דאצ'יה דאסטר 2016 - אוטו

דאצ'יה דאסטר 2016 יד שניה

דאצ'יה דאסטר 2016 יד שניה

קטגוריה: פנאי/שטח בינוני
גירסה מומלצת:
15.9 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2011

דאצ'יה דאסטר 2016 יתרונות וחסרונות

יתרונות מחיר זול, יכולת שטח מכובדת בגרסת ההנעה הכפולה, מנוע דיזל חסכני, עיצוב מוצלח, אבזור נוחות נאה.
חסרונות רועש, ציון נמוך במבחני ריסוק, הנדסת אנוש לא מוצלחת, חומרי דיפון בסיסיים.
בשורה התחתונה קנייה מעולה, ורק ציון הבטיחות הנמוך מציק

דאצ'יה דאסטר 2016 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    דאצ'יה דאסטר הוצג בשלהי שנת 2009 והצליח לעורר לחיים את המותג הרומני. רכב הפנאי על גרסאותיו השונות, מצטיין במחיר זול - אבל לא רק; הוא יצק לתוך המותג תוכן ומשמעות – לא עוד כלי רכב זולים ובסיסיים, אלא רכב אופנתי שמציע אלטרנטיבה אמיתית לרכבי הפנאי המוכרים במחיר נגיש.

    הדאסטר זכה להצלחה באירופה ולקח חלק גדול בצמיחת המותג באירופה. בשנת 2013 עבר הרכב מתיחת פנים שעיקרה שינויים קוסמטיים לחוץ ולתא הנוסעים, אך גם הוספת מנוע טורבו-בנזין חדש למבחר.

    אלינו הגיע הדאסטר בתחילת שנת 2015 והוא נחשב לרכב המוביל של המותג הרומני; הוא משווק בארץ עם מנוע טורבו-בנזין (1.2 ל', 125 כ"ס) ומנוע דיזל (1.5 ל', 109 כ"ס) עם תיבה ידנית בלבד (6 היל', גם בבנזין וגם בדיזל) והנעה קדמית או כפולה; זו האחרונה מציעה מתלה אחורי מתקדם יותר ובעיקר - יכולת שטח של ממש. בתחילת דרכו הוצע דאסטר 4x4 רק עם מנוע דיזל, אך מתחילת 2016 ניתן להזמין גם את דגם הבנזין עם 4x4.

    יצוין כי הדאסטר מציג ציון בטיחות בינוני עם שלושה כוכבים בלבד במבחן הריסוק האירופיים.

  • עיצוב ונוכחות

    הדאסטר מכריז "שטח" ממבט ראשון. הזוויות, הפרופורציות, מרווח הגחון ו"אבזור שטח" (חלקו בתשלום) בדמות מסילות גג, מיגון גחון ומדרגות צד יוצרים מופע מהתכליתיים בקבוצת רכבי הפנאי.

  • תא נוסעים ומטען

    תא הנוסעים מציע רשימת אבזור נוחות מכובדת ביחס למחיר: מערכת מולטימדיה מקורית עם מסך מגע, כוונון חשמלי למראות ולחלונות ובקרת שיוט. אולם הנדסת האנוש לא מוצלחת: כפתורי תפעול מפוזרים סביב ללא קשר והגישה לחלקם לא נוחה; כוונון המושב בעייתי; מסך המולטימדיה נמוך מדי. משטחי הדיפון מוצקים, אבל הרווחים גדולים מדי, ההידוק לא אחיד וגימור חלק מהפקדים גס. אין אבזור בטיחות עדכני.

    המושב לא מאוד נוח, תנוחת הנהיגה הסבירה נפגעת בגלל הגה שמתכוונן רק לגובה, וברכי הנהג והנוסע קרובות מדי לדלתות. המרחב מאחור שופע לאורך ולגובה, ומרווחי הראש והברכיים נדיבים. לרוחב קצת פחות. תא המטען שימושי: נפח טוב ומבנה יעיל.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע הבנזין - 1.2 ליטר, טורבו - מציג נתונים נאים: 125 כ"ס ו–11 שניות ל–100 קמ"ש. הדבר הראשון הבולט, בייחוד ובעיקר בהשוואה לדיזל, הוא השקט; הביצועים טובים, ומ–2000 סל"ד האצות הביניים והכושר ההררי יעילים. התיבה מוצלחת פחות; מהלך הבורר ארוך, לא מדויק ולא חלק. צריכת הדלק טובה למדי, עם נתון של כ–12 ק"מ לליטר בממוצע המבחן.

    מנוע הדיזל המוכר של רנו (1.5 ל', 110 כ"ס) מספק דחף משכנע. יש צורך להתרגל לתיבת ההילוכים - הן למהלך הלא-ברור של הבורר והן להילוך הראשון המאוד-קצר. צריכת הסולר טובה, עם ממוצע של 14 ק"מ לליטר בימי המבחן.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה של הדאסטר מצוינת. בעיר, כושר הספיגה של המתלים לא פחות ממעולה. מחוץ לעיר, שיכוך המהמורות והטיפול בגלי כביש משובח, ורק שילוב של מהירות גבוהה עם שיבושים גדולים יוצר נדנוד קל.

     

    איכות הנסיעה נפגמת בגלל רעשי רוח וכביש מוחשיים. היכולת הדינמית סבירה - כל עוד לא דורשים יותר מדי. הדאסטר קצת רוכן - אבל, בעיקר, ההגה לא טוב; קל מאוד מחוץ לעיר - ולא ברור מתי הוא יוצא מ"השטח המת" שבמרכזו.

    בנהיגת שבילים הדאסטר נוח מאוד, אבל בטיפוס בשטח מנוע הבנזין נחות מהדיזל, העדיף בהרבה בזמינות הכוח. הילוך ראשון קצר יותר היה עוזר. ולמרות זאת, לדאסטר 4x4 יכולת שטח מכובדת מאוד.

     

  • תמורה למחיר

    דאצ׳יה דאסטר 2016 מציע דיל אטרקטיבי, שיקסום בעיקר למחפשים יכולת שטח טובה ומוכנים לשלם ברמות עידון נמוכות מהמקובל. אבל אי אפשר להתעלם מציון הריסוק הבינוני.

  • מה חדש בדאצ'יה דאסטר 2016

    תחילת שיווק גרסת כפולת הנעה גם עם מנוע בנזין.

  • סיכום

    דאצ׳יה דאסטר 2016 הוא רכב פנאי עם יכולת שטח טובה מאוד יחסית לקטגוריה, נוח לנסיעה, זול מאוד - עם מנועים יעילים וחסכוניים. לשלילה יצוינו הנדסת אנוש ואיכות פנים לא מצטיינים, תיבה לא נעימה, נסיעה רועשת והגה לא מוצלח - ורק שלושה כוכבים במבחן יורו NCAP.

דאצ'יה דאסטר 2016 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות ומבחני דרכים דאצ'יה דאסטר

ברשותך דאצ'יה דאסטר?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5