וויה קוראג' 2025
וויה קוראג' 2025 חוות דעת
הגרסה המומלצת של אוטו
-
רקע כללי
ביולי 2025 הושק בישראל וויה קוראג' (Courage; גבורה, אומץ), הדגם השלישי של המותג הצעיר. מדובר ברכב פנאי חשמלי בגודל בינוני (D-SUV) שהוצג ב-2024, ומבוסס על הרצפה הייעודית לדגמים מחושמלים ESSA.
קוראג’ נמצא בצד הגדול יחסית של דגמי הפנאי בקטגוריה שלו, עם בסיס גלגלים שאורכו 290 ס"מ; אורך המרכב 473 ס"מ, רוחבו 190 ס"מ, גובהו 165 ס"מ ונפח תא המטען 528 ליטרים. משקל הרכב 2143 ק"ג בגרסת ההנעה האחורית, 2265 ק"ג בכפולה.
בגרסה אחת מנוע יחיד והנעה אחורית, התפוקה 288 כ"ס ו-42.8 קג"מ, משך ההאצה ל-100 קמ"ש 6.8 שניות.בגרסת שני המנועים וההנעה הכפולה, 430 כ"ס ו-63.2 קג"מ, 0 ל-100 קמ"ש ב-4.9 שניות. המהירות המרבית מוגבלת ל-200 קמ"ש בשתי הגרסאות.
לסוללה 80 קוט"ש (ברוטו; 77 קוט"ש נטו), הספק הטעינה המהירה 200 קילוואט והטווח הוא 476 ק"מ בגרסת ההנעה האחורית, 446 ק"מ בכפולה. -
עיצוב ונוכחות
העיצוב חלק, זורם, נעים אבל קשה למצוא במראה הרכב משהו אלגנטי, מיוחד או מרשים במיוחד.
-
תא נוסעים ומטען
סביבת הנהג גנרית בעיצובה, עם מסך גדול ("15) והיעדר כמעט מוחלט של לחצנים. זה נראה מעולה, וכאשר העיצוב משולב עם חומרים טובים ונעימים למגע, מתקבל מקום מאוד מזמין.
אולם כרגיל: מול המראה הנהדר, התפעול מסורבל. במסך המון תפריטים, שחלקם מסודרים באופן לא שיטתי ולא ברור; תפריטים אחרים דורשים יותר מדי לחיצות כדי להגיע אליהם; חסרים קיצורי דרך וכיו"ב. לא אהבנו את כוונון פתחי המיזוג והמראות שנעשה בעקבות טסלה דרך המסך ובאותו אופן מטופש. לא אהבנו גם את תפעול פקדי המגע שעל גלגל ההגה או את שלט הרכב עם המתגים הזעירים והלא ברורים. ומאוד הפריעה לנו הדיבורית החלשה מדי לשמיעה.
המושבים מלפנים נראים נהדר וממש נוחים. העובדה שהדשבורד והמסך המרכזי נמוכים מאפשרת גם תצפית טובה לכל כיוון, ועל אף שלגלגל ההגה טווח תנועה מוגבל למרחק אפשר להגיע לתנוחת נהיגה נכונה.עם 290 ס"מ בין הסרנים המרחב מאחור נרחב. הישיבה מעט נמוכה, אבל גם שם נוח למדי, והריפוד הבהיר והנעים ותאורת האווירה מוסיפים המון לתחושה הטובה. לרשות הנוסעים שם רק פתח מיזוג אחד מה שעלול לגרום לספונים מאחור להתעמת על כיוון הזרמת האוויר הצונן.
הממדים הגדולים באים לידי ביטוי גם בתא המטען שמציע נפח גדול מאוד של 527 ליטרים ועוד 72 ליטרים בתא עמוק שמתחת לרצפה. מה חסר? בעיקר גלגל חליפי, אבל גם שקע 12 וולט ואפשרות לתא אחסון קדמי.
-
מנוע וביצועים
בגרסת ההנעה הכפולה שנבחנה 430 כ"ס ו-63.2 קג"מ. זה המון. הם מאפשרים זינוק מרשים מאוד ל-100 קמ"ש – רק 4.9 שניות - אלא שהמתחרים הישירים כמו טסלה מודל Y ואקספנג G6 מזנקים טוב יותר, שלא נדבר על זיקר 7X עם הנתון המטאורי.
עם זאת, בינינו, זה באמת לא חשוב. במה שכן חשוב, הקוראג' מציע תפוקה מרשימה המאפשרת לו להאיץ ממש חזק, לסגור עקיפה מאתגרת במהירות ולדחוף אותו באופן מרשים בעלייה ארוכה.
