יתרונות חסרנות

יתרונות / אייקון נהיגה, עיצוב עדכני ומוצלח, יכולת דינמית, נוחות נסיעה, איכות הרכבה טובה.

חסרונות / חומרים נוקשים, התנהגות לא רהוטה תחת עומס, הגה, לא זולה ביחס לשימושיות.

בשורה התחתונה / רודסטר מרגשת.

מאזדה MX5 חוות דעת

  • חוות דעת אחרי ציפיה ארוכה ואין סוף דיונים מתישים והערכות שונות בפורומים של חובבי רכב מסביב לעולם, נחשף ב-2014 הדור הרביעי של המאזדה מיאטה. מתחת לעיצוב החדש, מסתתרת הפחתת המשקל דרמטית בת 100 ק"ג ביחס לדור הקודם! אבל השינוי הגדול בדגם החדש הוא מיקום המנוע, שעבר כולו להתייצב מאחורי הסרן הקדמי, דבר שיוצר מבנה קדמי-מרכזי (כמו בהונדה S2000 למשל) התורם לחדות התגובה וליציבות. מערכת ההנעה ה"ישראלית" היא הבכירה בהיצע - מנוע 2.0 ליטר אטמוספרי עם 160 כ"ס, תיבה ידנית 6 היל', הנעה אחורית ודיפרנציאל מוגבל החלקה. חשוב לציין כי המיאטה ND מגיעה לישראל עם המתלים הבסיסיים יותר מבין שתי הגרסאות המוצעות - זאת, בניגוד לעבר, אז שווקה NC עם הכיול הקשיח יותר (על בסיס בולמי בילשטיין). עם נתונים כה מבטיחים, הן בהיבט הביצועים והן בהיבט השלדה, נראה כי ה-ND עשויה להיות המיאטה המהנה ביותר שיוצרה אי-פעם.

  • עיצוב ונוכחות המיאטה מושכת מבטים, מהסוג החיובי, בכל מקום אליו בו היא נמצאת. העיצוב שונה לחלוטין משל הדורות הקודמים ברוח ה"קודו" - סגנון העיצוב העכשווי של מאזדה.
  • תא נוסעים ומטען הדשבורד מזכיר את זה של המאזדה2 – כולל מסך המגע, אבל גם כולל החומרים הנוקשים. תנוחת הישיבה לא תתאים לכל אחד - ההגה ומושב הנהג מתכווננים באופן מוגבל מאוד. הקיפול והפתיחה הידניים של הגג פשוטים ומהירים למדי, אך דורשים מעט גמישות וידיים ארוכות. שימו לב - בנסיעה עירונית המנוע ותיבת ההילוכים מחממים את מנהרת ההינע.
  • מנוע וביצועים למרות ששיא המומנט מתקבל רק ב-4600 סל"ד, המנוע מספק דחף יעיל הרבה קודם לכן. לנהיגה נמרצת עדיף להשאיר את המנוע מעל 4000 סל"ד - מלאכה פשוטה למדי בזכות חלוקה טובה של יחסי ההעברה בתיבה וידית הילוכים בעלת מהלך מכאני, ברור וקצר, גם אם מעט כבד. צריכת הדלק הממוצעת עמדה על כ-11 ק"מ לליטר בסך המבחן, שמטבע הדברים היה נמרץ מהרגיל.
  • נוחות והתנהגות בניגוד לעדת מכוניות ה"כוון ושכח" המודרניות, את המיאטה צריך לנהוג באמת. נוחות הנסיעה מפתיעה טובה מהצפוי ממכונית ספורטיבית, תוצאה של כיול רך. אותה רכות תורמת גם היא לחיבור למעשה הנהיגה – תכונה שאמנם פוגעת ביכולת האבסולוטית של הרכב, אבל הופכת את המיאטה לדרמטית לנהיגה.
  • תמורה למחיר אין טעם לדבר על המיאטה במונחי תמורה לכסף, אבל בכל הקשור למדד ההנאה - ה-MX-5 ממוקמת גבוה מאוד. בכל מקרה היא עדיין יחידה מסוגה - סובארו BRZ מציעה התנהגות טובה יותר, אבל אין לה את הגג הנפתח; מיני קופר קבריו רחוקה מלהיות ספורטיבית.
  • סיכום מכונית חדשה עם רוח נעורים אמיתית.

מבחני רכב

למי שרוצה לחקור לעומק

מאזדה MX5 גרסאות נפח מנוע כוח סוס ליסינג פרטי מחיר קטלוג יבואן
1998
160
233,000

באפשרוך לבחור עד 3 דגמים

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך מאזדה MX5?

ציון משוכלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

מתחרים מאזדה MX5

מאזדה MX5 צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

1
מאזדה MX5 צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
14.5 10.8 18.2 11.3 10
4
11.3