מצוינים באות H, ולאלה החשמליים תוספת E לפניה.מספר הדגמים עם מנועי בעירה פנימית הוא שישה: המשפחתית הגדולה H5 מ-2018 המבוססת על מאזדה 6 עם בסיס גלגלים של 287.5 ס"מ; מכונית הסלון H6 מ-2022 עם בסיס גלגלים של 292 ס"מ; מכונית הפאר H9 שהוצגה ב-2020 ויש לה בסיס גלגלים של 300.6 ס"מ.

רכב הפנאי של הונג צ'י, HS5 מ-2019 שעוצב על-ידי איטליזיין עם בסיס גלגלים של 300.8 ס"מ; רכב הפנאי HS7 מ-2019, עם בסיס גלגלים של 300.8 ס"מ; רכב הפנאי הענק LS7 מ-2022 עם בסיס גלגלים של 330.9 ס"מ, אורך של 570 ס"מ, רוחב של 201 ס"מ וגובה של 199 ס"מ.

מספר הדגמים של הונגצ'י עם הנעה חשמלית כיום הוא שלושה: מכונית הנוסעים E-QM5 מ-2021 שיש לה בסיס גלגלים של 299 ס"מ, מנוע המייצר 136 כ"ס וסוללה של 55 קוט"ש; רכב הפנאי E-HS3 מ-2018 שיש לו בסיס גלגלים של 287.5 ס"מ, מנוע 152 כ"ס להנעה אחורית ושני מנועים עם 304 כ"ס והנעה כפולה, סוללה של 52.5 קוט"ש; דגם הפנאי הגדול E-HS9 שהוצג ב-2021, יש לו בסיס גלגלים של 311 ס"מ, אורכו 521 ס"מ, ההספק הוא בין 215 ל-543 כ"ס והסוללות הן 84 ו-120 קוט"ש.

הונג צ'י פונה ליצוא לשאר העולם, והדגמים החשמליים שלה מיועדים גם לאירופה.

המשך קריאה