סקודה ראפיד 2014 - אוטו

סקודה ראפיד 2014 יד שניה

סקודה ראפיד 2014 יד שניה

קטגוריה: משפחתיות קטנות
גירסה מומלצת:
17.2 ק"מ / ליטר
שנת השקה: 2012

סקודה ראפיד 2014 יתרונות וחסרונות

יתרונות מנועי טורבו מוצלחים, צריכת דלק טובה. מרחב פנימי גדול, תא מטען ענק.
חסרונות איכות חומרים בתא הנוסעים, נוחות נסיעה בינונית, שילוב הילוכים לא חלק במהירות נמוכה, שנתיים אחריות, מחיר קרוב מדי למשפחתיות.
בשורה התחתונה טובה על הנייר, פחות בפועל.

סקודה ראפיד 2014 יד שניה חוות דעת

נבדק על ידי אלגוב אוהד

  • רקע כללי

    סקודה השתמשה בשם ראפיד פעמיים לאורך ההיסטוריה: פעם ראשונה בין 1935-1947 ופעם שניה בין 1984-1990. הדור הנוכחי הוצג ב-2012, מבוסס על רצפה מוארכת שבה משתמשת גם פולקסווגן פולו (דור 5), בשווקים שונים מתחרה בדגמים שונים: בשווקים מתפתחים מתחרה במשפחתיות כמו רנו פלואנס, ובשווקים אחרים מול תת-משפחתיות כמו יונדאי i25/אקסנט. כמעט במקביל אליה נחשפה אחות תאומה, סיאט טולדו שזהה לה לחלוטין, פרט לסמל.

    ראפיד הגיעה לישראל במרץ 2013 ותמלא חלל חסר בשורות היצרנית שלא הציעה משפחתית קומפקטית מאז ימי סקודה פאביה מהדור הראשון (1999-2007). לקראת סוף 2013 הגיע לישראל דגם לאחר מתיחת פנים מוקדמת מהצפוי שנבעה מביקורת על איכות החומרים הבסיסית בתא הנוסעים. העדכון כלל בנוסף שדרוג מושבים, והוספת אפשרות שליטה של הנהג בחלונות האחוריים.

    בתחילת הדרך שווקה ראפיד בשלוש גרסאות מנוע: 1.2 ל', 105 כ"ס ותיבה ידנית (שישה הילוכים), ו-1.4 ל', 122 כ"ס בשידוך לתיבה אוטומטית רובוטית (DSG) בעלת שבעה הילוכים. בהמשך הגיעה גם גרסת דיזל (1.6 ל', 105 כ"ס, תיבה ידנית) שבעיקר הופנתה לשוק המוניות. יחד עם מתיחת הפנים הראשונה בסוף 2013, הצטרפה גרסת דיזל נוספת וחלשה יותר של אותו מנוע 1.6 ל' עם 90 כ"ס ועם תיבה ידנית (5 הילוכים).

    השיווק החל עם שתי רמות גימור: 'אמבישן' שכוללת מערכת שמע מקורית עם שליטה מההגה ומחשב דרך. רמת 'אלגנס' מצוידת גם בבקרת אקלים מפוצלת, בקרת שיוט, עוד זוג רמקולים (סה"כ 6), חישוקים קלים וצמיגים במידות נדיבות יותר 215/45/16 (לעומת 185/60/15).

    גרסת ה-5 דלתות נקראת בישראל 'ספייסבק' (בעולם 'ראפיד ספייסבק') נחשפה ביולי 2013 והגיעה לישראל בנובמבר 2014. היא משווקת רק עם מנוע 1.4 ל' טורבו-בנזין, 122 כ"ס ותיבה אוטומטית כפולת מצמד עם 7 הילוכים, וברמת גימור אחת גבוהה יותר מהמוצע באחותה "הסדאנית. רמת גימור זו מכונה 'סטייל' ומוסיפה על המוצע בראפיד "הרגילה" חישוקי "17 קלים, גג זכוכית פנורמי, שמשות כהות ומושבי ספורט.

