ניסאן סנטרה 2025

ניסאן סנטרה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
decor

הגרסה המומלצת של אוטו

ניסאן סנטרה 2.0 ל', אוט', SV 2025

  • רקע כללי

    זהו הדור השמיני של ניסאן סנטרה, המשפחתית הקומפקטית של היצרנית שהחלה את דרכה ב-1982. הדור הנוכחי הוצג בנובמבר 2019 והגיע לישראל באוקטובר 2020.

    ביוני 2023 הוצגה מתיחת פנים וזו הגיעה לישראל במהלך 2024.

    במסגרת מתיחת הפנים שופצו החזית והאחוריים, נוסף עוד אבזור ותיבת ההילוכים הרציפה כוילה מחדש.

    המנוע לא השתנה ונותר 2.0 ל' אטמוספרי המפיק 149 כ"ס. כאמור, תיבת ההילוכים עודכנה במסגרת מתיחת הפנים.

    הדור השמיני מבוסס על הפלטפורמה המודולרית CMF בגרסה C של רנו-ניסאן, שמשרתת דגמי נוספים ובהם רנו מגאן (דור רביעי) וקדג'אר (דור ראשון ובינתיים יחיד שיש). בסיס הגלגלים, 271 ס"מ הוא מהארוכים בסגמנט, וכך גם שאר הממדים (כיאה לדגם שמכוון לשוק האמריקאי).

  • עיצוב ונוכחות

    מתיחת הפנים עדינה, כשגריל ה-V-motion החדש, עיטורי הכרום, והמסגרת השחורה בפנסים החדשים, מעניקים לסנטרה מראה נקי וספורטיבי יותר.
  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג מציגה עיצוב מקורי ונאה. החומרים טובים, ודיפון הדמוי-עור בחלק העליון מוסיף לתחושה הטובה. בצד החובה מצאנו גם חלקי פלסטיק נוקשה, חלק מהמתגים נראים מעט מיושנים והיינו שמחים לתאורה בתא הכפפות. מושב הנהג נוח והמרחב מלפנים טוב. המרחב מאחור מספק, למעט מרווח הראש. תא המטען מציע נפח ומפתח מקובלים בסגמנט.
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-2.0 ל' (149 כ"ס) משודך לתיבה רציפה חדשה, והביצועים בסך הכל נאים למדי. בנסיעה רגועה מדובר ביחידה שקטה, אך בעומס המנוע מטפס לסל"ד גבוה ואז הוא רועש למדי.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק במהלך המבחן עמדה על 10.3 ק"מ לליטר.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.2 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      13.1 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      47 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      9
  • נוחות והתנהגות

    לרוב נוחות הנסיעה מספקת, אך סנטרה לא פעם עשויה לטפל בשיבושי הכביש בצורה פחות טובה. בידוד הרעשים סביר, ישנם לא מעט רעשי רוח ודרך שעשויים לחדור. התנהגות הכביש טובה, בין היתר בזכות מתלה אחורי רב-חיבורי מכויל היטב.
  • תמורה למחיר

    ניסאן סנטרה מציעה תמורה טובה למדי לכסף בזכות רשימת אבזור נדיבה ומחיר התחלתי תחרותי.
  • גרסאות ורמות גימור

    ניסאן סנטרה מוצעת בישראל בשתי רמות גימור. ברמת גימור 'SV' נמצא חישוקי "16, צג מולטימדיה 8 אינץ' עם אנדרוייד אוטו ואפל קארפליי, בקרת אקלים מפוצלת ומפתח חכם עם אפשרות להנעה מרחוק. רמת גימור 'SV פרימיום' משדרגת את החישוקים ל-"17 ואת מערכת השמע לממותגת, ומוסיפה גג שמש, ריפודי עור, כיוון חשמלי למושב הנהג, חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה.
  • בטיחות

    כיוון שלא נמכרת באירופה, סנטרה לא נבחנה במבחני הריסוק של EURONCAP. היצע מערכות הבטיחות כולל בלימה אוטונומית גם מאחור, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
  • מה חדש בדגם

    אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    ניסאן סנטרה היא מהמשפחתיות הזולות בישראל, אבל הסגמנט כולו נמצא בדעיכה.

