יונדאי אקסנט 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
יונדאי אקסנט הוצגה לעולם לראשונה בשנת 1994. הדור החמישי של המשפחתית הקטנה (תת-משפחתית) הוצג ב-2017, שבע שנים לאחר קודמו.
כמו בכל דור חדש, האקסנט החדשה מציגה עיצוב מודרני ומתקדם מבעבר. הממדים נדיבים מבעבר עם אורך של 444 ס"מ (+7 ס"מ) ובסיס גלגלים שעומד על 260 ס"מ (+3 ס"מ). תא המטען מציע נפח של 480 ל'.
בישראל, יונדאי אקסנט החדשה מוצעת עם שני מנועי בנזין אטמוספריים (לא מוגדשים). לראשון נפח של 1.4 ל' והספק מרבי שעומד על 100 כ"ס, לשני נפח של 1.6 ל' והספק מרבי של 123 כ"ס. בשני המקרים התיבה היא אוטומטית עם שישה יחסי העברה (ארבעה בלבד בדור הקודם).
האקסנט החדשה הושקה בישראל ללא מערכות בטיחות מתקדמות. ציוד הבטיחות כולל מערכת התראה בהתקנה מקומית (מובילאיי), בקרת יציבות ושש כריות אוויר.
השיווק בישראל החל באפריל 2019.
-
עיצוב ונוכחות
אקסנט החדשה מציגה אבולוציה לעיצובו של הדור היוצא, אך מצליחה להיראות עדכנית בהרבה מאותו הדגם. ההופעה הכללית נאה, גם אם לא בדיוק פורצת דרך או בולטת במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
עיצוב סביבת שונה בהרבה מזה של הדור הקודם ומוצלח למדי. הגוונים הבהירים מוסיפים לאווירה. איכות החומרים, כמקובל בסגמנט, בסיסית למדי אך אקסנט מפצה במידה מה בזכות הרכבה טובה.
תנוחת הנהיגה טובה, שדה הראיה מצוין והנדסת האנוש מוצלחת – הכל ברור וקל לתפעול. מושב הנהג עצמו אינו מתעלה וכך גם מסך מערכת המולטימדיה הקטן אשר מופרע בשמש ישירה.
המרחב לשניים מאחור מספק בהחלט, גם למבוגרים בגובה של 180 ס"מ.
תא המטען (480 ל') גדול ועמוק אך פשוט וללא פטנטים לעיגון וקשירת חפצים.
 
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.6 ליטר (123 כ"ס, 15.4 קג"מ) מספק את כוחו בסל"ד גבוה. הביצועים עצמם מספקים בנהיגה יום-יומית, אך כדי להפיק את המיטב ממנוע זה צריך לאמץ אותו – וגם אז היכולת בינונית.
התיבה האוטומטית (6 הילוכים) פועלת בצורה חלקה מאוד. התגובה של התיבה לקיק דאון לרוב טובה.
צריכת הדלק בתום המבחן המאומץ עמדה על 9.5 ק"מ לליטר. בשיוט רגוע ניתן לרשום 13-15 ק"מ לכל ליטר.
 
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה בינונית למדי, במיוחד בעיר. במהירויות נמוכות הבולמים הקשיחים לרוב אינם מצליחים לטפל בשיבושים הקטנים, אך ככל שהמהירות עולה פעולתם משתפרת ונוחות הנסיעה גם.
-
תמורה למחיר
מחירה של אקסנט הופך את התמורה שלה לבעייתית. במחיר דומה ישנם דגמים מודרניים יותר של יצרניות אחרות, ובתוספת של 10% בלבד למחיר כבר ניתן לקנות משפחתית קומפקטית (אלנטרה, קורולה וכו') גדולה ואיכותית יותר.
-
מה חדש ביונדאי אקסנט 2022
בינואר 2021 החל שיווק יונדאי אקסנט לאחר מתיחת פנים. העדכון כולל בעיקר שינויים לעיצוב החיצוני — שבכה חדשה, פגושים חדשים ויחידות תאורה מעודכנות. בסביבת הנהג ניתן למצוא מחוונים שעוצבו מחדש.
 
היצע המנועים נותר ללא שינוי — 1.4 ל’ עם 100 כ”ס או 1.6 ל’ עם 123 כ”ס, תיבה אוטומטית עם 6 היל’. יונדאי אקסנט עדיין מוצעת ללא מערכות בטיחות מתקדמות ובמקום מסתפקת במערכת התרעה בהתקנה מקומית.
-
סיכום
אקסנט החדשה עדיפה בכל מדד ביחס לדור הקודם. היעדר מערכות בטיחות מתקדמות, אבזור דל ומחיר שאינו נמוך ישאיר אותה רלוונטית בעיקר עבור ציי רכב.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.