קופרה פורמנטור - אוטו 

קופרה פורמנטור

קופרה פורמנטור מידע כללי

קטגוריה: פנאי/שטח קומפקטי
גירסה מומלצת:
16.9 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2021

קופרה פורמנטור יתרונות וחסרונות

יתרונות עיצוב, ייחוד, יכולת דינמית, צריכת דלק, סביבת נהג
חסרונות תפעול מערכות, תנוחת ישיבה נמוכה, פחות מיועד לשבילים
בשורה התחתונה משופר מקודמו, ייחודי ואטרקטיבי

קופרה פורמנטור 2025 חוות דעת

נבדק על ידי שגב אלעד
  • רקע כללי

    ב-2021 הושק בישראל מותג קופרה עם שלושה דגמים, שניים הינם גרסאות של דגמי סיאט מוכרים (אטקה ולאון), ואילו פורמנטור הוא דגם מקורי ראשון של המותג החדש - רכב פנאי קומפקטי, עם הופעה ספורטיבית בולטת.

    בספטמבר 2024 החל שיווקה של גרסה מעודכנת לפורמנטור. במסגרת מתיחת הפנים, קופרה העניקה לרכב חזית אגרסיבית בהרבה מבעבר, עם שינויים בסבכה, בפגושים ובחתימות התאורה, לצד חישוקים בעיצוב חדש.

    תא הנוסעים עבר שדרוג מקיף לא פחות, הכולל מושבים חדשים, שיפורים לריפוד הדלתות, לדיפון ולקונסולה בין המושבים, משטח טעינה אלחוטי ועוד. כל הגרסאות מצוידות כעת בגלגל הגה ספורטיבי עם כפתור התנעה משולב ובורר מצבי נהיגה.

    המולטימדיה גדלה ל-12.9" ובעלת ממשק מעודכן, כולל חיבור אלחוטי לאנדרואיד אוטו ולאפל קארפליי. בלוח המחוונים המוקרן גרפיקה משופרת, עם תצוגת ביצועים ייעודית בגרסת VZ.

    יחידת הכוח הבסיסית, 1.5 ל' טורבו בנזין, לא השתנתה: זהו המנוע המוכר-מאוד של הקונצרן בהספק של 150 כ"ס ו-25 קג"מ, בצימוד לתיבה כפולת מצמד 7 הילוכים ולהנעה קדמית.

    אולם בזכות מערך היברידי מתון, צריכת הדלק בתנאי מעבדה שופרה מ-14.5 ק"מ לליטר ל-16.9 ק"מ לליטר.

    הגרסה הבכירה, VZ, זכתה למנוע 2.0 ל' טורבו משודרג, המייצר כעת 333 כ"ס ו-42.8 קג"מ - תוספת של 23 כ"ס ביחס לדגם היוצא. כמו בעבר, גרסה זו תוצע רק עם הנעה כפולה.

    שיווקה של הגרסה ההיברידית-נטענת, לא חודש לעת עתה.

    כמו בעבר, כוללות שתי הגרסאות בולמים אדפטיביים (בכיול מעודכן), ובגרסת VZ מוצע כעת גם מצב "דריפט", שהתאפשר בזכות הוספת דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה אלקטרוני, המאפשר העברה של עד 100% מהמומנט לגלגל בודד.

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים יצרה הופעה ממש שונה לחזית, כאשר גם יחידות התאורה והפגושים חדשים, והכל משתלב בהרמוניה במרכב.

    מאחור השינוי פחות גדול, ועדיין קווי התאורה החדשים לרוחב הרכב יוצרים מראה שונה.

    התוצאה נאה, ספורטיבית ומושכת מבטים.

  • תא נוסעים ומטען

    החומרים בתא הנוסעים שופרו, גם אם חלקם עדיין אינם איכותיים במיוחד ונוקשים למגע.

    לעין בולטים המושבים החדשים, וגלגל ההגה הספורטיבי שכולל כעת שני לחצנים עגולים: אחד להתנעה ואחד למצבי הניהוג.