ניסאן סנטרה שאלות ותשובות

ניסאן סנטרה החדשה מגיעה בשתי רמות גימור: SV במחיר של 154,990 שקלים ו-SV Premium במחיר של 156,990 שקלים. המחירים לא כוללים אגרת רישוי. תוספת לצבע מטאלי עומדת על 1,000 שקלים.
ניסאן סנטרה מציעה תמורה טובה למדי לכסף בזכות רשימת אבזור נדיבה ומחיר התחלתי תחרותי
עלות הטיפולים השנתי נעה בין 800-1,200 שקלים כתלות בסוג השירותים הנדרשים.
ביטוח חובה ומקיף לסנטרה נע בין 2,800-4,500 שקלים לשנה בהתאם לגיל הנהג, וותק הנהיגה, אזור המגורים ורמת הכיסוי. נהגים צעירים (עד גיל 24) ישלמו פרמיה גבוהה יותר.
הפרש המחיר בין רמת גימור SV לרמת SV Premium הוא 2,000 שקלים. הרמה הגבוהה כוללת מערכת שמע Bose עם 8 רמקולים, חישוקי "17, חלון גג חשמלי, מצלמות 360 מעלות, מושב נהג חשמלי וחימום מושבים קדמיים והגה.
מבצעים על הסנטרה משתנים לפי תקופה ומדיניות הסוכנות. כדאי לבדוק עם סוכני ניסאן רשמיים למבצעים עדכניים על ביטוח, מימון או אבזור נוסף. לרוב יש מבצעים בתקופות מסוימות בשנה כמו סוף שנה או חגים.
סנטרה אינה נמכרת באירופה, ולכן לא נבדקה במבחני הריסוק של יורו NCAP. בארה"ב היא נבחנה על ידי NHTSA וארגון IIHS, ובשניהם קיבלה דרוג מרבי.
היא כוללת 10 כריות אוויר, מערכות בטיחות אקטיביות כמו בלימה אוטונומית גם מאחור, התרעת סטייה מנתיב (ללא תיקון), ניטור היקפי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית, התרעה על שכחת ילדים ועוד.
כן, הסנטרה מצוידת ב-10 כריות אוויר: כריות קדמיות לנהג ונוסע, כריות צד קדמיות ואחוריות, כריות וילון (צד וגג) וכרית ברכיים לנהג. יש גם אפשרות לניתוק כרית הנוסע הקדמית.
כן, הסנטרה כוללת מערכת P-AEB (בלימה אוטונומית בחירום) עם זיהוי הולכי רגל ו-RAB (בלימה אוטומטית אחורית). המערכות פועלות במהירויות נמוכות ויכולות למנוע או להפחית נזק בהתנגשות.
מערכת ICC (Intelligent Cruise Control) היא בקרת שיוט אדפטיבית הנשלטת מההגה. המערכת שומרת על מרחק קבוע מהרכב הקדמי, מאטה ומאיצה אוטומטית, ופועלת במהירויות 30-144 קמ"ש.
מערכת RCTA (Rear Cross Traffic Alert) היא מערכת לזיהוי תנועה חוצה מאחור. כשיוצאים מחנייה לאחור, המערכת מזהה רכבים המתקרבים מהצדדים ומתריעה. פועלת באמצעות חיישנים ברדאר ומספקת התרעה קולית ווויזואלית.
נתון הצריכה הרשמי בנסיעה משולבת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר. בפול תעמוד הצריכה על סביבות 13 ק"מ לליטר. זוהי צריכה סבירה לסדאן בגודלה עם מנוע 2.0 ליטר ו-149 כ"ס.
מיכל הדלק של הסנטרה מכיל 47 ליטר.
