ניסאן סנטרה 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
זהו הדור השמיני של ניסאן סנטרה, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית שהחלה את דרכה ב-1982. הדור הנוכחי הוצג בנובמבר 2019 והגיע לישראל באוקטובר 2020. ביוני 2023 הוצגה מתיחת פנים וזו הגיעה לישראל במהלך 2024.
במסגרת מתיחת הפנים שופצו החזית והאחוריים, נוסף עוד אבזור ותיבת ההילוכים הרציפה כוילה מחדש.
המנוע לא השתנה ונותר 2.0 ל' אטמוספרי המפיק 149 כ"ס. כאמור, תיבת ההילוכים עודכנה במסגרת מתיחת הפנים.
הדור השמיני מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF בגרסה C של רנו-ניסאן, שמשרתת דגמי נוספים ובהם רנו מגאן (דור רביעי) וקדג'אר (דור ראשון ובינתיים יחיד שיש). בסיס הגלגלים, 271 ס"מ הוא מהארוכים בסגמנט, וכך גם שאר הממדים (כיאה לדגם שמכוון לשוק האמריקאי).
-
עיצוב ונוכחות
מתיחת הפנים עדינה, כשגריל ה-V-motion החדש, עיטורי הכרום, והמסגרת השחורה בפנסים החדשים, מעניקים לסנטרה מראה נקי וספורטיבי יותר.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג מציגה עיצוב מקורי ונאה. החומרים טובים, ודיפון הדמוי-עור בחלק העליון מוסיף לתחושה הטובה. בצד החובה מצאנו גם חלקי פלסטיק נוקשה, חלק מהמתגים נראים מעט מיושנים והיינו שמחים לתאורה בתא הכפפות.
מושב הנהג נוח והמרחב מלפנים טוב. המרחב מאחור מספק, למעט מרווח הראש.
תא המטען מציע נפח ומפתח מקובלים בסגמנט.
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-2.0 ל' (149 כ"ס) משודך לתיבה רציפה חדשה, והביצועים בסך הכל נאים למדי. בנסיעה רגועה מדובר ביחידה שקטה, אך בעומס המנוע מטפס לסל"ד גבוה ואז הוא רועש למדי.
-
נוחות והתנהגות
לרוב נוחות הנסיעה מספקת, אך סנטרה לא פעם עשויה לטפל בשיבושי הכביש בצורה פחות טובה. בידוד הרעשים סביר, ישנם לא מעט רעשי רוח ודרך שעשויים לחדור.
התנהגות הכביש טובה, בין היתר בזכות מתלה אחורי רב-חיבורי מכויל היטב.
-
תמורה למחיר
ניסאן סנטרה מציעה תמורה טובה למדי לכסף בזכות רשימת אבזור נדיבה ומחיר התחלתי תחרותי.
-
גרסאות ורמות גימור
ניסאן סנטרה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור. ברמת גימור 'SV' נמצא חישוקי "16, צג מולטימדיה 8 אינץ' עם אנדרוייד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק. רמת גימור 'SV פרימיום' משדרגת את החישוקים ל-"17 ואת מערכת השמע לממותגת, ומוסיפה גג שמש, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה.
-
בטיחות
כיוון שלא נמכרת באירופה, סנטרה לא נבחנה במבחני הריסוק של EURONCAP. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם מאחור, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
-
צריכת דלק
צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.
-
מה חדש בניסאן סנטרה 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
סנטרה היא מהמשפחתיות הזולות בישראל, אבל הסגמנט כולו נמצא בדעיכה.