מותג מקסוס הסיני הוקם ב-2011 על-ידי תאגיד הרכב הסיני SAIC. תאגיד זה נוסד ב-1955, נמצא בבעלות המדינה והוא הגדול מבין יצרני הרכב בסין עם 2.8 מיליון יחידות ב-2022. לתאגיד SAIC מותגים שהם פרי שיתוף פעולה עם יצרני ענק מערביים כמו ג'נרל מוטורס ופולקסווגן למכוניות נוסעים, או איווקו במשאיות וגם באוטובוסים.

חלק משמות המותגים שבבעלותו היו במקורם בריטיים, כגון MG (המשווק בישראל), רווי (Roewe; ממשיך דרכו של רובר) וביניהם גם LDV – מותג בריטי של רכב מסחרי שנוסד ב-1993 ונסגר ב-2009. אחד מהדגמים המקוריים של LDV הבריטי היה המסחרית הבינונית מקסוס (Maxus; יוצרה ב-2004-2009), והסימול שלה היה לשם המותג הסיני עם הכרזתו כאמור ב-2011.

דגם זה, נודע בהמשך גם כ-V80, המשיך להיות מיוצר גם עם העברת השליטה במותג לידי SAIC, הוא בייצור גם כיום וב-2019 הוצג גם דגם ממשיך חדש, V90.

הייצור של מקסוס חצה ב-2021 את רף ה-200,000 יחידות, והחברה מייצאת ל-40 מדינות בעולם – 20 מדינות באסיה כולל אוסטרליה וניו זילנד, לעוד תריסר מדינות באירופה ולחצי תריסר באמריקה הדרומית.

היצע, פעילות

למקסוס 5 משפחות דגמים, ומכלל 25 הדגמים והגרסאות העיקריות, כמעט כולם חדשים, החל מ-2019 ואילך.

סדרה D כוללת דגמי פנאי – D60 ו-D90, כאשר לזה הראשון גרסה חשמלית בשם EUNIQ 6.

בסדרה G מובילי נוסעים ומיניוואנים, הכוללים את G10, G20, G50 וגם את גרסתו החשמלית EUNIQ 5, הדגם G90 והמיניוואן Mifa 9, שזכה בסוף 2022 ל-5 כוכבים במבחן הבטיחות של יורו NCAP, ולציונים גבוהים בקטגוריות הבחינה.

בסדרה T טנדרים במבנה המוכר של דגמים ממזרח אסיה, ואלה כוללים את T60, T70 ו-T90.

בסדרה V דגמי ואן הכוללים גם גרסאות משלוח סגורות, כאלה להולכת נוסעים או תא-נהג ושלדה להתקנת ארגז/התקנים. ביניהם גם EV30 שהוא ואן חשמלי, הדגמים V70, V80, V90 וגם כאלה המבוססים על דיילי של איווקו כמו H90.

כאמור, בסדרות אחדות מוצעים הדגמים גם עם הנעה חשמלית, כולל באלה הפונים לשימוש מקצועי.

מותג מקסוס מיובא לישראל על-ידי צ'יינה מוטורס – המייבאת גם את האוטובוסים של יוטונג, המשאיות של JAC, כלי הצמה של הידרומק – וזו מציעה כאן חמישה דגמים מסחריים ומיניוואנים, ארבעה מהם בהנעה חשמלית.

המשך קריאה