פיג'ו 208 2012-2014 יד שניה חוות דעת
-
רקע כללי
ה-208 היא אחת המכוניות החשובות ביותר בשנים האחרונות של יצרנית הרכב הצרפתית, מה שמסביר את ההצהרות על המהפכות שטומן בחובו הדגם.
ביצרנית עמלו רבות בכדי להפחית את המשקל (ביותר מ-100 ק"ג) כמו גם בכדי ליצור עיצוב חדש ושונה מאוד מזה של ה-207.
היצע יחידות ההנעה של ה-208 רחב מאוד, גם בישראל - מ-82 כ"ס ועד 200 כ"ס, עם תיבות ידניות, רובוטיות (רק ב-82 כ"ס) ואוטומטיות.
ביולי 2015 הגיעה לישראל 208 מחודשת, במסגרתה קיבלה מנוע 1.2 ל' טורבו ותיבה אוטומטית (6 היל') וכן מהדורה מחוזקת מעט ל-GTI; במקביל הופסק שיווק גרסת ה-1.6 ל' והגרסאות הרובוטיות.
בסוף 2015 החל שיווק גרסת הדיזל הייחודית, עם תיבה ידנית בלבד.
-
עיצוב ונוכחות
לפיג'ו 208 יש מראה שנוי במחלוקת. חלק חושבים שהעיצוב דינאמי וצעיר, ולשאר היא "בסדר" – לא משאירה מספיק רושם.
 
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב מודרני ואיכות החומרים טובה. ההגה עלול להסתיר חלק מלוח השעונים ; תלוי בתנוחת הנהיגה. המרווח טוב מלפנים ומאחור.
 
-
מנוע וביצועים
בגרסת ה-1.6 ל', התיבה האוטומטית (4 היל') פוגמת ביכולת המנוע; הביצועים רק בסדר וצריכת הדלק גבוהה יחסית.
גרסת ה-1.2 ל' טורבו, שהחליפה את אותה יחידת 1.6 ל' ותיקה, מציעה ביצועים טובים בהרבה לצד צריכת דלק טובה (12.5 ק"מ לליטר בממוצע המבחן).
גרסת ה-1.2 ל' האטמוספרית (82 כ"ס) נהנית מצריכת דלק טובה במיוחד, עם נתון של 15.5 ק"מ לליטר במבחן הדרכים שלנו.
מנגד, יצוין כי למנועי ה-1.2 ל' (גם בטורבו) אופי פעולה רועש ומחוספס מהמקובל - זה לא נורא, אבל יש מכוניות מעודנות יותר.
התיבה הרובוטית, כמקובל, מעיקה בשימוש עירוני/פקוק ומצריכה הסתגלות בחנייה. ה-GTI מחזירה את פיג'ו לימי הזוהר, למרות היותה קצת "מבוייתת" מדי לטעמנו.
-
נוחות והתנהגות
נוחות הנסיעה טובה מהמקובל בסגמנט. ה-208 היא אחת המהנות לנהיגה בקבוצה, עם היגוי ובלמים טובים.
-
תמורה למחיר
אחרי ההוזלות שעברה ה-208 במהלך 2015, היא הפכה להיות אטרקטיבית במיוחד - מדובר במכונית מוצלחת המתומחרת היטב, גם ב-GTI.
-
מה חדש בפיג'ו 208 2012-2014
בסוף שנת 2020 החל שיווק הדור החדש של פיג'ו 208
-
סיכום
מהטובות בסגמנט
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.