סקודה קודיאק 2019 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / איכות הרכבה וחומרים, הנדסת אנוש, איכות נסיעה, ביצועים, אבזור בטיחות עשיר, היצע רחב (מאוד) של רמות גימור.

חסרונות / אחריות קצרה של שנתיים, מרחב בשורה ה-3, אבזור ברמת הגימור הבסיסית ('ביזנס').

בשורה התחתונה / תמורה מעולה.

סקודה קודיאק 2019 חוות דעת

  • רקע כללי

    מיומו הראשון בישראל קודיאק הצליח לכבוש את טבלת המכירות בקבוצתו. מותיר את הבא בתור מאות אחוזים מאחוריו. הוא הגיע לישראל ביוני 2017 והמשיך ללא שינוי עד תחילת 2019 בה התרחשו המון עדכונים שכוללים שני מנועים חדשים, מתיחת פנים, והוספת שלוש רמות גימור חדשות, אחת בסיסית (מאוד), ושתיים בקצה העליון. סה"כ יש כעת שש רמות גימור – כמות חריגה כמעט לכל סגמנט בישראל.

    את שנת 2019 פותח רכב הפנאי עם יחידת כוח בסיסית חדשה ונוספת משודרגת. כמו דגמים רבים של קבוצת פולקסווגן, גם קודיאק נפרד ממנוע ה-1.4 ל' ומצטייד ב-1.5 ל' החדש באותו הספק ואותו מומנט, ולתיבה הדו-מצמדית יש כעת 7 הילוכים לעומת 6 בקודמת. ההנעה קדמית, הביצועים דומים וצריכת הדלק הרשמית טובה מעט יותר. לצדו מנוע ה-2.0 ל' בנזין שעבר שדרוג ומציע 190 כ"ס לעומת 180 בעבר, כשהתיבה עדיין עם 7 הילוכים.

    בספטמבר 2019, נוספו שתי רמות גימור חדשות, רמת 'לורן וקלמנט' (Laurin & Klement, על שם שני מייסדי סקודה) ורמת 'ספורטליין'. רמת לורן וקלמנט היא הרמה הגבוהה ביותר בה מוצע כל דגם של סקודה והיא כוללת לוח מחוונים מוקרן, ריפוד עור ייחודיים למושבים ולדיפונים, מושבים קדמיים מחוממים ומאווררים, חישוקים בעיצוב שונה (עדיין "19) ועד פריטי עיצוב חיצוניים ופנימיים שנועדו לבדל אותה מרמות גימור האחרות. לצד רמה זו הצטרפה רמת 'ספורטליין'. זו רמה עם ניחוח יותר ספורטיבי שממוקמת בהיררכיה במקביל לרמת 'לורן וקלמנט' בעלת הארומה היותר יוקרתית. רמת 'ספורטליין' מציעה לוח מחוונים מוקרן, מושבים ספורטיביים בשילוב עור ואלקנטרה, חישוקי "19 מושחרים, גלגל הגה קטום, ועוד נגיעות ספורטיביות מושחרות מבפנים ומבחוץ.

    שאר פרטי האבזור דומים למוצע ברמת גימור 'אקסלוסיב' שכוללת מערכת שמע משודרגת של 'קנטון', תאורת לד מלאה, חישוקי "19, פתיחה וסיגרה של תא המטען באמצעות הרגל, מצלמות היקפיות, סייען חנייה, ועוד. רמת 'סטייל' מציעה תפעול חשמלי למושבים (של הנהג עם זיכרונות), ריפוד עור ואלקנטרה, גג זכוכית, תפעול חשמלי לדלת תא המטען, טעינה אלחוטית לסלולר, בקרת אקלים מפוצלת לשלושה אזורים, ידיות להעברת הילוכים מגלגל ההגה, וילונות לשורה השנייה, חישוקי "18, תאורת אווירה וחיישני חנייה היקפיים מקוריים.

    באוקטובר הגיע קודיאק לאחר מתיחת פנים וגם נוספה רמת גימור חדשה ומוזלת בשם 'ביזנס'. מתיחת הפנים כוללת ריענון קליל לעיצוב החיצוני כשדלת תא המטען מקבלת את הכיתוב 'SKODA' באותיות ענקיות, כפי שראינו קודם לכן בסקודה סופרב המחודשת. הכיתוב מחליף את סמל המותג, שנותר בחרטום בלבד.