לא. במבחן המאומץ של אוטו צריכת הדלק עמדה על 10.3 ק"מ לליטר. בשיוט בין-עירוני נינוח עמדה הצריכה על 13 ק"מ לליטר.
לחיסכון מירבי: נהגו בסגנון רגוע עם תאוצות ובלימות מתונות, שמרו על מהירות קבועה בכביש, הפחיתו משקל מיותר, ודאו לחץ אוויר תקין בגלגלים, השתמשו במערכת Start&Stop וכבו את המזגן כשלא נחוץ. תחזוקה שוטפת משפרת את היעילות.
לסנטרה יש מנוע בנזין אטמוספרי, 4 צילינדרים בנפח 2.0 ליטר שמפיק 149 כ"ס ב-6,400 סל"ד ומומנט של 20.04 קג"מ ב-4,400 סל"ד.
המהירות המרבית של הסנטרה היא כ-190 קמ"ש. תאוצה מ-0 ל-100 קמ"ש מתבצעת תוך 8.8 שניות, מה שמציב אותה בביצועים טובים לסדאן משפחתית קומפקטית.
הסנטרה מצוידת בתיבת הילוכים אוטומטית רציפה (CVT) עם הנעה קדמית. תיבת ה-CVT תורמת לחסכון בדלק.
בנסיעה איטית בתוואי עירוני סנטרה מצליחה לסנן את מפגעי הכביש הקטנים. מחוץ לעיר שיבושים קטנים מורגשים יותר והנוחות פחות מרשימה. גם רמת הרעש בכבישים הבין עירוניים (רוח, כביש), גבוהה יחסית. היכולת הדינמית טובה מאוד, ההיגוי החשמלי קל לחניה, אך הבלמים נחלשים תחת מאמץ מתמשך.
יחס הדחיסה של מנוע הסנטרה 2.0 ליטר הוא 10.6:1. המנוע פועל על בנזין 95 אוקטן נטול עופרת ומשתמש בטכנולוגיית הזרקה רב-נקודתית לביצועים אופטימליים.
עם 149 כ"ס ו-20.04 קג"מ מומנט, הסנטרה מספקת ביצועים טובים. היא במיטבה בשיוט, אז היא גם שקטה ונעימה מאוד. בעיר היא מתפקדת היטב אבל היציאה מהמקום אינה חדה. במאמץ המהירות נצברת באופן יעיל, אבל בגלל אופי התיבה הרציפה העסק רועש ובמעלה הררי מורגש שחסר מעט כוח.
הסנטרה מגיעה עם תיבת CVT רגילה ללא מצבי נהיגה מובחנים. עם זאת, יש מערכת Start&Stop שמשפיעה לטובה על צריכת הדלק.
הסנטרה באורך 4,640 מ"מ, רוחב 1,816 מ"מ וגובה 1,447 מ"מ. בסיס הגלגלים הוא 2,711 מ"מ. המידות מציבות אותה בקטגוריית הסדאן הקומפקטית, כמתחרה לטויוטה קורולה, סקודה אוקטביה ואחרות.
לסנטרה 5 מקומות ישיבה. מלפנים מרווח כשמושב הנהג הנמוך והשמשה הקדמית הצרה יוצרים תנוחת נהיגה ספורטיבית. מאחור מרווח הברכיים מספק, אך מרחב הראש פחות בגלל עיצוב הגג המשתפל.
תא המטען של הסנטרה מציע נפח של 405 ליטר, זהו נפח מספק, אבל קטן ביחס למתחרות.
הסנטרה מציעה מקום סביר מאחור לנוסעים בגובה ממוצע. בסיס הגלגלים של 2,711 מ"מ מספק מקום טוב לרגליים, אך מרחב הראש מוגבל בגלל עיצוב הגג המשתפל.
המשקל העצמי של הסנטרה הוא 1,381 ק"ג, והמשקל הכללי המותר הוא 1,815 ק"ג. משקל ההעמסה המירבי הוא 434 ק"ג.
קוטר הסיבוב של הסנטרה הוא 11.6 מטר, מה שהופך אותה לקלה יחסית לחנייה ולתמרון בעיר.
הסנטרה אינה מיועדת לגרירה - כושר הגרירה הרשמי הוא 0 ק"ג.
