סוזוקי קרוסאובר 2022 חוות דעת
-
רקע כללי
סוזוקי קרוסאובר החל את דרכו בשנת 2012 כרכב תצוגה בשם S-קרוס, והפך בהמשך לסוזוקי SX4. הדגם הגיע לישראל ברבעון האחרון של שנת 2013 וכונה כאן מאז ועד היום בשם סוזוקי קרוסאובר.
בתחילת דרכו נחת בארץ עם מנוע בנזין (1.6 ל', 120 כ"ס) בשידוך לתיבה ידנית או אוטומטית-רציפה. בתחילת שנת 2017 נחתה בארץ גרסה מעודכנת, לאחר מתיחת פנים ראשונה. מלבד שינויים לעיצוב החיצוני ולאבזור לקרוסאובר המעודכן מנוע טורבו-בנזין חדש בנפח 1.4 ל' (140 כ"ס) המשודך לתיבה אוטומטית או ידנית עם שישה הילוכים.
כיום הגרסה הבכירה היא המיקרו-היברידית (48V) בעלת מנוע ה-1.4 ל' המוכר עם הספק נמוך יותר (129 כ"ס) אך צריכת דלק עדיפה.
סוזוקי קרוסאובר נבחן במבחני הריסוק של יורו NCAP וזכה לחמישה כוכבים, אך צריך לזכור שהמבחן נערך בשנת 2013 בתקן פחות מחמיר מהיום. מבחינת מערכות בטיחות מתקדמות הדגם מוצע עם מערכת בלימה אוטונומית ובקרת שיוט אדפטיבית אך היעדר מערכת התראה על סטייה מנתיב מחייבת גגם כיום מערכת התראה בהתקנה מקומית.
-
עיצוב ונוכחות
הקרוסאובר לא יגרום לכם להתאהב בו במבט ראשון. אבל מתיחת הפנים בהחלט סייעה לו בכך – פגוש חדש, פנסי חזית גדולים יותר ושבכה ענקים בגימור כרום מקנים לו הופעה הרבה יותר בולטת ביחס לעבר.
-
תא נוסעים ומטען
מתיחת הפנים לא שינתה הרבה בתא הנוסעים שעדיין נראה נאה למדי, עם קווים עדינים ומאופקים, וטיפול חכם ולא עמוס במשטחים.
איכות ההרכבה טובה אך מצד שני איכות החומרים והגימור בתא פחות טובים מהמקובל. צג מערכת המולטימדיה (אופציה בהתקנה מקומית) סובל מהשתקפויות.
המרחב מלפנים טוב, שדה הראייה טוב והמושבים מלפנים סבירים.
מאחור המרחב לשני נוסעים טוב, לשלישי כבר יהיה צפוף.
תא המטען גדול למדי (440 ליטר).
-
מנוע וביצועים
מנוע ה-1.4 ל' במהדורה המיקרו-היברידית (129 כ"ס) מפתיע בביצועיו, מאפשר צבירת מהירות בקצב נאה ללא מאמץ מיוחד ומאפשר יכולת טובה לעקיפה. זמינות הכוח הופכת אותו לנעים בשימוש יום-יומי רגוע. תיבת ההילוכים חלקה לרוב, על חשבון מהירות תגובתה. צריכת הדלק טובה למדי עם 11.9 ק"מ לליטר במבחן מאומץ.
גרסת הטורבו-בנזין (140 כ"ס), אשר שווקה לאורך מרבית השנה, מציעה ביצועים טובים וגם כאן צריכת הדלק טובה למדי.
-
נוחות והתנהגות
כיול המתלים נוטה לצד הרך, ובהתאם לרוב נוחות הנסיעה ראויה. במעבר על שיבושים גסים הרכב עשוי לחבוט ואותו כיול רך מוביל לתזוזות יתר בכביש גלי בגלל ריסון בינוני. מחוץ לעיר נוחות הנסיעה טובה.
רמת הרעשים גבוהה מהרצוי - רעשי הכביש והרוח בולטים כבר ב-90 קמ"ש והמנוע רועש מאוד בעומס. בנסיעה, במיוחד בשביל, נשמעים גם צקצוקים מהמרכב.
היכולת הדינאמית טובה אך זוויות הגלגול פחות נעימות בנהיגה שכזו. קרוסאובר מעדיף נהיגה מתונה ורגועה.
בשביל קרוסאובר מעניק נוחות נסיעה סבירה בהחלט.
-
תמורה למחיר
יחידת ההנעה המשיכה במסע השיפורים של קרוסאובר, אך גם מחירו עלה. מדובר ברכב טוב מבעבר, אך התחרות סביבו מתקדמת בקצב מהיר.
-
מה חדש בסוזוקי קרוסאובר 2022
ביוני 2021 החל שיווק הקרוסאובר בגרסה היברידית-מתונה. זו עושה שימוש במנוע ה-1.4 ל' המוכר (טורבו) ובמערך חשמל 48V להספק כולל של 129 כ"ס. ההנעה קדמית, התיבה אוטומטית עם 6 היל'. למרות ההספק הנמוך מגרסת הבנזין נתוני הביצועים נותרו זהים. צריכת הדלק, כך סוזוקי, עדיפה בכ-10%.
-
סיכום
רכב פנאי קטן שיכול להחליף את המשפחתית. הגיל ניכר.
בכפוף לתנאי החברה. אי עמידה בפירעון ההלוואה או בהחזר האשראי עלול לגרור ריבים פיגורים והליכי הוצאה לפועל. מספר רישיון 54414. הנתונים המוצגים הם לצורך הדגמה בלבד ואינם מחייבים את מימון ישיר או את אוטו, ביחד או כל אחד לחוד. סכום ההחזר החודשי מחושב ברכב חדש על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של חמש שנים, לפי ריבית של 4.85%, וברכב יד שנייה, על פי מקדמה בגובה 25% ורכיב בלון בגובה 50% לתקופה של שלוש שנים, לפי ריבית של 8.99%. סכום ההחזר הינו משוער בלבד. קבלת ההלוואה כפופה למדיניות מימון ישיר ונהליה. הודעה בנוגע לקבלת חווי אשראי: במידה וביקשת הלוואה ולצורך בחינת זכאותך, מימון ישיר תפנה ללשכת האשראי על מנת לקבל את נתוני האשראי המצויים אודותיך במאגר בנק ישראל.