    בתחום הבטיחות המערכות עוברות שדרוג. התרעת רכב בשטח מת, משתדרגת עם שני חיישני רדאר במקום אחד. לחדשה טווח גדול בהרבה – 70 מטר לעומת 20 בלבד בעבר, וזיהוי מוקדם ומדויק יותר של כלי רכב בצד או מאחור בשטחים מתים. היא גם פעילה בהתרעת תנועה חוצה בנסיעה לאחור. יש גם חיישני לחץ אוויר משודרגים וסקודה מדווחת גם על שיפור ההגנה מפני גניבה ע"י שדרוג המפתח החכם.

    רמת הגימור 'ביזנס' שהצטרפה במקביל כוללת את כל אבזור הבטיחות שיש ברמת 'אמבישן', שעד כה היתה הבסיסית בהיצע, ומוותרת על חלק מאבזור המותרות כמו תאורת לד חיצונית מלאה, מפתח חכם, מצלמה מקורית לנסיעה לאחור וחיישני חנייה אחוריים מקוריים. יש גם כמה שינויים קוסמטיים כמו פסי גגון בצבע שחור במקום בצבע כסוף.

  • עיצוב ונוכחות

    כמו שאר דגמי סקודה, גם סקודה קודיאק 2019 מעוצב באופן סולידי, עם הופעה מכובדת, ורבת-נוכחות.

  • תא נוסעים ומטען

    גם עיצוב סביבת הנהג לא מסעיר. הוא נאה, עשוי היטב, ומציע הנדסת אנוש מצוינת ושפע של אבזור מרמת סטייל. המרחב בשורה הראשונה והשניה מצוין, כשהשורה השלישית מתאימה לילדים ופחות לנערים מגודלים. תא המטען קטן כשהרכב מארח שבעה.

  • מנוע וביצועים

    יחידת הכוח החדשה (מנוע 1.5 ל' ותיבת 7 הילוכים), נועדו לשפר את החתימה הירוקה של יחידות ההנעה, והביצועים דומים לאלה של מנוע ה-1.4 הפורש. התיבה החדשה (לגרסה זו) יעילה רוב הזמן, כשבמצבים מסוימים מתאפיינת בשיהוי קל של העברת הכוח. צריכת הדלק בפועל דומה למנע הקודם, וממוצעת לסגמנט.

    מנוע הדיזל הבכיר (190 כ"ס) חזק, אבל בין היתר בגלל משקל הרכב, לא מעניק תחושה של זריזות או כוחניות. הוא שקט גם בסרק ונשמע רק במצבים של עומס קל כמו בתאוצה רגועה במהירות עירונית. צריכת הדלק מצוינת.

     

  • נוחות והתנהגות

    לבולמים אופי פעולה נוקשה. במהירות עירונית, תיקוני כביש חדים מועברים אל תא הנוסעים. בשאר המפגעים סקודה קודיאק 2019 מטפל טוב ומציע התנהלות נינוחה. ריסון המרכב מצוין, והיכולת הדינמית לרכב מסוגו טובה מאוד.

  • תמורה למחיר

    גם לפני מתיחת הפנים סקודה קודיאק היה רכב פנאי מצוין. הוא נותר כזה ועדיין מציע תמורה מעולה למרות שמחירו התייקר (בדומה לשאר הדגמים בקבוצה) והוא מוצע עם אחריות של 24 חודשים בלבד.

  • חדש בדגם

    שני מנועים חדשים, מתיחת פנים (דור ראשון לדגם), שידרוג מערכת ההגנה של מערכות הבטיחות האקטיביות, שלוש רמות גימור חדשות, אחת בסיסית (מאוד), ושתיים בקצה העליון.

  • סיכום

    מצדיק את מיקומו בטבלת המכירות.

סקודה קודיאק 2019 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סקודה קודיאק

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סקודה קודיאק?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

סקודה קודיאק צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

11 4
12.8