סוזוקי ויטארה 2025

סוזוקי ויטארה 2025 חוות דעת

נבדק על ידי אוהד אלגוב
  • רקע כללי

    Vitara הוא שם דגם ותיק שנוסד בשנת 1988. בעבר היה מדובר ברכב קשוח-יחסית ובעל יכולות שטח משמעותיות - אך הדור הרביעי-נוכחי שנחת בארץ ב-2015 הפך לרכב פנאי רך. הוא גם קטן מקודמו ושייך לקטגוריה אחרת וקטנה יותר (רכב פנאי קטן, B-SUV), בה נמצאים, למשל, ניסאן ג'וק, סיאט ארונה ואחרים.

    לאורך השנים זכה Vitara המזדקן למספר עדכונים כדי להישאר תחרותי: מתיחת פנים (2018), יחידות הנעה חדשות (2020 ו-2022), כאשר בתחילת 2025 נחתה בארץ גרסה מעודכנת, לאחר שהרכב עבר מתיחת פנים שנייה.

    כמקובל בעדכונים כאלה, Vitara המחודש זוכה לריענון קל למופע החיצוני. זה כולל יחידות תאורה מעודכנות, פגוש שעוצב מחדש וסבכה שונה. בצד ישנם בעיקר חישוקים בעיצוב אחר ומאחור שינויים קלים למדי. בנוסף ישנם שני צבעים חדשים למרכב.

    העדכון העיקרי בסביבת הנהג נוגע למערכת המולטימדיה אשר זוכה למסך גדול יותר – 9 אינץ' במקום 7 אינץ' בעבר – וממשק חדש (כרגע לא בישראל). בנוסף, בסוזוקי מציינים שקעי USB חדשים ותמיכה בקישוריות לאנדרואיד ואפל.

    לצד זאת Suzuki תציע אפליקציה חדשה ('Suzuki Connect') אשר מאפשרת גישה מרחוק לרכב, אולם זו מוגבלת בעיקר לקבלת מידע ופרטים על מצב הרכב.

    יחידת הכוח נותרה ללא שינוי: טורבו-בנזין 1.4 ל' המפיק 129 כ"ס ומשלב מערך היברידי-מתון של 48 וולט. התיבה אוטומטית פלנטרית עם 6 הילוכים. בעבר נמכר ה-Vitara גם בגרסת הנעה כפולה, אך ב-2025 הוא מיובא רק בהנעה קדמית.

  • עיצוב ונוכחות

    למרות גילו, ל-Vitara עדיין מראה ייחודי ונאה, והוא נראה יותר חסון וקשוח ממה שמקובל בדגמי פנאי קטנים.

  • תא נוסעים ומטען

    סביבת הנהג חושפת את גיל הדגם. העיצוב אינו מודרני, ואיכות החומרים מעורבת. גם הנדסת האנוש לא מצטיינת. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה. המושבים הקדמיים נאים, אבל לא יהיו נוחים לכולם בגלל מבנה תמיכות הצד. בהתחשב בבסיס הגלגלים הקצר, המרווח מאחור מפתיע לטובה, ומצוין לשניים. נוסע שלישי יתקשה להידחק גם בגלל הקונסולה/משענת יד הקדמית הבולטת לאחור. תא המטען נאה עם אפשרות סידור בשתי קומות.
  • מנוע וביצועים

    מנוע ה-1.4 ל' מציע ביצועים טובים מאוד לכשעצמם, אם כי קשה לזהות חוקיות ברורה בתזמון התמיכה החשמלית. התיבה יעילה וחלקה, אבל במהירות זחילה עירונית מפגינה פעלתנות-יתר.
  • טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק

    צריכת הדלק במבחן מאומץ עמדה על 12.5 ק"מ לליטר. נאה.

    • צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת דלק - ממוצעת
      צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן. כמה קילומטרים תוכלו לנסוע בכל ליטר של דלק
      17.5 ק"מ/ליטר
    • צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק בפועל
      צריכת דלק אמיתית משתנה מנהג לנהג בהתאם למזג האוויר ולסגנון הנהיגה. הנתון המוצג מבוסס על המדידה במהלך נסיעת מבחן של מגזין אוטו
      14.2 ק"מ/ליטר
    • נפח מיכל דלק
      47 ליטר
    • דרגת זיהום אוויר
      דרגת זיהום אוויר
      נתון דרגת הזיהום נקבע ע"פ נוסחה של משרד התחבורה
      11
  • נוחות והתנהגות

    נוחות הנסיעה בעיר בינונית, כשפגמים בינוניים וגדולים מורגשים מדי. בכביש הבין-עירוני נוחות הנסיעה טובה יותר, אבל אז בולטים גם רעשי כביש ורוח. גם בשבילים נוחות הנסיעה בינונית, אך בזכות החוסן המבני הוא מעניק יותר ביטחון בנהיגת שטח מרוב המתחרים. בכבישים המפותלים, מאפייני הניהוג כמעט ספורטיביים. עם זאת, רמת האחיזה שמעניקים הצמיגים אינה גבוהה, ההגה קל מדי, והשטח המת במרכזו מורגש.
  • תמורה למחיר

    Suzuki Vitara הוא דגם מיושן יחסית ודל באבזור. לצד מתחרים חדשים ומחודשים שמציעים יותר, הוא כבר לא רלוונטי.

  • גרסאות ורמות גימור

    בשנת 2025 משווק Vitara ברמת גימור אחת, GLX הבסיסית, הכוללת חישוקי "17 ובקרת אקלים.

  • בטיחות

    Vitara זכאי לציון של 5 כוכבי בטיחות במבחן הריסוק של יורו NCAP. במהלך מתיחת הפנים האחרונה עודכנו מערכות הבטיחות המתקדמות, הכוללות מערכת בלימה אוטונומית משופרת ומדויקת מבעבר, מערכת לניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.

  • מה חדש בדגם

    תחילת שיווק גרסה מעודכנת, בתחילת 2025.
  • 01.png

    סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב

    Suzuki Vitara הוא רכב פנאי ייחודי, אך גילו מורגש, אבזורו דל ומחירו לא מספיק נמוך.

