סובארו אאוטבק 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
בתחילת 2015 הושק בישראל (2014 בעולם) הדור החמישי של האאוטבק, המבוסס על הדור השישי של ה-B4.
הדור החדש דומה לקודמו במידות, עם גידול צנוע באורך הכללי (481.5 ס"מ) כמו-גם בממד הרוחב (ב-2 ס"מ, לכדי 1.84 מ') ואילו בסיס הגלגלים נותר כבעבר (274.5 ס"מ, מעט קצר מזה של ה-B4 החדשה).
מנועי הבוקסר ומערכת ההנעה הכפולה המסורתית נותרו כשהיו, כאשר בארץ האאוטבק מוצע הפעם רק עם מנוע אחד – 4 ציל' בנפח 2.5 ליטר המספק 175 כ"ס המשודך לתיבה אוטומטית-רציפה.
האאוטבק מוצע בארץ עם שתי רמות גימור.
-
עיצוב ונוכחות
האאוטבק הוא רכב נאה למדי.
הוא מוצק ושרירי למראה ומצליח לשדר קשיחות ומחוספסות - זאת למרות העיצוב ה"סטיישני".
-
תא נוסעים ומטען
תא הנוסעים ברכב המבחן, שהגיע בגירסה היותר מאובזרת, הרגיש כמעט-יוקרתי.
כמעט, כי התחושה היא עדיין כשל תא נוסעים יפני משודרג, מאשר מכונית פרימיום.
מצד שני, איכות החומרים וההרכבה טובים מאוד ומשדרים חוסן.
מרווח הפנים נדיב בהחלט לכל הנוסעים. תא המטען גדול מאוד ונוח לשימוש.
-
מנוע וביצועים
יחידת ההנעה יעילה, נעימה ואפילו חסכונית למדי - כ-11 ק"מ לליטר.
התיבה הרציפה מתנהגת כתיבה אוטומטית "רגילה" בהיותה "מחליפה הילוכים" - רק תחת האצה חזקה היא מתנהגת כתיבה רציפה, כשהיא מקבעת את המנוע בסל"ד גבוה.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים של האאוטבק רך.
כיול שכזה מאפשר נוחות נסיעה טובה, אך פוגם ביכולת הדינאמית בשל זוויות גלגול מודגשות למדי.
בשטח, בעיקר בשבילים, האאוטבק נוח מאוד - אך תנודתיות המרכב הנוסעת בשל המתלים הרכים - יחד עם זווית גישה שטוחה - מצריכה תשומת לב בנסיעה מהירה, בכדי למנוע ניגוח של המרכב בקרקע.
מצד שני, מרווח הגחון הגבוה-יחסית יחד עם מערכת ההנעה הכפולה היעילה מקנים לאאוטבק יכולת שטח מפתיעה ביותר.
-
תמורה למחיר
בישראל נמצא האאוטבק בנישה משלו. הוא מציע הרבה יותר תוכן (נוחות, מרווח ועידון) ביחס לקרוסאוברים הקומפקטיים, בעוד שאלו מצדם מציעים, לרוב, מראה מושך יותר יחד עם מפרטי אבזור עשירים יותר.
ממעל נמצאים הקרוסאוברים הגדולים, כשלרובם הנעה כפולה ולחלקם אופציה ל-7 מושבים - אך במחיר של האאוטבק, הם מוצעים בגרסאות פחות מאובזרות.
-
סיכום
לאינדיבידואלים מצניעי לכת.