סוזוקי ויטארה 2019 - אוטו

יתרונות חסרנות

יתרונות / עיצוב חיצוני, אבזור, תנוחת נהיגה גבוהה וטובה, תא מטען, נוחות נסיעה, ביצועים ב-1.0 ל' ובמיוחד ב-1.4 ל'.

חסרונות / סביבת נהג מיושנת למראה, איכות חומרים, עידון, בידוד רעשים, מחסור במערכות בטיחות מקוריות מתקדמות (שקיימות בדגם).

בשורה התחתונה / מנועי טורבו המיישרים קו עם מתחריו המודרניים, חבל שהעדר מערכות בטיחות אקטיביות גורם לפתיחת הפער מחדש.

סוזוקי ויטארה 2019 חוות דעת

  • רקע כללי

    הדור הנוכחי של ויטארה נחשף בסוף 2014, ומתגלגל בישראל ללא שינוי כלל מאוגוסט 2015. שינוי ראשון התרחש השנה, עם מתיחת פנים שהגיעה לישראל בפברואר 2019.

    מלבד עדכון החוץ, שופרו החומרים בתא הנוסעים (מהלך דומה בוצע במתיחת הפנים של קרוסאובר לפני כשנתיים). מסך תצוגת הנתונים במרכז לוח השעונים עודכן והפך צבעוני, חלקו העליון של הדשבורד זכה לחומרים רכים, וגם יש מערכת מולטימדיה "10.1 בהתקנה מקומית שגם מציעה הפעלה קולית (בעבר היתה מערכת מולטימדיה שונה ובתוספת תשלום).

    השינוי המשמעותי שעבר הדגם המחודש הוא ציודו בשני מנועי טורבו-בנזין חדשים-ישנים שמחליפים את מנוע ה-1.6 ליטר האטמוספרי (120 כ"ס). המנוע הראשון משרת את באלנו מהיום שהוצגה בשנת 2015 (לא בארץ): 3 צילינדרים בנפח 1.0 ל', 110 כ"ס בשידוך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית פלנטרית והנעה קדמית או כפולה. המנוע השני כבר הוצג ב-2016 בסוזוקי קרוסאובר (אחיו לפלטפורמה). מדובר במנוע 4 צילינדרים בנפח 1.4 ל' שמייצר 140 כ"ס. גם הוא יוצע עם אותה תיבה אבל רק עם הנעה קדמית. הביצועים טובים בהרבה וכך גם צריכת הדלק.

    לראשונה נמצא בדגם היצע רחב של מערכות בטיחות מתקדמות: התרעת סטייה מנתיב עם תיקון בהיגוי, זיהוי שלטים, התרעת רכב "בשטח מת" בנסיעה לפנים והתרעה תנועה צולבת בנסיעה לאחור. בלימת חירום אוטונומית היתה כבר מתחילת הדרך של הדור הרביעי. באופן מפתיע ומאכזב, אף אחת מהמערכות לא מגיעה לישראל וויטארה נמכר כאן (כמו בעבר) עם מובילאיי בלבד בהתקנה מקומית ו-7 כריות אוויר. במבחני הבטיחות של ארגון EuroNCAP ויטארה נבחן בשנת 2015 במבחנים פחות מחמירים ועם בלימה אוטונומית, וזכה לציון של 5 כוכבי בטיחות.

    ויטארה חולק פלטפורמה עם סוזוקי קרוסאובר, ומציע ממדים קטנים מעט יותר. יש רק רמת גימור אחת עבור כל הגרסאות, GLX, שלמעשה זהה לרמת גימור GLX-V שהיתה עד כה בגרסת ההנעה הכפולה, בתוספת אחת: כעת יש בלם יד חשמלי. רמה זו כוללת חישוקי "17 קלים, מערכת מולטימדיה ("10.1 בהתקנה מקומית) עם תפעול מההגה ובלוטות', בקרת שיוט, לחצן התנעה, שמשות כהות, חיישני חנייה היקפיים, תאורת לד ועוד.

  • עיצוב ונוכחות

    סוזוקי ויטארה 2019 נראה גדול ממה שהוא באמת, והסבכה המעודכנת לאחר מתיחת הפנים, מבליטה זאת עוד יותר, ומשלבת עיצוב נאה ומופע של רכב שטח.

  • תא נוסעים ומטען

    עיצוב סביבת הנהג שגרתי, כשאיכות החומרים בחלק העליון של הדשבורד שופרה במסגרת מתיחת הפנים. אבל מקו ההגה ומטה הפלסטיק נוקשה, ויוצר תחושה חלולה. האבזור רב כשפקדי בקרת האקלים נמוכים מידי.

