קיה פורטה 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני של הפורטה הוצג בסוף 2012 בארה"ב - והגיעה לישראל מיד אחר כך, במרץ 2013.
הדור החדש מגיע אחרי המהפך העיצובי שעבר על קיה, עם הגריל המזוהה של החברה בדמות לוע הנמר וכמו עם יתר דגמי החברה העדכניים - מדובר במכונית נאה עם עיצוב מוצלח.
הפורטה גדולה מקודמתה ודומה במידותיה לאחות מבית, יונדאי i35, וכמוה מוצעת עם יחידת הנעה אחת בלבד - מנוע בנזין 1.6 ליטר אטמוספרי המספק 130 כ"ס עם תיבה אוט'-פלנטארית 6 היל'.
ביולי 2016 החל הפורטה להיות משווקת גם עם מנוע דיזל 1.6 ליטר ותיבה רובוטית דו-מצמדית 7 היל'.
-
עיצוב ונוכחות
הפורטה היא מכונית נאה, במיוחד במבט מלפנים עם הגריל המזוהה של קיה.
 
מאחור היא קצת פחות מיוחדת ובדומה ל-i35 ומעט גם לפוקוס, אבל עדיין נאה כך שבהחלט מדובר ברכב מעוצב עם נוכחות, כמו רוב דגמי קיה החדשים.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים פונה מעט לכיוון הנהג, הצבעים מעט שחורים אבל העיצוב עצמו לא פורץ דרך או מיוחד, אלא יותר אבולוציה לדור הקודם.
 
איכות החומרים טובה בחלק מהמקומות ובינונית בחלקים אחרים.
 
המרווח טוב מלפנים למעט קו גג מעט נמוך שעלול להפריע לגבוהים, מאחור חסר מעט מקום לראש לגבוהים.
 
נפח תא המטען טוב.
-
מנוע וביצועים
לפורטה מנוע 1.6 ליטר המייצר 130 כ"ס, שמספק ביצועים טובים למי שלא מפחד ממעלה הסל"ד. אבל היא בעיקר נעימה וזורמת, ולא תזזיתית.
 
התיבה האוטומטית בעלת 6 הילוכים, מדובר בתיבה פלנטארית רגילה שעובדת מצוין. צריכת הדלק טובה.
-
נוחות והתנהגות
יש מעט רעשי כביש ורוח, נוחות הנסיעה טובה בסה"כ, ועדיפה על האחות מבית (i35).
 
ההתנהגות מאוזנת ובטוחה, ההגה לא מבריק עם משקל קל מדי ותחושה מלאכותית.
-
תמורה למחיר
התמורה למחיר טובה בסה"כ, אם כי חבל שהיא כבר לא זולה יותר מהעדר כפי שהיה עד היום.
 
התמורה בכל הגרסאות טובה גם בגרסת הבסיס המאובזרת למדי.
 
כמו כל הפרטיות של קיה, גם היא מתהדרת ב7 שנות אחריות (3 מלאות ו-4 חלקיות).
-
תקלות אופיניות ע״פ
טרם נבדק.
-
סיכום
הפורטה עולה בדיוק כמו המתחרות שלה, והיא בהחלט מהטובות בקבוצה, ובהחלט שווה בדיקה למי שמעוניין במכונית משפחתית בתצורה הישראלית הקלאסית – 1,600, סדאן, אוטומטית.