    הצג המרכזי גדל ל-"12.9, והוא נראה טוב מקודמו, מערכת ההפעלה משופרת ובמחוונים המחודשים התצוגה נאה יותר. כל אלה יוצרים סביבת נהג משודרגת, והעיצוב חותם סביבת נהג עכשווית, מקורית ונאה.

    תפעול רוב המערכות מהצג עדיין דורש התאקלמות מסוימת, וחלק מהדברים שהפריעו קודם לכן נותרו. כך למשל במקום חוגה לעוצמת השמע או פקדים גדולים לבקרת האקלים יש פסי מגע, והם לא נוחים לתפעול בדיוק כמו פס המגע שאחראי לפתיחת הגג.

    מערך הבטיחות קל יחסית לתפעול ולניתוק אבל חיישני החניה אחראים ליותר מדי צפצופים בתנועה איטית.

    מושבי הספורט האופציונליים נוחים, אך לחלקנו הפריעה תנוחת הישיבה הנמוכה ביחס לרכב פנאי, וביחס לסביבת הנהג, כזו שגם יוצרת שדה ראייה מוגבל לאחור.

    מאחור המרווח נדיב, אך תנוחת הישיבה נמוכה גם שם. מנהרת ההינע הבולטת מפריעה לנוסע במרכז, אך בקרת האקלים שם נוחה וחיונית.

    לתא המטען מבנה שימושי ונפח יעיל של 450 ליטרים.

  • מנוע וביצועים

    הגרסה הבסיסית, עם מנוע ה-1.5 ל' טורבו בנזין (150 כ"ס), מאוד אפקטיבית. ההתנהלות אינה תזזיתית, אך הביצועים טובים ברוב המצבים, גם בעליות, גם בעקיפות זריזות.

    למרות הנתונים הדומים לגרסה היוצאת, ההתנהלות כעת נמרצת יותר; המנוע החשמלי הקטן, המעניק את תנובת המומנט שלו כבר בסל"ד ממש נמוך, בהחלט מסייע לביצועים.

    פעולת התיבה נעימה גם אם לפעמים בעיר יישמעו נקישות, וגם אם היא מעט איטית כאשר צריך את שיא המחץ.

     

    בגרסת VZ הספורטיבית צליל המנוע גברי ונוכח כבר בהתנעה.

    בזכות ההנעה הכפולה הרכב יוצא היטב מהמקום, ושילוב הכוח הרב והמומנט הרחב מעניקים ביצועים מעולים בכל שלב.

    מעבר למצב 'ספורט +', מחדד עוד יותר את תגובות המנוע והתיבה, ועושה זאת עם הרבה אקשן, גם בהתנהלות ובצליל המנוע הסקסי. במצב הספורט הקיצוני ובייחוד בתפעול ידני, שילוב ההילוכים לעיתים ברוטלי. חלק מהחוויה.

  • נוחות והתנהגות

    בפורמנטור בולמי זעזועים נשלטים-אלקטרונית, ויש להם 15 מצבים. הכיול הבסיסי מעט נוקשה, אך הדגם המחודש נוח מאשר קודמו בעיר – הן בטיפול בשיבושים קטנים, גם בגדולים. נוחות הנסיעה מחוץ לעיר טובה עוד יותר, אך שיבושים ממש גדולים וכביש גלי לא מטופלים מספיק טוב.

    רעשי הרוח הורגשו, גם בגלל שהיום בו נהגנו היה סוער, ורעשי הכביש חדרו מדי פעם פנימה.

    לפורמנטור הגה ממש מהיר – 2.1 סיבובים מנעילה לנעילה. יש לכך ביטוי בנהיגה בכבישים מפותלים עם שינויי כיוון זריזים ומהירים. כמובן, היינו שמחים לעוד קצת תחושה ועוד קצת משקל במצבי הספורט, אבל ההיגוי טוב מהמקובל. ולא רק הוא.