סוזוקי ויטארה שאלות ותשובות

מחיר סוזוקי ויטארה 2025 ברמת גימור GLX עם הנעה קדמית עומד על 156,990 ₪ (כולל מע"מ ואגרת רישוי). גרסת GLXV עם הנעה קדמית עולה 167,990 ₪,
המחיר כולל מע"ם ואגרת רישוי. המחיר אינו כולל ביטוח רכב או עלויות מימון נוספות אם בוחרים בליסינג או משכנתא.
סוזוקי ויטארה שייך לקבוצת שווי 3, מה שמשפיע על עלויות אגרת רישוי וביטוח.
ויטארה 2025 משווק בשתי רמות גימור עיקריות: GLX הבסיסית עם חישוקי 17 אינץ' ובקרת אקלים, ו-GLXV עם אבזור עשיר יותר.
התמורה למחיר של ויטארה בינונית. הרכב מיושן יחסית ודל באבזור לעומת מתחרים חדשים יותר בקטגוריה. הוא מתאים למי שמחפש קרוסאובר קטן ואמין עם תחזוקה זולה וצריכת דלק נמוכה.
סוזוקי מעניקה אחריות יבואן של 3 שנים לכל הדגמים, כולל הויטארה.
מבצעים משתנים מפעם לפעם. מומלץ לבדוק באתר היבואן הרשמי suzuki.co.il או לפנות למורשים לקבלת מידע עדכני על מבצעים והנחות.
כן, יבואן סוזוקי וסוכנים מציעים מגוון פתרונות מימון לרכישת הויטארה, כולל ליסינג פרטי ומשכנתאות. מומלץ לפנות למורשה לקבלת פרטים.
ויטארה זכה ל-5 כוכבים במבחן הריסוק של Euro NCAP (שנת 2015), והוא כולל 7 כריות אוויר, מערכת בקרת יציבות ESP, ומרכב חזק וקשיח. רמת האבזור הבטיחותי עומדת על 5 מתוך 8 בתקן הישראלי GSR.
ויטארה 2025 כולל מערכת בלימה אוטונומית משופרת, מערכת ניטור ערנות נהג, בקרת שיוט אדפטיבית, בקרת זינוק בעלייה, בקרת ירידה במדרון, מערכת ניטור לחץ אוויר בצמיגים, ו-ABS מתקדם.
ויטארה 2025 כולל 7 כריות אוויר: 2 קדמיות, 2 צדדיות, 2 וילוניות לנוסעים אחוריים, וכרית נהג.
כן, ויטארה נחשב לרכב בטוח. הוא זכה ל-5 כוכבים במבחן Euro NCAP, כולל מערכות בטיחות מתקדמות מסוג ADAS, ובעל מרכב חזק וקשיח המעניק הגנה טובה בהתנגשויות.
תקן GSR הוא תקן אירופי מחמיר לבטיחות המחייב רכבים לכלול מערכות בטיחות מתקדמות. ויטארה 2025 עומדת בתקן זה וכוללת מערכות כמו בלימה אוטונומית, התראת לשינוי נתיב, וניטור ערנות נהג.
צריכת הדלק המשולבת לפי נתוני יצרן עומדת על 17.5 ק"מ/ליטר. במבחן הדרכים של מגזין אוטו הצריכה עמדה על 14.2 ק"מ/ליטר - תוצאה נאה לקרוסאובר בנזיני.
נפח מיכל הדלק עומד על 47 ליטר. במיכל מלא ניתן לנסוע כ-820 ק"מ לפי נתוני יצרן (עם 17.5 ק"מ/ליטר), או כ-667 ק"מ בנהיגה בפועל.
ויטארה שייך לדרגת זיהום אוויר 11 מתוך 15 - דרגה בינונית שמשפיעה על מיסי הרכב השנתי. זו תוצאה סבירה למנוע בנזין בנפח 1.4 ליטר.
כן, ויטארה נחשב חסכוני בדלק לקטגוריית הקרוסאובר. המנוע הטורבו הקטן ומערך ההיברידי המתון תורמים לצריכת דלק נמוכה, וזה אחד מהיתרונות הבולטים שלו.
כן, מערך ההיברידי המתון 48V תורם לשיפור בצריכת הדלק ביחס למנוע בנזין רגיל. המערך מנצל אנרגיה בבלימה ומסייע בתאוצה, מה שמקטין את הצריכה בנהיגה עירונית.
ויטארה 2025 מצוייד במנוע טורבו-בנזין 1.4 ליטר היברידי מתון (Mild Hybrid) עם מערך 48 וולט המפיק 129 כ"ס. המנוע משולב עם תיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים.
הויטארה מסוגל להאיץ מ-0 ל-100 קמ"ש ב-9.5 שניות ולהגיע למהירות מרבית של 190 קמ"ש. הביצועים טובים לקטגוריית הקרוסאובר הקטן ומספיקים גם לנהיגה דינמית.
מערך היברידי מתון (Mild Hybrid) 48V הוא מערך חשמלי נוסף התומך במנוע ומשפר את הביצועים וצריכת הדלק. המערך מנצל אנרגיה בבלימה ומסייע בתאוצה. זה לא רכב חשמלי אלא טכנולוגיה שמשפרת את מנוע הבנזין.
ויטארה 2025 מצוייד בתיבת הילוכים אוטומטית פלנטרית בת 6 הילוכים בלבד. אין אפשרות לתיבה ידנית. התיבה יעילה וחלקה במרבית המצבים.
מנוע ה-1.4 ליטר טורבו המפיק 129 כ"ס מספק ביצועים טובים לקטגוריה. הוא מתאים לנהיגה עירונית ובין-עירונית, ומסוגל גם לנהיגה דינמית יותר. מבחינת auto.co.il: "מנוע ה-1.4 ל' מציע ביצועים טובים מאוד לכשעצמם".
מנוע הטורבו 1.4 ליטר של סוזוקי משמש בדגמים שונים והוכיח אמינות גבוהה. המנוע שילוב טוב של ביצועים ואמינות.
