מאזדה 3 2014 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב, איכות גימור, אבזור, אבזור בטיחות, התנהגות כביש, ביצועים ב-2.0 ל'

חסרונות / תא מטען, מרווח מאחור, ביצועים ב-1.5 ל'

בשורה התחתונה / למרות מרחב פנים לא שופע, טובה יותר מתמיד.

מאזדה 3 2014 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור השלישי של מאזדה 3 הוצג ב-2013 באירוע השקה ייחודי – מסע חוצה יבשות מיפן לגרמניה – שנועד ללמד על עמידות המכונית, כמו גם חשיבותה הרבה ליצרנית היפנית. לישראל היא הגיעה בנובמבר 2013, המשיכה באותה מתכונת, כששינוי ראשון בדגם מבוצע בשנת 2016.

    היא מבוססת על פלטפורמה חדשה שיחד עם המכלולים והמנועים זכו לשם "סקאי-אקטיב". זהו למעשה שם שיווקי שבעיקר מתייחס למאמצי מאזדה להפחתת משקל באמצעות פלטפורמה חדשה קלה משמעותית, ולהנעה באמצעות מנועים חסכוניים בדלק כולל מנועים היברידיים, אף שאלה מעולם לא הוצעו בישראל.

    בישראל היא מוצעת עם שני מנועי בנזין אטמוספריים: 1.5 ל' (120 כ"ס) ו-2.0 ל' (165 כ"ס). בשני המקרים עם תיבת שישה הילוכים אוטומטית.

    הממדים שונים מבעבר כשהרוחב ובסיס הגלגלים גדלו (כעת 270 ו-179.5 ס"מ בהתאמה) וזהים בסדאן ובהאצ'בק, מה שתורם למרחב פנים משופר לנוסעים. נפח תא המטען בשתי תצורות המרכב, ממוצע לקטגוריה.

    יש שתי רמות גימור לגרסת ה-1.5 ל' ושתי רמות גימור לגרסת ה-2.0 ל'. בשתי הגרסאות רמת הבסיס היא 'אקטיב' שמציעה אבזור שופע: התנעה באמצעות לחצן, בקרת שיוט, בקרת אקלים מפוצלת, מערך עצור-והתנע, אפשרות להחלפת הילוכים מההגה, ואת מערך ה-'MZD קונקט'. מערך זה מורכב ממסך מולטימדיה ("7) בולט, חוגת שליטה (בסגנון ב.מ.וו). גולת הכותרת היא השפה העברית בה הוא מתקשר. יש גם שליטה קולית אבל היא באנגלית.

    מנוע ה-1.5 ל' מוצע בנוסף ברמת גימור 'קומפורט' שמוסיפה מערכת ניווט של אייגו (iGO), חישוקי 18 אינץ' קלים, ותצוגה עילית של המהירות (והפניה הקרובה בניווט).

    מנוע ה-2.0 ל' מוצע ברמת 'ספיריט', שכוללת גג נפתח, פנסי קסנון עוקבי פניה, תאורת לד חיצונית, מפתח חכם ועוד.

    גם היצע מערכות הבטיחות נרחב ובכל רמות האבזור נמצא מערכת בלימה אוטונומית (מ-30 קמ"ש. ברמת גימור 'ספירט' נוספת גם מערכת התרעת סטייה מנתיב.

  • עיצוב ונוכחות

    מאזדה 3 2014 מעוצבת בשפת 'קודו' (Kodo) העדכנית של מאזדה. הסדאן מזכירה מאוד את מאזדה 6 הגדולה ממנה, וההאצ'בק מציע פרשנות מקוצרת לאותו הקו. שתיהן נראות דינאמיות וספורטיביות, ונהדר מכל זווית.

     

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מעוצבת, מאובזרת ואיכותית, למרות חומרי דיפון פשוטים בחלקם. היא גם מאובזרת בפרטי נוחות ובטיחות ביחס לקבוצה, דבר שמעשיר את האווירה ומייחד אותה. מלפנים לא חסר מקום ותנוחת הנהיגה יחסית נמוכה. מאחור מרחב הרגליים פחות טוב ממתחרות מקבילות, למרות בסיס גלגלים ארוך יחסית. תא המטען ממוצע בגודלו אך פתח ההטענה צר.

     

  • מנוע וביצועים

    לגרסת ה-1.5 ל' (120 כ"ס) תגובה טובה למצערת, פעולה נכונה של התיבה וצליל נעים. בהתנהלות יום יומית זו חטיבת כוח טובה מאוד, עם יציאה זריזה מהמקום, והתנהלות שקטה ונינוחה. רק במהירויות גבוהות או בעליות מורגש חיסרון מה בכוח. סה"כ הביצועים סבירים וצריכת הדלק ממוצעת לקטגוריה.

    מנוע ה-2.0 ל' (165 כ"ס) חזק ונמרץ באופן מורגש. הוא גם מתנהל בצורה נינוחה יותר במצבי הביניים בזכות הנפח הגדול והמומנט העדיף. זה המנוע העדיף מבין השניים ולא רק בגלל שצריכת הדלק בו דומה למנוע הקטן.

     

  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר טובה, כשרק מדי פעם שיבושים קשים פחות מסוננים. מחוץ לעיר המצב מצוין. בנוסף, היא הייתה ונשארה מהנה ובעלת יכולת דינמית גבוהה.

     

  • תמורה למחיר

    בתמורה למחיר המקובל בתחום המשפחתי, מציעה מאזדה 3 2014 אופי ייחודי ואבזור רב – במיוחד בתחום הבטיחות.

     

  • סיכום

    חבילה מוצלחת, שיכולה להתאים למי שלא חייב את הליטרים והסנטימטרים העודפים מאחור.

     

מאזדה 3 2014 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך מאזדה 3?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מאזדה 3 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

8
מאזדה 3 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
17.2 13.1 20.8 13.1 4
17.2 13.1 20.8 13.1 4
17.5 13.3 21.2 13.3 4
17.5 13.3 21.2 13.3 4
18.1 14.7 20.8 13.7 3
18.1 14.7 20.8 13.7 3
18.1 14.7 20.8 13.7 3
18.1 14.7 20.8 13.7 3
9