DS DS 4 2024 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השני של DS 4, המכונית הקומפקטית (סגמנט C) של מותג היוקרה הצרפתי. היא נחשפה לראשונה בפברואר 2021 על בסיס פלטפורמת EMP2 המוכרת של היצרנית.
בדומה לדור הראשון, גם DS 4 2022 החדשה מציגה מבנה ומופע חוצי סגמנטים המשלב מוטיביים מהתחום הקומפקטי וסגמנטי הפנאי השונים. בהתאם, המופע החיצוני שונה ומיוחד, וה-4 תוצע עם שני סגנונות עיצוב מובחנים: בעל הופעה ספורטיבית או כזו המדגישה את תחום הפנאי.
היצע הגרסאות בעולם רחב וכולל מנועי בנזין (טורבו) בנפחים 1.2 ל' ו-1.6 ל', מנוע דיזל אחד בנפח 1.5 ל' וגרסאות היברידיות-נטענות.
גרסאות הפלאג-אין בעלות סוללת 12.4 קוט"ש המבטיחה טווח נסיעה חשמלי של עד 59 ק"מ לפי WLTP.
השיווק בישראל החל באוגוסט 2022.
-
עיצוב ונוכחות
ל-DS 4 הופעה שונה, בולטת ומיוחדת. החזית אגרסיבית במידה, תאורת הלד-יום בולטת במיוחד. מהצד בולט קו הגג שיורד מוקדם ליצירת מופע כמו-קופה מרשים. אהבנו.
-
תא נוסעים ומטען
בדומה לחוץ, גם בסביבת הנהג מופע מאוד מושקע עם שפע חומרים איכותיים, קווים נאים ותשומת לב גדולה לעיצוב הפרטים הקטנים.
העיצוב המיוחד הוביל לכמה פשרות בתחום הנדסת האנוש שאינה מבריקה תמיד. מסך המולטימדיה גדול (10 אינץ') ואיכותי וניתן להתאמה אישית. DS 4 היא מהיחידות בישראל המוצעת עם מערכת ניווט מקורית הפועלת גם כאן ובעברית.
המרחב מלפנים נאות, המושבים מצוינים ממש.
הכניסה לשורה השניה אינה נוחה והמרחב שם עבור שני נוסעים ממוצע לקטגוריה.
תא המטען, במיוחד בגרסה ההיברידית, בעל נפח סביר.
-
מנוע וביצועים
הגרסה ההיברידית (1.6 ל', 225 כ"ס) מפגינה ביצועים טובים מאוד במצב המשולב, זמינות כוח טובה ואופי פעולה נעים של תיבה ההילוכים.
גם במצב החשמלי הביצועים בהחלט מספקים לרוב מצבי היום-יום.
-
נוחות והתנהגות
הגרסה ההיברידית בעלת מערך הבולמים האדפטיביים מציגה נוחות נסיעה מצוינת ממש כמעט בכל תוואי. רק שברים חדים ועמוקים עשויים להזכיר שה-4 נועלת חישוקים גדולים בחתך נמוך.
על כך מוסיפה DS 4 גם בידוד רעשים טוב ליצירת מכונית נוחה ונעימה לכיסוי מרחקים.
התנהגות הכביש טובה ורהוטה והיכולת גבוהה למדי אך ה-4 בהחלט מעדיפה קצב רגוע יותר.
הבלמים בעלי עוצמה טובה אך התחושה אינה נעימה.
-
תמורה למחיר
ביחס למתחרות בעולם היוקרה DS 4 מציעה חבילה מאוד מרשימה שכן היא איכותית, מאובזרת, מבצעת ומחירה מאוד תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
היצע הגרסאות בישראל כולל שתיים: אחת בעלת מנוע בנזין והשניה גרסת היברידית-נטענת – לשתיהן 225 כ"ס ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים. לגרסה ההיברידית טווח נסיעה חשמלי של עד 59 ק"מ בין טעינות.
ה-4 מוצעת בישראל בשלוש רמות גימור: 'טרוקדרו' בבנזין ובהיברידית, 'פרפורמנס ליין' בבנזין ו'ריבולי' בהיברידית.
כבר ברמת הגימור הבסיסית האבזור עשיר וכולל תאורת לד, חישוקי "19, מפתח חכם, 3 מצבי נהיגה, פקדי הילוכים מאחורי ההגה, מושבים מרובי שכבות, מולטימדיה עם מסך 10 אינץ' וממשקי אפל ואנדרואיד, לוח מחוונים מוקרן "7, תצוגה עילית, מערכת ניווט מקורית TomTom בעברית, זיהוי קולי, בקרת אקלים תלת-אזורית.
-
בטיחות
DS 4 בדקה ע"י יורו NCAP בשנת 2022 וזכה בדירוג של 5 כוכבי בטיחות עם ציונים של 85% בהגנה על מבוגרים, 86% בהגנה על ילדים ו-74% בהגנה על הולכי רגל.
היצע מערכות הבטיחות המתקדמות עשיר וכולל התראה על תנועה חוצה מאחור, ורכב בשטח מת, עמעום אוטומטי, בקרת שיוט עד עצירה וזינוק מחדש, בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב ושמירת הרכב במרכזו ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק של הגרסה ההיברידית עמדה במבחן הדרכים שלנו על 14.1 ק"מ לליטר בממוצע, 11.8 ק"מ לליטר ללא החלק החשמלי. בשיוט מהיר נרשם נתון של 13.5-17.5 ק"מ לליטר בהתאם לקצב ולתנאים.
-
טווח נסיעה
טווח הנסיעה החשמלי במבחן הדרכים שלנו עמד על כ-42 ק"מ בין טעינות.
-
סיכום
יוקרה צרפתית שכדאי לבדוק.