מאזדה 3 2013-2015 חוות דעת
-
רקע כללי
מאזדה 3 דור שלישי הוצגה לעולם ב-2013 באירוע השקה ייחודי - מסע חוצה יבשות מיפן לגרמניה - זאת כדי ללמד על עמידות המכונית וחשיבותה הרבה ליצרנית היפנית.
ה-3 מעוצבת באופן שמזכיר מאוד את מאזדה 6 החדשה (בגרסת הסדאן לפחות) ונראית דינאמית וספורטיבית.
יחידות ההנעה נסמכות על טכנולוגיית ה"סקיי-אקטיב" של מאזדה, כאשר לארץ מגיעים מנועי 2.0 ליטר עם 165 כ"ס ו-1.5 ליטר עם 120 כ"ס, בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.
מאזדה 3 גדלה בממד הרוחב ובסיס הגלגלים ולכן מציעה מרווח משופר לנוסעים.
היא הגיעה לישראל בנובמבר 2013, וביולי 2016 הוכרזה מתיחת פנים - וזו תגיע לישראל באפריל 2017.
במקביל, הודיעה היבואנית על שינויים משמעותיים בדגם הקיים, עם מפרט אבזור (נוחות ובטיחות) עשיר יותר ומחיר מוזל.
כמו כן, מבחר גרסאות ה-2.0 ל' הורחב והוזל בחלקו, על חשבון מבחר גרסאות ה-1.5 ל' שצומצם.
-
עיצוב ונוכחות
ההופעה של ה-3 ייחודית ומרשימה. לחזית מראה חד ואגרסיבי ואת המרכב מלווים קווי מתאר ספורטיביים. גרסת ההאצ'בק מציעה מראה ייחודי בנוף הישראלי.
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים מעוצב, מאובזר ואיכותי - למרות חומרי דיפון פשוטים בחלקם. תנוחת הנהיגה נמוכה יחסית. מאחור המרחב פחות טוב ממתחרות מקבילות, למרות בסיס גלגלים ארוך יחסית. תא המטען ממוצע בגודלו אך סובל ממפתח הטענה צר.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.5 ליטר, המפיק 120 כ"ס, אינו מהחזקים בקבוצה, אך בזכות תיבת ההילוכים ותגובת המצערת, התחושה זריזה במפתיע; תצרוכת הדלק של גרסת ה-1.5 ל' טובה יחסית, 12.8 ק"מ לליטר תחת עומס. מנוע ה-2.0 ליטר חזק בהרבה, עם בונוס בדמות צליל ספורטיבי של מנוע "בריא".
יחד עם צריכת דלק טובה (12.7 ק"מ לליטר במבחן מאומץ) - בטח ביחס לביצועים - מדובר במנוע העדיף, במיוחד לאחר שהפך לעיקרי בהיצע הישראלי.
-
נוחות והתנהגות
ה-3 היא עדיין אחת המשפחתיות הדינמיות מסוגה, למרות שהיא בפירוש "בוגרת" יותר מהדורות הקודמים. נוחות הנסיעה מרשימה - גם עם חישוקי "18, אך חבל שרעשי הכביש בולטים.
-
תמורה למחיר
בתמורה למחיר המקובל בתחום המשפחתי, מציעה ה-3 אופי ייחודי ואבזור רב - במיוחד בתחום הבטיחות.
-
סיכום
מומלצת, כל עוד לא זקוקים למרווח פנים שופע.