SERES M5 2025 חוות דעת
נבדק על ידי שגב אלעד-
רקע כללי
בספטמבר 2024 החל שיווקו בישראל של סרס M5, רכב הפנאי החשמלי של היצרנית הסינית, שהוא למעשה מתיחת פנים מקיפה מאוד לסרס 5 המוכר.
בסין שני הדגמים משווקים במקביל, אך בישראל M5 מחליף את סרס 5.
מדובר ברכב פנאי גדול מהמקובל בקטגוריה (D-SUV) ועם אורך של 478 ס"מ - תוספת של 7.5 ס"מ ביחס לדגם היוצא. שאר הממדים כמעט זהים - רוחב של 193 ס"מ, גובה של 162 ס"מ ובסיס גלגלים של 288 ס"מ.
נפח תא המטען דווקא קטן מהמקובל וקטן בכלל - 367 ליטר בלבד, לצד תא מטען קדמי בנפח של 80 ליטר.
סרס M5 מצויד באותה סוללת LFP של 80 קוט"ש כמו הדגם המוחלף, אך יחידות ההנעה של הדגם חלשות יותר. לגרסת ההנעה האחורית הספק של 268 כ"ס ו-36.6 קג"מ (לעומת 295 כ"ס ו-42.8 קג"מ בעבר).
גרסת ההנעה הכפולה מציעה הספק של 489 כ"ס (לעומת 571 כ"ס בסרס 5 היוצא) ומומנט של 68.8 קג"מ.
לגרסת ההנעה האחורית טווח נסיעה של 480 ק"מ, ולכפולת המנועים וההנעה 450 ק"מ. למרות בשימוש בסוללה זהה, טווח הנסיעה של סרס 5 המוחלף היה ארוך בכ-30 ק"מ.
-
עיצוב ונוכחות
קל לראות ב-SERES M5 את הצללית של פורשה מקאן בפרופיל ובמבט מאחור. דומה או לא, יש משהו נאה במראה העגלגל של המכונית שהופך אותה למאוד אלגנטית.
-
תא נוסעים ומטען
גם סביבת הנהג מזכירה את זו של פורשה, וכאשר הכל עטוף בעור נאפה, זה נראה נאה מאוד ומעניק תחושה מצוינת.
בפרטים הקטנים יש לסרס עוד לאן להתקדם, כמו למשל ממשק המולטימדיה שתפעולו עדיין מסורבל. גם תפעול בקרת השיוט, הנעשה בחלקו באמצעות ידית נוספת משמאל להגה ובחלקו באמצעות לחצנים על גלגל ההגה, לא נוח.
מול הפקשושים הקטנים והלא רבים האלה עומד מפרט אבזור עשיר ביותר, והממדים המגודלים של הרכב יוצרים מרחב נדיב; מלפנים מושבים נוחים ותנוחת נהיגה מוצלחת. מאחור, העיצוב החדש הגדיל את מפתח הדלת ובכך טיפל באחת מנקודות התורפה שהיו קודם. הישיבה יחסית גבוהה ונוחה, המרווחים טובים מאוד וגם הרצפה שטוחה.
נפח תא המטען צנוע ביחס לממדי הרכב ולמקובל בסגמנט, 367 ליטר, גם הדלת לא עולה מספיק, אם כי המפתח סביר. המבנה יעיל וקיפול המושבים מייצר רצפה שטוחה, אך אין גלגל חליפי.
את מה שחסר מאחור, SERES M5 מחזיר חלקית מלפנים, עם תא-מטען קדמי שכאמור גדל ל־80 ליטרים מכובדים - אך אינו נוח במיוחד להטענה ופריקה.
-
מנוע וביצועים
אינפלציית ההספק שהביא המעבר לחשמל מאפשרת לגרוע מהעדר כמעט 90 סוסים, ועדיין להותיר אותו גדול מספיק כדי שזה יטיס את המכונית ל־100 בהבזק. 4.5 שניות זה כל מה שדרוש כדי לחצות את רף 100 הקמ"ש ולהמשיך להאיץ. בגרסה זאת המון כוח הנמצא תמיד בהישג דוושה, וההנעה הכפולה מאפשרת למקסם את הביצועים כאשר צריך לסיים עקיפה זריזה בתנאים מכבידים.
