יונדאי i20 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב עדכני בחוץ, מוצלח בפנים. מרחב הפנים טוב, גם ליושבים מאחור ותא המטען שימושי. צריכת דלק ב-1.2 ל' טובה וכך גם נוחות הנסיעה מחוץ לעיר.

חסרונות / תיבה אוטומטית מיושנת מסרסת את ה-1.4 ל'; ה-1.2 ליטר מתאמץ תחת עומס. נוחות הנסיעה בעיר לא מוצלחת. רעשי רוח וכביש נוכחים מחוץ לעיר.

בשורה התחתונה / סופרמיני סבירה, תמורה בינונית.

יונדאי i20 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השני של יונדאי i20, שהוצג באמצע 2014, מבוסס על רצפה שונה משל קודמו – והוא גדול יותר בבסיס הגלגלים ובמידות המרכב (ארוך, רחב ונמוך יותר). עם תחילת השיווק בישראל בפברואר 2015 (גרסת 'קרוס' – ממאי 2016) הוצעה i20 עם שתי מערכות הנעה (בנזין, אטמוספרי) לבחירה – 1.2 ליטר עם תיבה ידנית (5 היל') או 1.4 ליטר עם תיבה אוטומטית-פלנטרית (4 היל'); מערכות בטיחות מתקדמות לא הוצעו בישראל כלל, כך שציון הבטיחות של יורו NCAP (4 כוכבים) לא היה תקף בישראל. בנובמבר 2018 הושק בישראל דגם מעודכן של i20 והוא שונה משמעותית מקודמו – מבחוץ ההבדל לא גדול (עיקר השינוי הוא בחלק האחורי), אבל יש מערכת הנעה חדשה (1.0 ל' טורבו, תיבה דו-מצמדית עם 7 היל') ומערכות בטיחות מתקדמות ברוב רמות הגימור (למעט רמת הגימור 'פריים').

  • עיצוב ונוכחות

    הצליח לאנשי יונדאי עם העיצוב של ה-i20. משהו בפרופורציות, בקווים, בקורה האחורית השחורה, מתחבר לשלם מוצלח ומושך עין.

  • תא נוסעים ומטען

    המרחב טוב מאחור ומלפנים וקל למצוא תנוחת ישיבה טובה, אך מושב הנהג צר מהרצוי ואינו נוח והקונסולה הקדמית מורכבת מחומרים פשוטים למראה. תא המטען גדול ושימושי ויכול לשמש משפחה צעירה.

  • מנוע וביצועים הביצועים סבירים בלבד. עם נהג בלבד ו/או במישור, אין תלונות מיוחדות – היא לא זריזה, אבל גם לא מעצבנת. מנגד, שילוב של רכב עמוס ומעלה הררי יגלה מחסור בכוח. צריכת הדלק לא מצטיינת – כ-13 ק"מ לליטר במסלול שרובו בין עירוני מהיר. מנוע ה-1.2 ל' לא חזק ומצריך, בנהיגה מאומצת, עבודה אינטנסיבית עם התיבה הידנית. מצד שני, יחידת הנעה זו השיגה כ-15.5 ק"מ לליטר בממוצע.
  • נוחות והתנהגות במהירות עירונית שיבושים קטנים או חדים יעברו אל תא הנוסעים כמעט בלי סינון, אולם עם גלים ושקעים בכביש ה-i20 מצליחה להתמודד בצורה טובה יחסית. בידוד רעשי המנוע טוב מאוד, אולם בידוד רעשי הכביש והרוח מוצלח פחות. התנהגות הכביש צפויה ומשרת ביטחון, אך נטולת חדוות חיים.
  • תמורה למחיר גרסת הבסיס (אינספייר) האוטומטית מתקשה להצדיק את מחירה, גרסת ה-1.2 ל' מציעה תמורה מוצלחת יותר.
  • סיכום ה-i20 היא מכונית טובה בבסיסה, אך המחיר פוגם בפוטנציאל הטמון בה.

כתבות הקשורות לדגם

למי שרוצה לחקור לעומק

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך יונדאי i20?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים יונדאי i20

יונדאי i20 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

8
יונדאי i20 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
15.4 11.2 19.2 11.5 10
15.4 11.2 19.2 11.5 10
15.4 12.2 20.8 11.7 8
15.4 12.2 20.8 11.7 8
20.0 16.6 23.8 14.9 4
20.0 17.8 21.7 16.2 2
20.0 17.8 21.7 16.2 2
20.0 17.8 21.7 16.2 2
10