ב.מ.וו סדרה 3 2018 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
בסוף שנת 2011, חשפה ב.מ.וו את הדור השישי (F30) של סדרה 3 - ואלינו היא הגיעה ממש בראשית שנת 2012. הדגם הנוכחי גדול משמעותית מקודמו, אך למרות הצמיחה במידות מדובר במכונית קלה מבעבר.
בישראל מוצעת ה-3 עם מגוון מנועים רחב - עם שלושה, ארבעה ושישה ציל', בנזין, היברידי והיברידי נטען-שקע, בטווח הספקים הנע מ-136 כ"ס ועד 431 כ"ס.
בנוסף, מבחר תצורות המרכב כולל סדאן, ליפטבק (3GT), סטיישן, קופה, קופה ארבע-דלתות וקבריולה - כאשר שלוש האחרונות זוכות, לראשונה, לסדרה משל עצמן (ולדף דגם נפרד) - סדרה 4.
באוקטובר 2015 הגיעה לישראל סדרה 3 המחודשת, שלראשונה עושה שימוש במנוע שלושה ציל' מוגדש. כמו כן, הדגמים המחודשים כוללים מערכות בטיחות אקטיביות כסטנדרט, ואף שמות חדשים לגרסאות. בנובמבר 2016 החל שיווק הגרסה ההיברידית הנטענת-השקע, 330e.
-
עיצוב ונוכחות
כמו תמיד אצל היצרנית הגרמניה, אבולוציה היא שם המשחק. המכונית נראית גדולה, עם חזית מחודדת ונאה - ודמיון ברור לסדרה 5, במיוחד מאחור.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים עונה על הציפיות; עם איכות, עיצוב ותחושה יוקרתית הנדרשת משכמותה - אך ב-2018 הוא כבר נראה מיושן ומפגר קצת אחרי חלק מהמתחרות המודרניות. המרווח מצוין מלפנים וטוב מאחור ותא המטען גדול ושימושי.
-
מנוע וביצועים
נכון שמשהו הלך לאיבוד עם נטישת מנועי השישה בטור בגרסאות הבסיס, אך בכל הנוגע לביצועים, ולא פחות חשוב ליעילות - השינוי מבורך; מנועי הארבעה ציל׳ טורבו ותיבת שמונה ההילוכים מנפקים ביצועים מצוינים ובמקביל צריכת דלק טובה. מנועי ה-6 צילינדרים מעולים מכל בחינה, ורק מנוע ה-3 צילינדרים הבסיסי מאכזב מעט, בשל רצועת כוח צרה ואופי מחוספס.
-
נוחות והתנהגות
במהלך מתיחת הפנים הוקשחו המתלים, ונוחות הנסיעה העירונית נפגעה מעט - אך ב.מ.וו סדרה 3 2018 היא עדיין מהנוחות בקבוצה. התנהגות כביש פחות מושחזת מאשר בדור הקודם, אך לאחר מתיחת הפנים היא הפכה חדה, מרוסנת ומהנה יותר.
-
תמורה למחיר
מחירי סדרה 3 דומים למקובל בסגמנט - פרט לגרסה ההיברידית 330e, המציעה יחידת הנעה מתקדמת עם ביצועים מקבילים לשל ה-330i, צריכת דלק מעולה - ובמחיר זול משמעותית.
-
מה חדש בב.מ.וו סדרה 3 2018
בסוף 2018 הוצג בחו״ל דור חדש לסדרה 3, שהגיע לישראל כמודל 2019.
-
סיכום
גם לקראת סוף חיי הדגם, ב.מ.וו סדרה 3 2018 היא עדיין מהטובות בקבוצה.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.