-
נוחות והתנהגות
במסגרת מתיחת הפנים, המתלים וההיגוי כוילו מחדש, אך אלו עוזרים רק חלקית. המתלים עדיין רכים, אבל לא באופן מוגזם, כך שנוחות הנסיעה טובה ברוב הזמן.
במהירות עירונית נמוכה של עד 30 קמ"ש הרכב פחות סופג וגם רצף שיבושים בכל מהירות מקשה על M5 לשכך את פני הכביש. גם רעשי הרוח בולטים יחסית.
היכולת הדינמית סבירה, אבל ככל שדוחקים בו יותר, מגלים כי חוסר הריסון משתלט ו־M5 הסיני פשוט יטלטל את הנוסעים. גם לתמרוני עיר צפופים M5 פחות התחבר, גם בגלל רדיוס הסיבוב הגדול יחסית, וגם בגלל שהתיבה לא תמיד נעתרת לפקודת הבורר.
-
תמורה למחיר
סרס מנסה למצב עצמה גבוה בסגמנט הפרמיום-טק ועם נתוני תפוקה כאלה ומפרט אבזור כזה הצמודים ל-M5, היא בהחלט מעניקה תמורה טובה.
-
גרסאות ורמות גימור
רשימת האבזור של סרס M5 עשירה כבר בגרסת הבסיס, וכוללת מולטימדיה "15.6 עם שיקוף לסלולרי, לוח מחוונים מוקרן "10.25, מושבים קדמיים חשמליים עם חימום ואוורור, חימום למושבים מאחור, בקרת אקלים מפוצלת עם יציאות לאחור, גג פנורמי, דלת תא מטען חשמלית, מפתח חכם, ריפודי עור נאפה, חישוקי "20, מערכת חניה אוטומטית, מצלמת דרך מובנית, מצלמת 360 מעלות, תאורת לד מלאה, משטח טעינה אלחוטי, חיישני חניה קדמיים ואחוריים ועוד.
גרסת ההנעה הכפולה מוסיפה לרשימה תצוגה עילית ועיסוי למושבים הקדמיים.
-
בטיחות
סרס M5 טרם נבדק במבחני הריסוק של יורו NCAP.
הרכב מצויד כסטנדרט בבלימה אוטונומית, בקרת סטייה מנתיב אקטיבית, בקרת שיוט אדפטיבית עם שמירה על מרכז הנתיב, בקרת ערנות נהג, מערכת יציאה בטוחה, ניטור שטח מת ותנועה חוצה מאחור.
כמקובל בדגמים סיניים, פעולת המערכות פחות מוצלחת: בקרת השיוט האדפטיבית מתקשה לזהות עצמים בשטח, ובגלל מצלמת הערנות החדשה יש המון התרעות שווא ונזיפות בנהג.
-
טווח נסיעה
נתון הצריכה הממוצע עמד על 3.5 ק"מ/קוט"ש שמשמעותו טווח של 280 ק"מ ורחוק מאוד מהטווח המוצהר של 450 ק"מ. בנסיעה נוספת שעיקרה תנועה עירונית, מדדנו 4.7 ק"מ/קוט"ש לטווח של 375 ק"מ. הטעינה המהירה, 100 קילוואט, לא מספיק מהירה ביחס למוצע כיום.
-
מה חדש בSERES M5 2025
אין שינויים במפרט בשנת הדגם 2025.
-
סיכום
במסגרת מתיחת הפנים סרס 5 היה ל־M5 וכמעט כל פרט שופר. חלק מהמערכות ששופרו עדיין זקוקות לליטוש נוסף והנדסת האנוש ראויה לשיפור – אבל כמכלול מדובר ברכב טוב מבעבר אשר מוצע במחיר תחרותי.