ב.מ.וו iX2 2025
ב.מ.וו iX2 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
במאי 2024 נחת בישראל הדור השני של ב.מ.וו X2, רכב הפנאי-קופה הקומפקטי שלה – ולצידו נחת דגם "חדש" בשם iX2. בדומה לדגמי iX1 ו-iX3, מדובר למעשה בגרסה חשמלית ל-X2 אשר זוכה לבידול בשמה, ולא דגם נפרד של ממש. כאמור, ה-iX2 החדש מבוסס על X2 שנחשף במקביל, הווה אומר על פלטפורמה אותה הוא חולק עם X1, מיני קאנטרימן ועוד.
ממדיו כמעט זהים לאלה של אח הבנזין, ורק נתון הגובה שונה עם 156 ס"מ, הנמוך ביותר מבין כל גרסאות X2. בהיותו חשמלי המשקל, כמובן, גבוה משמעותית – כ-2 טון, שהם כ-350-450 ק"ג יותר מגרסאות הבנזין המקבילות של X2. לתא המטען נפח של 525 ל', דומה לשאר הגרסאות.
מבחינה חיצונית ה-iX2 החדש כמעט זהה ל-X2 והשינויים מסתכמים באותם סממנים "חשמליים" מקובלים: סבכה אטומה (ומוארת), היעדר פתחי מפלט מאחור, עיטורים כחולים להדגשת המוטיב ה"ירוק", חישוקים אווירודינמיים ועוד. לפי ב.מ.וו, מרכב הקופה של הדגם, יחד עם השינויים המתבקשים לגרסה החשמלית סייעו לה לשפר את היעילות האווירודינמית ולהשיג מקדם גרר מרשים של 0.25.
בסביבת הנהג ההופעה כבר זהה ממש ל-X2 וכוללת את הסידור העדכני של היצרנית – לוח מחוונים מוקרן בגודל 10.25 אינץ' ולצידו על מישור אחר מערכת מולטימדיה בגודל 10.7 אינץ'. למערכת המולטימדיה הממשק העדכני של iDrive (דור 9) והיא כוללת גם קישוריות אלחוטית לאפל ואנדרואיד.
לארץ מגיע ה-iX2 כרגע בגרסה eDrive20 – עם מנוע והנעה קדמיים, 204 כ"ס ו-25.5 קג"מ. משך ההאצה ל-100 קמ"ש 8.6 שניות והמהירות המרבית היא 170 קמ"ש. בגרסה זו סוללה של 66.5 קוט"ש (ברוטו; 64.7 קוט"ש נטו), הספק הטעינה המהירה 130 קילוואט והטווח הוא 450 ק"מ.
בחו"ל מוצע iX2 גם בגרסת הנעה חזקה יותר – xDrive30, כפולת מנועים והנעה, לתפוקה משולבת של 313 כ"ס ו-50.3 קג"מ. הביצועים בהתאם: 5.6 שניות ל-100 קמ"ש ו-180 קמ"ש מוגבלים אלקטרונית. -
עיצוב ונוכחות
עיצובו של ב.מ.וו iX2 נעים לעין, וב.מ.וו הצליחה ליצור סבכה שהיא גם אטומה ועם זאת בולטת ויוצרת הופעה מובחנת.
החלק האחורי פחות מוצלח, בעיקר מכיוון שהוא נראה מגושם ביחס לחרטום, ומזוויות מסוימות גם צר. -
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג דומה מאוד לזו שב-X1, עיקרה מסך מרכזי ולוח מחוונים המחוברים יחד. העיצוב, המכשור, הגוונים והטקסטורה יוצרים סביבת נהג נעימה לתחושה, אך חלק מהמשטחים עשויים חומרים נוקשים.
במרכז צג "10.25 קעור ודרכו שולטים ברוב המערכות ברכב. התפעול קל, ולמרות שהחוגה הגדולה איננה עמנו, ישנם לחצנים פיזיים לקיצור דרך, כולל שליטה נוחה על עוצמת השמע.
כמקובל בדגמים חדשים רבים, גם כאן נדרשות יותר מדי לחיצות לתפעול מערך הבטיחות ולבחירת מצבי הניהוג.