    מעבר לכך שהיכולת בפיתולים טובה ורמת האחיזה גבוהה, פורמנטור יודע לייצר תגובות מעט יותר דרמטיות ומהנות בנהיגה ספורטיבית – הן ביחס לדגם עצמו לפני החידוש, הן ביחס למקובל. הבלמים חסרים משהו בנשיכה הראשונית ובתגובה המיידית, אבל גם להם כושר מספק.

    בגרסת VZ אותו פיצול מומנט לאחור, המעניק לרכב נטייה מהנה להיגוי יתר קל תחת עומס. במצב 'דריפט' אותה פסיעת אחוריים מתגברת, ובקרת היציבות מתערבת מאוחר - מאפשרת לנהג ליהנות בלי לאבד את מערך ההגנה.

    הבלמים המשופרים של אקבונו בגרסת VZ אינם מצטיינים בנשיכה עוצמתית בלחיצה ראשונה, אבל הם מצטיינים בשמירה על יכולת גבוהה גם בעומס.

  • תמורה למחיר

    למרות שקופרה יצא לדרכו לא רק עם התכוונות ספורטיבית אלא גם כמותג יוקרה, הרי תג המחיר הבסיסי של פורמנטור בגרסת 1.5 ליטר ממקם אותו במרכז השוק - והתמורה מצוינת.

    גרסת VZ הספורטיבית יקרה מאוד, אך מעניקה ערך מוסף נדיר בניהוג ספורטיבי ובהנאה מנהיגה - ובהחלט מצדיקה את מחירה.

  • גרסאות ורמות גימור

    רשימת האבזור של קופרה פורמנטור כוללת, כבר ברמת הכניסה, חישוקי 18", תאורת לד מלאה, מפתח חכם, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים, מצלמות היקפיות, בקרת אקלים תלת אזורית, דלת תא מטען חשמלית ועוד.

    בתוספת תשלום ניתן לרכוש אחת משתי חבילות אבזור: 'יוניקו' המוסיפה גג שמש ומושבי ספורט, או 'ריטמו' המוסיפה גג שמש ומערכת שמע מבית 'סנהייזר'.

    בגרסת VZ מקבלים את גג השמש, מושבי הספורט ומערכת השמע המשודרגת כסטנדרט, ובנוסף גם חישוקי "19 ומערכת בלימה משופרת של 'אקבונו'.

  • בטיחות

    קופרה פורמנטור נבדק ע"י יורו NCAP בשנת 2021 וקיבל דירוג של חמישה כוכבי בטיחות עם ציונים גבוהים בהגנה על מבוגרים וילדים (93% ו-88% בהתאמה).

    מפרט הבטיחות עשיר ומלא וכולל 10 כריות אוויר, מערכת בלימה אוטונומית, בקרת שיוט אדפטיבית, מערכת לשמירה על מרכז נתיב הנסיעה ועוד.

  • צריכת דלק

    המערך ההיברידי המתון עוזר, וצריכת הדלק בגרסת ה-1.5 ל' טובה מאשר לפני חידוש הדגם, בייחוד תחת עומס. הצריכה ביום המבחן המאמץ הייתה 12.9 ק"מ/ל', בשיוט נינוח 15.1 ק"מ/ל'.

    צריכת הדלק בגרסת VZ, בתוואי מאמץ, הייתה 8.2 ק"מ/ל' בממוצע, ובשימוש רגיל יותר הגיעה ל-11 ק"מ/ל'.

  • מה חדש בקופרה פורמנטור 2025

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.

  • סיכום

    רכב פנאי ייחודי ומושך, עם ניחוח ספורטיבי.

קופרה פורמנטור גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1498
150
החל מ- 1,562 ₪
199,900
1984
333
החל מ- 2,398 ₪
306,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות ומבחני דרכים קופרה פורמנטור

ברשותך קופרה פורמנטור?

ציון ותגובת גולשים

קופרה פורמנטור מתחרים

5
מתקדמים לרכב חדש? זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר
auto image
כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.9%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.