אורך הרכב עומד על 4,175 מ"מ, רוחב 1,775 מ"מ, וגובה 1,610 מ"מ. בסיס הגלגלים עומד על 2,500 מ"מ. אלו מידות טיפוסיות לקרוסאובר קטן.
ויטארה כולל 5 מקומות ישיבה: 2 מושבים קדמיים ו-3 אחוריים. המרווח בשורה האחורית מצוין לשניים ומספיק לשלישי, אך יותר נוח לשני נוסעים מאחור.
תא המטען של ויטארה מציע נפח של 375 ליטר עם כל המושבים בשימוש. זה נפח נאה לקרוסאובר קטן, ואפשר להגדילו עם קיפול מושבים אחוריים. יש גם אפשרות סידור בשתי קומות.
המרווח הקדמי טוב, והמרווח האחורי מפתיע לטובה בהתחשב בבסיס הגלגלים הקצר. מבחינת auto.co.il: "המרווח מאחור מפתיע לטובה, ומצוין לשניים". נוסע שלישי יתקשה להידחק.
ויטארה 2025 כולל מסך מולטימדיה משודרג בגודל 9 אינץ' (במקום 7 אינץ' בעבר) עם ממשק חדש. יש תמיכה בקישוריות Apple CarPlay ו-Android Auto, ואפליקציית Suzuki Connect חדשה.
Suzuki Connect היא אפליקציה חכמה המאפשרת גישה מרחוק לרכב וקבלת מידע על מצבו. היא מוגבלת בעיקר לקבלת נתונים ופרטים על הרכב, ולא מאפשרת שליטה מלאה מרחוק.
כן, ויטארה 2025 כולל מצלמת ריסון אחורית וחיישני חנייה, מה שמקל מאוד על החנייה במקומות צרים.
ויטארה GLX הבסיסי כולל בקרת אקלים ידנית, חישוקי 17 אינץ', מצלמת ריסון, מערכת מולטימדיה 9 אינץ', ומערכות בטיחות מתקדמות. האבזור בסיסי יחסית, וזה אחד מהחסרונות של הדגם.
המתחרים העיקריים של ויטארה בקטגוריית הקרוסאובר הקטן: מאזדה CX-3 (143,900 ₪), אופל מוקה (149,990 ₪), ופולקסווגן טי רוק (172,900 ₪).
ויטארה ומאזדה CX-3 דומים בגודל ובקטגוריה. ויטארה מציע מנוע חזק יותר (129 כ"ס לעומת 116), תא מטען גדול יותר ומחיר גבוה יותר (156,990 ₪ לעומת 143,900 ₪). המאזדה יותר מעודכנת בעיצוב ואיכות הפנים.
הייחודיות של ויטארה: עיצוב חסון וייחודי, תנוחת נהיגה גבוהה, תא מטען נדיב (375 ליי8ר), אמינות סוזוקי, ומנוע טורבו חסכוני. אך הוא מיושן יחסית ודל באבזור.
ויטארה מתאים למשפחה קטנה עם 2 ילדים. המרווח האחורי מצוין לשנים, תא המטען נדיב (375 ליטר), והוא כולל 5 כוכבי בטיחות. עם זאת, למשפחה גדולה יותר כדאי לשקול קרוסאובר יותר גדול.
ויטארה אינו רכב שטח אמיתי, אך בזכות החוסן המבני הוא מעניק ביטחון בשבילים קלים. גרסת ה-4x4 מתאימה לשטח קל ותנאי חורף. מבחינת אתר אוטו "בשבילים נוחות הנסיעה בינונית, אך הוא מעניק יותר ביטחון מרוב המתחרים".
נוחות הנסיעה בויטארה בינונית. בעיר הרכב מעט קופצני ופגמים בכביש מורגשים ברור. בכביש הבין-עירוני הנוחות משתפרת, אך בולטים רעשי כביש ורוח. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה.
בשנת 2025 הויטארה מיובא בעיקר בהנעה קדמית 2x4. ישנה גם גרסת GLXV עם הנעה כפולה 4x4 עם תוספת מחיר של כ-10,000 ₪. בעבר היתה ההנעה הכפולה פופולרית יותר.
לויטארה עיצוב ייחודי ונאה שמשלב קווים ספורטיביים עם נוכחות SUV. הוא נראה יותר חסון וקשוח ממה שמקובל בדגמי פנאי קטנים. ב-2025 הוא זכה למתיחת פנים שנייה עם יחידות תאורה מעודכנות ופגושים מעודכנים.
איכות החומרים בתא הנוסעים מעורבת. העיצוב אינו מודרני והחומרים פשוטים. הנדסת האנוש לא מצטיינת, וחלק מהחיוויים קטנים. זה אחד מהחסרונות הבולטים של הדגם המזדקן.
המושבים הקדמיים נאים אך לא יהיו נוחים לכולם בגלל מבנה תמיכות הצד. תנוחת הנהיגה גבוהה ונוחה. במושבים האחוריים הנוחות טובה לשני נוסעים.
סוזוקי ידועה באמינות ובעלויות תחזוקה נמוכות יחסית. חלקי החילוף מקוריים זמינים ומחירם סביר, ורשת המוסכים המורשים נרחבת. טיפולי רוטינה אינם יקרים.
מומלץ לבצע טיפול שנתי או כל 15,000 ק"מ, לפי המוקדם מביניהם. הטיפול כולל החלפת שמן ופילירים, בדיקת מערכות, וטיפולים נוספים.
המהירות המרבית של ויטארה עומדת על 190 קמ"ש - מספיק לכל נהיגה על כבישים מהירים.
בידוד הרעשים הוא אחד מהחסרונות של ויטארה. במהירות כביש בולטים רעשי כביש ורוח. מבחינת auto.co.il: "בכביש הבין-עירוני בולטים גם רעשי כביש ורוח".

