דאצ'יה דאסטר 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד
-
רקע כללי
זהו הדור השני של דאצ'יה דאסטר, והוא נחשף לראשונה בסוף שנת 2017. למרות שבדאצ'יה מגדירים אותו כדור חדש, הוא למעשה מבוסס על אותה הפלטפורמה של הדור הקודם (שמקורה ברנו) ודור זה מהווה למעשה עדכון מקיף שלה. בשנת 2021 נחשפה מתיחת הפנים של הדגם.
כיום המנוע העיקרי איתו משווק הדאסטר הוא מנוע טורבו-בנזין בנפח 1.3 ל' שפותח ע"י רנו, מנוע זה מוצע בהספקים של 130-150 כ"ס ובשידוך לתיבה ידנית או רובוטית דו-מצמדית ועם הנעה קדמית או כפולה.
לצד מנוע הבנזין מוצע מנוע הדיזל המוכר – 1.5 ל', 115 כ"ס – בשידוך לתיבה ידנית ועם הנעה קדמית או כפולה.
דאסטר, במיוחד בגרסאות ההנעה הכפולה, מציע יכולת שטח טובה מהמקובל בסגמנט ומחירו, כמקובל בדגמי המותג, נמוך משל מרבית המתחרים.
-
ירידת ערך
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2024.
-
עיצוב ונוכחות
במתיחת הפנים עודכנה הופעתו החיצונית של דאסטר. התוצאה לא שונה מאוד מאשר לפני העדכון, אך דאסטר רענן ומודרני יותר בהופעתו.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג לא עודכנה משמעותית, היא עדיין תכליתית ופשוטה למדי. מסך המולטימדיה החדש והגדול יותר (8 אינץ') משפר מעט את האווירה הכללית. התצוגה עצמה לא מרשימה במיוחד, אבל נוח לתפעל אותה ויש קישוריות לאנדרואיד ואפל.
תנוחת הנהיגה גבוהה ושדה הראיה טוב. המושבים לא מוצלחים.
המרחב מאחור טוב מאוד לשני מבוגרים וממש בסדר לשלושה ילדים. אין פתחי מיזוג מאחור, חבל.
תא המטען בעל נפח נאה (כ-450 ל') ומבנה רבוע ויעיל.
-
מנוע וביצועים
גרסת ה-150 כ"ס מפגינה ביצועים טובים למדי, ויחד עם התיבה הרובוטית (דו-מצמדית) מתקבל רכב זריז, אפילו יותר ממה שרומזים הנתונים.
לחובת יחידת ההנעה פעולה לא תמיד מעודנת.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה סבירה בלבד בעיר, משתפרת מחוץ לעיר אך אינה מתעלה בשום שלב. דאסטר הקודם היה נוח יותר.
בידוד הרעשים גם הוא אינו מצטיין: בעיר נשמעים המתלים ומחוץ לעיר רעשי רוח וכביש.
נוחות הנסיעה בשבילים סבירה ובמתאר זה יש לא מעט רעשים וצקצוקים.
לזכותו של דאסטר יכולת גבוהה מהמקובל בשטח, בין היתר בזכות מרווח גחון של 21.4-21.7 ס"מ.
היכולת הדינאמית טובה ובטוחה.
-
תמורה למחיר
תמורת סכום נמוך משל המתחרים דאסטר מציע יכולת שטח גבוהה ומרחב ראוי למשפחה. אולם הוא גם דורש רשימה די ארוכה של וויתורים ופשרות, כולל בתחום הבטיחות.
-
גרסאות ורמות גימור
דאצ'יה דאסטר 2023 מוצע במגוון גרסאות – 1.3 טורבו-בנזין עם 130 כ"ס או 150 כ"ס ו-1.5 ל' טורבו-דיזל עם 115 כ"ס. המנועים משודכים לתיבת הילוכים ידנית או רובוטית דו-מצמדית (150 כ"ס) וההנעה קדמית או כפולה (רק בדיזל).
-
בטיחות
דאצ'יה דאסטר נבדק בשנת 2017 (מבחן פחות מחמיר) ע"י יורו NCAP וקיבל דירוג של שלושה כוכבים בלבד, זאת בעיקר בגלל ציון לא מספק בהגנה על הנוסעים (71%) ומיעוט במערכות בטיחות מתקדמות.
דאסטר משווק בישראל ללא מערכות בטיחות אקטיביות מתקדמות ובמקומן יש מערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
צריכת דלק
במבחן דרכים מאומץ דאסטר הציג נתון ממוצע של 12.2 ק"מ לליטר ובשיוט כ-15 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2024
באוגוסט 2023 הכריזה דאצ'יה על הורדת מחיר של דאצ'יה דאסטר בגרסה האוטומטית (רובוטית דו-מצמדית, 150 כ"ס) בשיעור של 5,000-10,000 שקלים, בהתאם לרמת הגימור.
-
סיכום
פשוט ובסיסי אבל במחיר נגיש.