קופרה פורמנטור - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, סביבת נהג, ביצועים ב-2.0 ל', צריכת דלק ב-1.5 ל', התנהגות כביש

חסרונות / נוחות נסיעה בעיר ובשביל, רעשי כביש, הנדסת אנוש

בשורה התחתונה / קופרה אמיתי

קופרה פורמנטור 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    קופרה פורמנטור הוא רכב פנאי חדש שנחשף לראשונה במרץ 2020. פורמנטור חולק את הפלטפורמה (MQB) ומכלולים רבים עם דגמי קבוצת פולקסווגן.

    פורמנטור הוא הרכב הראשון של מותג קופרה שעוצב ותוכנן באופן ייעודי עבור המותג הצעיר והספורטיבי, בניגוד לקופרה אטקה ולאון שחולקים, מעבר לבסיס הטכני, את העיצוב והשם עם דגמים מקבילים לבית סיאט. עיצובו ייחודי וספורטיבי, על גבול הפנאי-קופה.

    היצע המנועים רחב למדי ומתחיל ב-1.5 ל‘ טורבו המפיק 150 כ“ס עם הנעה קדמית ומגיע עד ל-2.0 ל‘ מוגדש המפיק 310 כ“ס ומשודך להנעה כפולה המסוגלת להאיץ ל-100 קמ“ש ב-4.0 שניות. לצד אלה משווקת גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין (1.4 ל‘, 150 כ“ס) ומנוע חשמלי (115 כ“ס) להספק משולב של 245 כ“ס.

    בשנת 2021 הציגה קופרה מהדורה מוגבלת של פורמנטור בשם VZ5 לציון שלוש שנים להקמת המותג. גרסה זו עושה שימוש במנוע 5 ציל‘ מוגדש בנפח 2.5 ל‘ המפיק 390 כ“ס והנעה כפולה — סידור המעניק לו יכולת להאיץ ל-100 קמ“ש ב-4.2 שניות בלבד.

    השיווק בישראל החל במרץ 2021 עם מנוע ה-1.5 ל‘ ובגרסת ה-310 כ“ס.

  • עיצוב ונוכחות

    פורמנטור משלב בצורה מוצלחת בין מאפייני פנאי לקווים של מכונית קופה ספורטיבית. התוצאה ייחודית, נאה ומושכת את העין

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת בצורה מודרנית ונעימה. הקווים מזכירים לא מעט דגמים בקבוצת פולקסווגן, במיוחד כמה דגמי אודי. תאורת האווירה העשירה מוסיפה לתחושה המיוחדת. החומרים מהם עשוי התא טובים בחלק העליון, נוקשים בחלק התחתון.

     

    צג המולטימדיה הגדול (10 אינץ') נאה מאוד ואיכותי, אך תפעולו מעט מסורבל. בכלל הנדסת האנוש בפורמנטור אינה מצטיינת ודורשת פרק למידה קצר מצד הנהג. לא התרשמנו ממערכת השמע.

     

    המרחב מלפנים מספק, והמושבים עצמם נוחים ותומכים בגוף היטב. הישיבה מאחור נמוכה מהמקובל בקרב רכבי פנאי, אך המרחב מצוין. מנהרת הינע גבוהה עשויה להפריע לנוסע במרכז.

     

    לתא המטען נפח נאה ורצפה כפולה.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) של פורמנטור מוכר, כאן ללא מערך היברידי מתון. יחד עם תיבה רובוטית דו-מצמדית מתקבל שילוב אפקטיבי מאוד, גם אם לא מדובר בצמד כוחני או מעודן במיוחד. צריכת הדלק טובה - 11.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, 14.8 ק"מ לליטר בשיוט.

    גרסת ה-VZ הספורטיבית (2.0 ל', 310 כ"ס, הנעה כפולה) מציעה ביצועים מעולים והעברת כוח לינארית ויעילה מאוד. מצב קופרה מחדד את תגובות עוד יותר. צריכת הדלק עמדה על 8.7 ק"מ לליטר בממוצע.

     

  • נוחות והתנהגות

    גרסת ה-1.5 ל' מציגה נוחות נסיעה סבירה בעיר, זאת למרות שפורמנטור מגיע עם בולמים אדפטיביים כבר בגרסת הכניסה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית. גרסת ה-VZ קשיחה משמעותית אך שומרת על נוחות סבירה.

    רעשי הרוח והמנוע מרוחקים ואינם מפריעים. רעשי הכביש נוכחים הרבה יותר מהרצוי.

    בשביל פורמנטור לא משדר חוסן ומעדיף שבילים כבושים וחלקים.

    התנהגות הכביש של פורמנטור "רגיל" טובה למדי והתחושה קלילה מהמקובל. גרסת ה-VZ היא כבר אופרה אחרת לגמרי – היכולת גבוהה מאוד והתנהגות הכביש טוב וסלחנית. מדובר במכונת קצב מרשימה ומהנה.

     

  • תמורה למחיר

    מחירו ההתחלתי של פורמנטור אינו נמוך, אך הוא מגיע במהדורה מאובזרת, עם יחידת הנעה אפקטיבית ועיצוב ייחודי כך שהתמורה טובה למדי.

  • סיכום

    ייחודי, מעניין ומוצלח.

קופרה פורמנטור גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1498
150
1,846
174,900
1984
310
2,744
259,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קופרה פורמנטור?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

קופרה פורמנטור צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
קופרה פורמנטור צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.5 טרם נבחן טרם נבחן 11.7 10
14.5 טרם נבחן טרם נבחן 11.7 10
0
11.7