הנהג נהנה ממושב מתכוונן ל-6 מצבים (חשמלי ברמת גימור פרימיום), גלגל הגה מתכוונן לגובה ולעומק עם כיסוי עור, בקרת אקלים מפוצלת, משענת יד מרכזית ושליטה מההגה על מערכות הרכב.
רמת SV כוללת ריפוד מבד איכותי, ורמת SV Premium כוללת ריפוד מעור עם תפרים מעוצבים. ברמה הגבוהה יש גם חימום למושבים הקדמיים ולגלגל ההגה.
חלון גג חשמלי כלול רק ברמת SV Premium. החלון נפתח ונסגר חשמלית ותורם לתחושת המרחב בתא הנוסעים.
רמת SV מגיעה עם חישוקי אלומיניום "16 וצמיגים 205/60. רמת SV Premium כוללת חישוקים גדולים יותר של "17, עם צמיגים 215/50 לשיפור המראה.
כן, שתי רמות הגימור כוללות מפתח חכם עם כפתור להנעה ואפשרות הנעה מרחוק. המפתח מאפשר פתיחה ונעילה מרחוק וניתן להניע את הרכב מרחוק לחימום או קירור מוקדמים.
כן, שתי רמות הגימור כוללות מערכת Start&Stop שמכבה ומדליקה את המנוע אוטומטית בעצירות כדי לחסוך בדלק. המערכת פועלת בפקקי תנועה וברמזורים ומשפרת את הצריכה הממוצעת בעיר.
הסנטרה זמינה במגוון צבעים כולל לבן, שחור, אפור כסף, כחול כהה ואדום. יש תוספת מחיר של ₪1,000 לצבע מטאלי. ברמת Premium יש אופציה לצביעה דו-גונית עם גג בצבע שונה מהמרכב.
בשתי רמות הגימור יש חיישני חנייה אחוריים ומצלמת רוורס עם התרעה קולית ווויזואלית במסך. ברמת הגימור הגובה יותר זו מצלמת 360 מעלות לראיה היקפית.
ברמת SV הריפוד מבד איכותי ונוח, וברמת Premium יש ריפוד עור עם תפרים מעוצבים. הגימור הפלסטיק איכותי בחלק העליון, פשוט יותר בחלק התחתון. הכפתורים והמתגים מרגישים איכותיים ועמידים. בכלל, רמת הגימור טובה לקטגוריה.
הסנטרה כוללת מערכת מולטימדיה עם מסך מגע צבעוני "8 התומך באנדרוייד אוטו ואפל קארפליי. ברמת גימור SV יש 6 רמקולים, ברמת גימור SV Premium מערכת Bose Premium עם 8 רמקולים.
ייתכן שלא תהיה תמיכה מלאה בעברית במערכת המולטימדיה. ניסאן מציינת שחלק מהיישומים אינם פעילים בישראל וייתכן שלא תהיה תמיכה בשפה העברית. הממשק עם הטלפון דרך Apple CarPlay או Android Auto יפעל בעברית.
המערכת כוללת חיבורי USB מסוג Type A ו-Type C, חיבור בלוטות', וגם אנדרוייד אוטו ואפל קארפליי לטלפונים תומכים. יש גם שליטה מגלגל ההגה על המערכת.
כן, כל גרסאות הסנטרה כוללות מצלמה אחורית לסיוע בחנייה. רמת SV Premium כוללת גם מצלמות היקפיות 360 מעלות לראייה מלאה סביב הרכב בעת חנייה.
הסנטרה כוללת מחשב דרך עם מסך צבעוני "7 המציג מידע על צריכת דלק, מרחק נסיעה, מהירות ממוצעת, זמן נסיעה ופונקציות נוספות. המידע נשלט מכפתורים על ההגה.
