קופרה פורמנטור - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, סביבת נהג, ביצועים, צריכת דלק, התנהגות כביש

חסרונות / נוחות נסיעה בעיר, רעשי כביש, הנדסת אנוש

בשורה התחתונה / שווה בדיקה

קופרה פורמנטור 2021 חוות דעת

  • רקע כללי

    קופרה פורמנטור הוא רכב פנאי חדש שנחשף לראשונה במרץ 2020. פורמנטור חולק את הפלטפורמה (MQB) ומכלולים רבים עם דגמי קבוצת פולקסווגן.

    פורמנטור הוא הרכב הראשון של מותג קופרה שעוצב ותוכנן באופן ייעודי עבור המותג הצעיר והספורטיבי, בניגוד לקופרה אטקה ולאון שחולקים, מעבר לבסיס הטכני, את העיצוב והשם עם דגמים מקבילים לבית סיאט. עיצובו ייחודי וספורטיבי, על גבול הפנאי-קופה.

    היצע המנועים רחב למדי ומתחיל ב-1.5 ל‘ טורבו המפיק 150 כ“ס עם הנעה קדמית ומגיע עד ל-2.0 ל‘ מוגדש המפיק 310 כ“ס ומשודך להנעה כפולה המסוגלת להאיץ ל-100 קמ“ש ב-4.0 שניות. לצד אלה משווקת גרסה היברידית-נטענת המשלבת בין מנוע בנזין (1.4 ל‘, 150 כ“ס) ומנוע חשמלי (115 כ“ס) להספק משולב של 245 כ“ס.

    בשנת 2021 הציגה קופרה מהדורה מוגבלת של פורמנטור בשם VZ5 לציון שלוש שנים להקמת המותג. גרסה זו עושה שימוש במנוע 5 ציל‘ מוגדש בנפח 2.5 ל‘ המפיק 390 כ“ס והנעה כפולה — סידור המעניק לו יכולת להאיץ ל-100 קמ“ש ב-4.2 שניות בלבד.

    השיווק בישראל החל במרץ 2021 עם מנוע ה-1.5 ל‘ ובגרסת ה-310 כ“ס.

  • עיצוב ונוכחות

    פורמנטור משלב בצורה מוצלחת בין מאפייני פנאי לקווים של מכונית קופה ספורטיבית. התוצאה ייחודית, נאה ומושכת את העין

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת בצורה מודרנית ונעימה. הקווים מזכירים לא מעט דגמים בקבוצת פולקסווגן, במיוחד כמה דגמי אודי. תאורת האווירה העשירה מוסיפה לתחושה המיוחדת. החומרים מהם עשוי התא טובים בחלק העליון, נוקשים בחלק התחתון.

     

    צג המולטימדיה הגדול (10 אינץ') נאה מאוד ואיכותי, אך תפעולו מעט מסורבל. בכלל הנדסת האנוש בפורמנטור אינה מצטיינת ודורשת פרק למידה קצר מצד הנהג. לא התרשמנו ממערכת השמע.

     

    המרחב מלפנים מספק, והמושבים עצמם נוחים ותומכים בגוף היטב. הישיבה מאחור נמוכה מהמקובל בקרב רכבי פנאי, אך המרחב מצוין. מנהרת הינע גבוהה עשויה להפריע לנוסע במרכז.

     

    לתא המטען נפח נאה ורצפה כפולה.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.5 ל' (150 כ"ס) של פורמנטור מוכר מקבוצת פולקסווגן, כאן ללא המערך ההיברידי המתון. יחד עם תיבה רובוטית דו-מצמדית מתקבל שילוב אפקטיבי מאוד, וגם אם לא מדובר ברכב כוחני במיוחד הביצועים טובים בכל מצב.

     

    המנוע מעט מחוספס בפעולתו. תיבת ההילוכים פועלת בצורה חלקה, למעט במצבי זחילה.

     

    צריכת הדלק טובה - 11.8 ק"מ לליטר במבחן מאומץ, 14.8 ק"מ לליטר בשיוט.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר סבירה, זאת למרות שפורמנטור מגיע עם בולמים אדפטיביים כבר בגרסת הכניסה. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה משתפרת משמעותית.

     

    רעשי הרוח והמנוע מרוחקים ואינם מפריעים. רעשי הכביש נוכחים הרבה יותר מהרצוי.

     

    בשביל פורמנטור לא משדר חוסן ומעדיף שבילים כבושים וחלקים.

     

    התנהגות הכביש של פורמנטור טובה למדי והתחושה קלילה מהמקובל בקרב דגמים מקבילים של קבוצת פולקסווגן אך אינו ממש ספורטיבי באופיו. ברור שבקופרה שומרים משהו לדגמי הביצועים הבכירים.

     

  • תמורה למחיר

    מחירו ההתחלתי של פורמנטור אינו נמוך, אך הוא מגיע במהדורה מאובזרת, עם יחידת הנעה אפקטיבית ועיצוב ייחודי כך שהתמורה טובה למדי.

  • סיכום

    ייחודי, מעניין ומוצלח.

קופרה פורמנטור גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג קופרה פורמנטור
קופרה פורמנטור גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר יבואן
1498
150
1,846
174,900
1984
310
2,744
259,900
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

ציון ותגובת גולשים

ברשותך קופרה פורמנטור?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

קופרה פורמנטור צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

2
קופרה פורמנטור צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.5 טרם נבחן טרם נבחן 11.7 10
14.5 טרם נבחן טרם נבחן 11.7 10
0
11.7