טויוטה אוריס 2021 חוות דעת
-
רקע כללי
הדור השני של האוריס, המשפחתית הקומפקטית של טויוטה, הושק בתערוכת הרכב של פאריז 2012.
בניגוד לקודמו, הפעם הוא הושק לפני הקורולה שתהיה בעלת מכלולים מכאניים זהים, מה שמדגיש את חשיבות הדגם באירופה.
במקור הגיעה אוריס דור-שני בשתי גרסאות: בנזין עם מנוע 1.6 ליטר המספק 132 כ"ס או יחידה היברידית זהה לדור הקודם ולפריוס לה הספק משולב של 136 כ"ס.
לשני המנועים משודכת תיבה רציפה לטובת חיסכון בדלק. פיתוח האוריס לקח בחשבון את הגרסה ההיברידית – וכתוצאה לתא המטען שלה נפח זהה לגרסת הבנזין ועומד על 360 ליטר (310 ליטר בקודמת).
בשנת 2013 הוצגה באירופה גרסת סטיישן ארוכה יותר ובעלת תא מטען נדיב, שהגיעה אלינו בתחילת שנת 2014 בגרסה ההיברידית בלבד. שנה לאחר מכן עברה האוריס מתיחת פנים - וזו הגיעה לישראל ביולי 2015.
-
עיצוב ונוכחות
העיצוב שונה לחלוטין מהדור הקודם, הוא נראה דינאמי יותר במיוחד בחזית (נקודת החוזק בעיצוב) ולרכב מראה מרשים יחסית.
-
תא נוסעים ומטען
העיצוב ייחודי ונעים לעין ורמת האבזור טובה, אבל איכות חומרים פשוטה. המרווח ליושבים מקדימה ומאחור סביר וכמוהם גם נפח תא המטען. תא המטען של גרסת הסטיישן גדול (530 ליטר) ושימושי בהרבה.
-
מנוע וביצועים
שני המנועים מרגישים זריזים מבעבר וטובים בפני עצמם. התיבה הרציפה נעימה בנהיגה רגילה ועירונית אך גורמת למנוע להישאר בסל”ד גבוה ורועש תחת מאמץ.
התיבה גם משפיעה מאוד על צריכת הדלק, שתהיה ממוצעת לקטגוריה ב-1.6 ליטר ומעולה בהיברידית, במיוחד בתנאי נהיגה רגועים.
-
נוחות והתנהגות
בעיר, האוריס מציעה ספיגה טובה של שיבושים קטנים וחובטת על גדולים. מחוץ לעיר, שם נשמעו יותר רעשי כביש ודרך, היא רכה וחלקה יותר, כשבקצב גבוה המתלים לא מסתדרים עם שיבושים בינוניים ומעלה.
בסך הכל, ההתנהגות צפויה ובטוחה, כשגרסת הבנזין אוחזת טוב יותר בזכות צמיגים עדיפים.
-
תמורה למחיר
הגרסה ההיברידית יכולה להיות תחליף זול יותר לפריוס.
-
סיכום
לא נכשלת בשום סעיף אך גם לא מתבלטת למעט צריכת הדלק בהיברידית.