אחד החלקים המזמינים הוא מושבי הספורט המצוינים שנראים נהדר ובעיקר נוחים מאוד, מעניקים תנוחת נהיגה טובה ותמיכה משובחת. שדה הראייה לאחור, כיאה לרכב שבין הגדרותיו המילה 'קופה', מוגבל מאוד.
מאחור הישיבה מעט נמוכה מדי, המרחב אינטימי ומרווח הראש גבולי.
תא המטען גדול בנפחו, שימושי במבנהו ומוסיף תא גדול מתחת לרצפה.
-
מנוע וביצועים
בגרסה המשווקת בישראל עם מנוע אחד (204 כ"ס) אין לצפות לביצועים מסעירים אלא למשהו מספק. ואכן, בפועל, הביצועים נאותים כל זמן שלא יידרש משהו מהסוג הספורטיבי ו/או המטלטל, כמקובל בלא מעט דגמים חשמליים בימים אלה.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
צריכת החשמל בנהיגה בקצב התנועה היא 5.3 ק"מ/קוט"ש, כך שטווח הנסיעה הוא 330-340 ק"מ.
הספק טעינה מהירה של 130 קילוואט אינו נתון מרשים בימינו.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP450 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית64.7 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר130 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:29 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה נאותה אך לא מצטיינת. בנסיעה איטית בעיר הרכב מסתדר עם פגמים קלים אך מזדעזע מבינוניים ומגדולים, ולאחר המעבר הוא גם חסר ריסון. בכבישים הבין-עירוניים נוחות הנסיעה טובה יותר, אך גם שם אותן תנודות אינן משוככות כנדרש. בנוסף בולטים רעשי הכביש.
ככל שמדובר ביכולת הדינמית, תחת עומס של ממש בכבישים מעוקלים הרכב פחות מוצלח ממה שאנחנו מצפים מדגם של ב.מ.וו. המומנט הרב והמיידי המועבר לצמיגים הקדמיים יוצר תת-היגוי בולט, מורגשת לוחמת הגה והמרכב אינו מרוסן דיו.
הבלימה טובה מהמקובל ברכב חשמלי אבל תחת עומס איבדה דיוק. ניתן לבחור בין שלושה מצבי בלימה רגנרטיבית – כולם די חלשים ולא ניתן לשלוט בהם דרך פקדים מאחורי ההגה.
-
תמורה למחיר
אנחנו לרוב לא מחסידי הכפלת המנועים/הנעה/הספק; אבל במחירו של iX2 ניתן לרכוש את iX1 בגרסת xDrive30 עם 2 מנועים, 313 כ"ס והנעה כפולה.
מעבר לביצועים עצמם, הוספת מנוע אחורי לרכב עם הנעה קדמית מעניקה את היכולת והתחושות להם מצפים מרכב הנושא את סמל ב.מ.וו. גם אודי Q4 e-טרון ספורטבק, שיש לו הספק גבוה יותר, הנעה אחורית ותג מחיר נמוך יותר – הוא אתגר לא קטן, כך שהתמורה של iX2 בעייתית.
-
גרסאות ורמות גימור
ב.מ.וו iX2 מוצע ברמת האבזור 'M דיזיין' הכוללת בולמים אדפטיביים, היגוי ספורטיבי, תאורת לד אדפטיבית, חישוקי "19, שמשות צד מבודדות רעשים, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושב הנהג, ומערכת שמע משודרגת.
ברמת האבזור 'M שדואו', תקבלו מושבים קדמיים שונים, ותפעול חשמלי גם למושב הנוסע. -
בטיחות
ב.מ.וו X2 נבדק במבחן הריסוק של יורו NCAP בשנת 2022 וזכה לציון של 5 כוכבים, אשר תקף גם עבור ה-iX2. דירוג הסעיפים הוא 85% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנת ילדים, 76% בהגנת הולכי רגל, ו-92% על מערכות בטיחות.
רשימת אבזור הבטיחות כוללת בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, בקרת שיוט אדפטיבית וניטור שטחים מתים היקפי ואקטיבי. -
מה חדש בדגם
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
יקר מדי ולא מספיק מוצלח או מלוטש בגרסת המנוע היחיד המשווקת בישראל.
ב.מ.וו iX2 מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
ב.מ.וו iX2 כתבות ומבחני דרכים
ב.מ.וו iX2 השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על ב.מ.וו iX2
יש לכם ב.מ.וו iX2? כתבו חוות דעת