    המבנה הגבוה מאפשר לכפר על בסיס הגלגלים היחסית קצר ולהציע לנוסעים מרווח טוב. הישיבה הגבוהה מעבירה את תחושת הפנאי ותא המטען בעל נפח גדול לקבוצה ועם סידור בשתי קומות.

     

  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.0 ל' טורבו יכול לספק כל צורך בנהיגה עירונית, לשמר קצב נסיעה גבוה מאוד בכביש הבינעירוני. כשהמנוע נמצא בין 3500 ל-4000 סל"ד, אין מספיק מחץ, וכאן באים לידי ביטוי פערי הביצועים ביחס למנוע ה-1.4 ל'. הוא הגדול חזק משמעותית ומסדר לויטארה מערך ביצועים מכובד ביותר. בשתי הגרסאות תיבת ההילוכים מגיבה היטב ומהר, בשתיהן צריכת הדלק טובה מאוד ודומה למדי.

  • נוחות והתנהגות

    במסגרת מתיחת הפנים שופרה נוחות הנסיעה. הבולמים רכים, מהלכם ארוך, ריסון פעולתם נאה והתוצאה: נוחות נסיעה טובה מאוד בכל תנאי הדרך עם הסתייגות אחת: על גלים קטנים בכביש בינעירוני.

    מנגד רכות הבולמים אחראים כעת לזוויות גלגול בוטות. יחד עם הגה קל מדי וצמיגי לתחושה, התנהגות הכביש של סוזוקי ויטארה 2019, פחות חדה מבעבר.

    נוחות הנסיעה בשבילים הרשימה לטובה. מרווח הגחון בן ה-18.5 ס"מ לא מבטיח רבות, אבל ההנעה הכפולה מבטיחה משיכה ראויה במשטחים חלקלקים יחסית, הודות לנעילה אלקטרונית (מתאפשרת רק במצב 'שלג').

     

  • תמורה למחיר

    ויטארה הגיע השנה לאחר מתיחת פנים, עם עדכון חשוב למנוע ושיפור מורגש בנוחות הנסיעה. התמחור עדיין טוב, אלא שהמתחרים חדשים יותר ומתחילים לפתוח פערים. התמורה טובה אם כי לא כבעבר.

  • חדש בדגם

    מתיחת פנים לדור הרביעי, מנועים חדשים לדגם, עדכוני חוץ קלים, שינויים קלים לתא הנוסעים ומערכת מולטימדיה חדשה. לראשונה מוצע הדגם בעולם עם היצע רחב של מערכות בטיחות מתקדמות (בלימה אוטונומית כבר היתה קודם – מרגע השקת הדור הזה). אלה אינן מגיעות לישראל, גם לא הבלימה האוטונומית.

  • סיכום

    רכב פנאי מוצלח עם מרחב מפתיע, נוחות נסיעה טובה וביצועים מצוינים. אבל אי אפשר להתעלם מכך שהוא מוצע עם אפס מערכות בטיחות מתקדמות.

סוזוקי ויטארה 2019 גרסאות ומחירים

באפשרותך לסמן עד 3 גרסאות ולבצע השוואה בלחיצה על הכפתור מטה להורדת קטלוג סוזוקי ויטארה
סוזוקי ויטארה גרסאות נפח מנוע כוח סוס החזר חודשי
מימון ישיר
מחיר מחירון
998
112
1,062
-
998
112
1,016
-
1373
140
1,108
-
באפשרותך לבחור עד 3 דגמים

כתבות הקשורות לדגם

|
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן
  • צילום: יצרן

8 1

שווה לשקול גם

ציון ותגובת גולשים

ברשותך סוזוקי ויטארה?

ציון משוקלל של גולשי אתר אוטו

ציון ותגובת גולשים

סוזוקי ויטארה צריכת דלק

חישוב צריכת דלק אמיתי, הינו נתון שתלוי בהמון משתנים סביבתיים ולכן לעולם לא ניתן נתון מדוייק וצריכת דלק אמיתית.

3
סוזוקי ויטארה צריכת דלק צריכת דלק יצרן
ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק יצרן
בין עירוני ק"מ /ל׳
צריכת דלק
אמיתית ק"מ /ל׳
דרגת
זיהום אוויר
16.6 14.2 18.8 13.4 13
17.5 15.1 19.6 14.2 10
16.9 14.1 19.6 14.3 8
5
14.2