קופרה פורמנטור - אוטו

קופרה פורמנטור

קופרה פורמנטור מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
14.5 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2021

קופרה פורמנטור יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, סביבת נהג, ביצועים ב-2.0 ל', צריכת דלק ב-1.5 ל', התנהגות כביש
חסרונות נוחות נסיעה, רעשי כביש, הנדסת אנוש
בשורה התחתונה קופרה אמיתי

קופרה פורמנטור 2024 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד

  • רקע כללי

    קופרה פורמנטור הוא רכב פנאי חדש שנחשף לראשונה במרץ 2020. פורמנטור חולק את הפלטפורמה (MQB) ומכלולים רבים עם דגמי קבוצת פולקסווגן.

    זהו הרכב הראשון של מותג קופרה שעוצב ותוכנן באופן ייעודי עבור המותג הצעיר והספורטיבי, בניגוד לקופרה אטקה ולאון שחולקים - מעבר לבסיס הטכני - גם את העיצוב והשם עם דגמים מקבילים לבית סיאט.

    היצע המנועים מתחיל ב-1.5 ל‘ טורבו המפיק 150 כ“ס עם הנעה קדמית ומגיע עד ל-2.0 ל‘ מוגדש המפיק 310 כ“ס ומשודך להנעה כפולה. לצד אלו משווקות גרסאות היברידיות-נטענות המשלבות בין מנוע בנזין (1.4 ל‘) ומנוע חשמלי להספק משולב של 204 עד 245 כ“ס.

    השיווק בישראל החל במרץ 2021, והגרסה ההיברידית הצטרפה במאי 2023.

  • עיצוב ונוכחות

    פורמנטור משלב בצורה מוצלחת בין מאפייני פנאי לקווים של מכונית קופה ספורטיבית. התוצאה ייחודית, נאה ומושכת את העין.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצובה של סביבת הנהג מודרני ונאה. עם זאת, למרות היומרה היוקרתית, איכות החומרים אינה מצטיינת בכל מקום.

    סביבת הנהג נקייה יחסית ממתגים, ורוב המערכות מופעלות דרך הצג המרכזי הדורש היכרות והתנסות. שליטה חיצונית בעוצמת השמע או בבקרת האקלים נעשית באמצעות פסי מגע ("סליידרים") שאינם נוחים לתפעול, והעובדה שבחושך הם אינם מוארים פוגעת בשימושיות.

    המושבים נוחים ונאים, מעניקים תנוחת נהיגה טובה. מאחור הישיבה מעט נמוכה, המרחב מצוין אך מנהרת ההינע תפריע לנוסע שלישי. לתא המטען נפח נאה של 420 ליטרים, ומבנה שימושי.

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) משודך לתיבה רובוטית דו-מצמדית והתוצאה היא שילוב אפקטיבי מאוד, גם אם לא מדובר בצמד כוחני או מעודן במיוחד.

    הגרסה ההיברידית – VZe עם 245 כ"ס – מספקת ביצועים נאותים במצב החשמלי ביום יום. במצב המשולב הביצועים טובים מאוד, אולם לעיתים היא מתקשה להעביר את המומנט הרב לכביש.

    גרסת ה-VZ הספורטיבית (2.0 ל', 310 כ"ס, הנעה כפולה) מציעה ביצועים מעולים והעברת כוח לינארית ויעילה מאוד.

  • נוחות והתנהגות

    גרסת ה-1.5 ל' מציגה נוחות נסיעה סבירה בעיר, זאת למרות שפורמנטור מגיע עם בולמים אדפטיביים כבר בגרסת הכניסה. התנהגות הכביש טובה ומהנה יחסית.

    הגרסה ההיברידית (VZe) פחות נוחה ופעולת המתלים פחות רהוטה, כנראה בגלל תוספת המשקל, אך היכולת בכביש המפותל גבוהה.

    גרסת ה-VZ קשיחה משמעותית אך שומרת על נוחות סבירה ומפצה בכביש המפותל עם יכולת גבוהה מאוד, התנהגות טובה ויכולת העברת כוח מצוינת.

    רעשי הרוח והמנוע מרוחקים ואינם מפריעים. רעשי הכביש נוכחים הרבה יותר מהרצוי.

    בשבילים פורמנטור לא משדר חוסן ומעדיף קרקע כבושה וחלקה.

  • תמורה למחיר

    מחירו ההתחלתי של פורמנטור אינו נמוך, אך הוא מגיע במהדורה מאובזרת, עם יחידת הנעה אפקטיבית ועיצוב ייחודי כך שהתמורה טובה למדי.

  • גרסאות ורמות גימור

    קופרה פורמנטור 2023 מוצע בארבעה גרסאות, לכולן תיבה רובוטית דו-מצמדית עם שישה או שבעה הילוכים.

    בבסיס ישנה גרסת 1.5 ל' טורבו עם 150 כ"ס ואבזור הכולל מערכת מולטימדיה, כניסה והנעה ללא מפתח, חישוקים קלים ועוד.

    בתחילת 2024 נוספה גרסת פלאג אין e-Hybrid עם הספק מופחת של 204 כ''ס ואבזור דומה ל-1.5 ליטר.

    גרסת VZe ההיברידית-נטענת (פלאג-אין) הבכירה מציעה 245 כ"ס, טווח נסיעה חשמלי של 54 ק"מ ובאבזור תוספת של בולמים אדפטיביים, תפעול חשמלי למושב הנהג, בקרת אקלים תלת-אזורית ועוד.

    גרסת העל היא VZ הספורטיבית בעלת מנוע טורבו-בנזין בנפח 2.0 ל' המפיק 310 כ"ס, ומשודך להנעה כפולה. גרסה זו זוכה גם לכיול מתלים ספורטיבי ועוד.

  • בטיחות

    קופרה פורמנטור נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים וילדים (93% ו-88% בהתאמה).

    מפרט הבטיחות עשיר ומלא וכולל 10 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.

  • צריכת דלק

    לכל הגרסאות צריכת הדלק טובה ביחס לביצועים.

    גרסת ה-1.5 רשמה 11.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, 14.8 ק"מ לליטר בשיוט.

    בהיברידית קיבלנו 11.5 ק"מ לליטר בממוצע (10.3 ק"מ ללא החשמל) ובשיוט סביב 14.5 ק"מ לליטר.

    בגרסת ה-VZ הספורטיבית (310 כ"ס) צריכת הדלק עמדה על 8.7 ק"מ לליטר בממוצע.

  • טווח נסיעה

    הגרסה ההיברידית הבכירה שנבחנה (VZe) השיגה ללא קושי טווח של 40-45 ק"מ בין טעינות, לא רע.

  • מה חדש בקופרה פורמנטור 2024

    בתחילת 2024 נוספה גרסת פלאג אין e-Hybrid עם הספק מופחת של 204 כ''ס ומחיר אטרקטיבי מזה של גרסת ה-VZe.

  • סיכום

    ייחודי, מושך ומוצלח.

קופרה פורמנטור גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קופרה פורמנטור

כתבות ומבחני דרכים קופרה פורמנטור

ברשותך קופרה פורמנטור?

ציון ותגובת גולשים

קופרה פורמנטור מתחרים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5