    לכל הגרסאות 6 כריות אוויר וציון של 5 כוכבים במבחן הריסוק של EuroNCAP.

  • עיצוב ונוכחות

    ראפיד היא המכונית הראשונה העושה שימוש בשפת העיצוב החדשה של סקודה. התוצאה נאה למדי בחלק הקדמי, אך מאחור היא מעט כבדה וללא בשורה מיוחדת. לספייסבק הופעה משופרת.

  • תא נוסעים ומטען

    כניסה פנימה מוצאת תרגום זול לקווים הקלאסיים של סקודה. זה אומר מראה מוצק ומודרני אך גם קודר (בייחוד בגרסת הבסיס), ואיכות הרכבה טובה. עד תחילת שנת 2014 שווקה עם מושבים שונים פחות טובים, וללא אפשרות לפתיחת החלונות האחוריים ממושב הנהג. הנדסת האנוש טובה ברובה. גם לאחר העדכון, המושבים מלפנים חסרי תמיכה לגב תחתון ופחות נוחים.

    המרווח פשוט מצוין. מאחור מרווח הברכיים מעולה כשמרווח הראש מעט חסר לגבוהים. הרוחב דומה לקבוצה. תא המטען הוא מנקודות החוזק של הדגם.

    לספייסבק מרווח ראש מצומצם יותר משל ראפיד גם בגלל העיצוב וגם בגלל חלון הגג. תא המטען גדול ויעל.

  • מנוע וביצועים

    יחידת ה-1.4 ל' (122 כ"ס) האוטומטית מעט מעצבנת עם רעידה מורגשת בזחילה ללא גז, ורועשת מידי כשתלחצו על הדוושה בהתלהבות. מעבר לכך, זו יחידת הנעה מצוינת המשלבת ביצועים טובים מאוד עם חיסכון בדלק.

  • נוחות והתנהגות

    נוחות נסיעה בראפיד ובספייסבק מאוד קופצנית. בעיר היא עסוקה על שיבושים קטנים, אבל מצליחה להסתדר, מה שאי אפשר לומר על שיבושים בינוניים וגדולים שם היא נחבטת. כשעולה המהירות המצב משתפר במפגש עם שיבושים גדולים, אבל מורע על שיבושים קטנים. רעשי הדרך השונים מורגשים, אבל לא באופן חריג לקבוצה.

    התנהגות הכביש בטוחה וצפויה עם אחיזה גבוהה (במיוחד בגרסה המאובזרת עם הצמיגים הרחבים יותר), ויכולות טובות משל חלק מהמתחרות. לבלמים נשיכה סבירה שנחלשת תחת עומס מתמשך.

     

  • תמורה למחיר

    ראפיד וספייסבק מציעות חטיבת כוח אפקטיבית מאוד ותא מטען ענק, אולם עם נוחות שכזו היא פשוט לא נעימה, ותא הנוסעים משדר חיסכון. התמורה בינונית.

  • סיכום

    משפחתית קטנה ותכליתית.

סקודה ראפיד 2014 יד שניה גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה

כתבות ומבחני דרכים סקודה ראפיד

ברשותך סקודה ראפיד?

ציון ותגובת גולשים

מתקדמים לרכב הבא?

זה הרגע לקבלת הצעת הלוואה בתנאים מעולים ממימון ישיר

auto image

כמה פרטים ונחזור אליך עם הצעה משתלמת

המידע שהנני מוסר/ת נמסר מרצוני, יישמר במאגרי המידע של מימון ישיר וישמש אותה בהתאם לתקנון ולמדיניות הפרטיות

יש אישור לשלוח הצעות שיווקיות ודיוור כולל דיוור אלקטרוני, SMS ו- WhatsApp מאת מימון ישיר והמותגים הפועלים תחתיה

בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלולה לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 6.99%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותייך במאגר בנק ישראל.

5