סוזוקי ויטארה מחירון וגרסאות

סוזוקי ויטארה השוואה למתחרים

סמנו עד 4 דגמים להשוואה
  • `
    סוזוקי ויטארה
    סוזוקי ויטארה (מתיחת פנים) 1.4 ל' טורבו היברידי מתון, אוט', GLX, ADAS, 2x4
    הספק כוח סוס 129
    מחיר מחירון ₪156990
  • on
    מאזדה CX-3
    מאזדה CX-3 אוט', 1.5 ל', Zoom
    הספק כוח סוס 116
    מחיר מחירון ₪143900
  • energy_2.svg
    אופל מוקה
    אופל מוקה MHEV, אוט', 1.2 ל' טורבו, היברידי-מתון, GS-Line
    מחיר מחירון ₪149990
  • פולקסווגן טי רוק
    פולקסווגן טי רוק 1.5 ל' טורבו, אוט', Style
    הספק כוח סוס 150
    מחיר מחירון ₪172900

חוות דעת גולשים על סוזוקי ויטארה

4.6/5

דירוג משוקלל של גולשי אוטו

לביקורות הגולשים (16)

הנאת נהיגה

4.4

עלויות תחזוקה

3.8

נוחות השימוש ואבזור

4.3

מרווח ישיבה

4.4

תא המטען

4.5

יש לכם סוזוקי ויטארה? כתבו חוות דעת

סוזוקי ישראל רשימת דגמים

Cookies icon אתר אוטו משתמש בעוגיות

לידיעתך: באתר זה נעשה שימוש בקבצי Cookies ובכלים דומים כדי לספק לך חווית גלישה המותאמת ומבוססת על נתוני הגלישה שלך באתר. המשך הגלישה באתר מהווה הסכמתך לשימושים אלו על-פי לתנאי השימוש ומדיניות הפרטיות.