מערכת שמע Bose Premium עם 8 רמקולים כלולה רק ברמת הגימור הגבוהה SV Premium. הרמה הבסיסית (SV) כוללת מערכת שמע רגילה עם 6 רמקולים. מערכת הבוס מספקת איכות קול משופרת
אנדרוייד אוטו ואפל קארפליי עובדים טוב בסנטרה.
יש שקע 12V, יציאות USB מסוג Type A ו-Type C לחיבור ולטעינה.
הקורולה מציעה תא מטען גדול יותר, צריכת דלק חסכונית יותר, ושמירת ערך טובה יותר. הסנטרה מציעה מרחב פנימי גדול יותר, מנוע חזק יותר ובמחיר נמוך יותר.
האלטימה גדולה יותר (שייכת לקטגוריה שמעל - משפחתיות גדולות), יקרה יותר ומציעה, מרחב גדול יותר מנוע חזק יותר וביצועים עדיפים. הסנטרה קומפקטית יותר, חסכונית יותר וזולה יותר.
האוקטביה מציעה מרחב גדול יותר, צריכת דלק נמוכה יותר ונוחות נסיעה עדיפה. הסנטרה מציעה מפרט עשיר יותר ומחיר תחרותי יותר.
כן, הסנטרה מתאימה למשפחות ומציעה 5 מקומות ישיבה נוחים. אבל יש לה חסרונות: מאחור מרווח הברכיים מספק, אך מרחב הראש מוגבל בגלל עיצוב הגג המשתפל. תא המטען מציע נפח מספק של 405 ליטר, אך זהו נפח קטן ביחס למתחרות.
המאזדה 3 מציעה חוויית נהיגה ספורטיבית יותר, מנוע חזק וחסכוני יותר. הסנטרה מרווחת יותר נוחה יותר לנסיעות ארוכות.
האלנטרה מציעה עיצוב מודרני יותר, מנוע היברידי חסכונית יותר ואחריות של 5 שנים. הסנטרה זולה יותר תהיה נוחה יותר בנסיעה עירונית. שתיהן מצוינות למשפחות
הסנטרה מבוססת על פלטפורמה מוכחת ואמינה עםמנוע 2.0 ליטר פשוט ועמיד, ותיבת CVT מתקדמת שלא דורשת טיפול מיוחד. עלויות התחזוקה נמוכות יחסית לקטגוריה.
הסנטרה מגיעה עם אחריות מלאה של 3 שנים או 100,000 ק"מ (המוקדם מביניהם) מהיבואן הרשמי. האחריות כוללת כל רכיבי הרכב, מנוע, תיבת הילוכים ומערכות אלקטרוניות.

ניסאן סנטרה מחירון וגרסאות

סמנו עד 4 גרסאות להשוואה

גרסה

מחיר יבואן

החזר חודשי

ניסאן סנטרה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    ניסאן סנטרה
    ניסאן סנטרה 2.0 ל', אוט', SV
    הספק כוח סוס 149
    מחיר מחירון ₪154990
  • מאזדה 3
    מאזדה 3 סדאן 2.0 ל', אוט', Comfort ,2x4
    הספק כוח סוס 165
    מחיר מחירון ₪161500
  • energy_2.svg
    טויוטה קורולה
    טויוטה קורולה סדאן 1.8 ל' היברידי
    מחיר מחירון ₪159990

חוות דעת גולשים על ניסאן סנטרה

4.5/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (4)

הנאת נהיגה

4.5

עלויות תחזוקה

4

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.8

תא המטען

4.3

יש לכם ניסאן סנטרה? כתבו חוות דעת

ניסאן ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.