-
טווח נסיעה חשמלי / צריכת דלק
טווח הנסיעה המוצהר בגרסת ההנעה הכפולה שנבחנה הוא 446 ק"מ, אבל אנחנו הצלחנו להשיג במבחן המאומץ שערכנו לרכב 340 ק"מ בלבד, עם צריכה ממוצעת של 4.2 ק"מ לקוט"ש.
בנסיעה רגועה יותר הצריכה היא כ-5 ק"מ לקוט"ש שתניב טווח שמתקרב ל-400 ק"מ.
-
טווח נסיעה חשמלי WLTP476 ק"מ
-
קיבולת סוללהקיבולת סוללהככל היא גדולה יותר, היא תאפשר נסיעה ארוכה יותר. שווה ערך לנפח מכל דלק, במכוניות עם מנועי בעירה פנימית80 קוט"ש
-
הספק טעינה מהירה DCהספק טעינה מהירה DCהטעינה המרבית שהרכב יכול לקבל, לפי נתוני יצרן. רכב שיכול לקבל 50 קילוואט, יוגבל גם במטען חזק יותר200 קילוואט
-
זמן טעינה מהירה DCזמן טעינה מהירה DCיש מטען שמסוגל לספק 50 קילוואט ויש כאלה שמסוגלים לספק 350 קילוואט. יצרנים מודדים את זמן הטעינה במטען הכי חזק שהם יכולים, כך שמשך הטעינה יכול להשתנות בין מטען ומטען00:32 שעות
-
-
נוחות והתנהגות
גרסת ההנעה הכפולה מצוידת לא רק במתלים אדפטיביים אלא גם במצלמה הסורקת את פני הדרך. בפועל, המערך הזה מסדר נוחות נסיעה טובה מאוד רוב הזמן, ורק מפגעים חדי שפה מצליחים להפתיע אותו. בידוד רעשים מוצלח משלים איכות נסיעה טובה.
היכולות הדינמיות טובות, אך ההיגוי פחות מרשים; לא רק שהתחושה חסרה (כבר התרגלנו לזה), אלא שגלגל ההגה הכמעט מלבני מפריע בכביש המפותל ומציק בתמרון חניה.
את דרגות הבלימה הרגנרטיבית ניתן לקבוע באמצעות נבירה במולטימדיה באופן לא נוח. אבל זה לא נורא כי דוושת הבלימה תמיד תפעיל קודם את המערך הרגנרטיבי.
-
תמורה למחיר
וויה קוראג' לא באמת מחדש משהו בקטגוריה – דגם פנאי בגודל בינוני, חשמלי, תוצרת סין. אולם הוא מוצע במחיר הנמוך משמעותית מהמחירים בהם מוצעים המתחרים הישירים - כך שהתמורה טובה.
אם היינו צריכים לבחור בין שתי הגרסאות, היינו בוחרים בזו הבכירה שמוצעת בפער מחיר ממש קטן ומעניקה הרבה יותר. -
גרסאות ורמות גימור
וויה קוראג’ מוצע ברמת אבזור אחת לכל גרסה.
גרסת ההנעה האחורית מוצעת ברמת הגימור 'אלגנט' הכוללת תאורת לד, תאורת OLED מאחור, חישוקי "20, גג זכוכית, מצלמות היקפיות, שליטה דרך אפליקציה, מפתח חכם, תפעול חשמלי לדלת תא המטען ולמושבים הקדמיים שיש בהם עיסוי ואוורור, צג מרכזי "15.05, ממשקי שיקוף סלולרי, מחוונים מוקרנים, תצוגה עילית, בקרת אקלים מפוצלת, ריפוד דמוי עור ועוד.
גרסת ההנעה הכפולה מוצעת ברמת האבזור 'אולטימייט' וזו כוללת בנוסף מתלים נשלטים אלקטרונית ותא הנוסעים מהודר יותר. -
בטיחות
וויה קוראג' נבחן ביורו NCAP בשנת 2025, הציון הכללי הוא 5 כוכבים והציונים בקטגוריות נכבדים בהחלט: 90% בהגנה על מבוגרים, 88% בהגנה על ילדים, 76% בהגנה על הולכי רגל ו-87% במערכות בטיחות.
במפרט הבטיחות בלימה אוטונומית, תיקון סטייה מנתיב, ניטור אקטיבי של שטחים מתים, בקרת שיוט אדפטיבית ועוד.בנהיגה, וכמו בכמעט כל המכוניות הסיניות, המכונית גוערת בנהג מרגע הכניסה לרכב ועל כמעט כל דבר אפשרי בכל הקשור לבטיחות, עד שלפעמים הדבר בלתי נסבל. ואז נשאלת השאלה: למה הן כל כך מציקות כדי כך שמאלצות את הנהג לכבות אותן?
-
מה חדש בדגם
תחילת שיווק בישראל, בחודש יולי 2025.
-
סיכום חוות הדעת של אוהד אלגוב
חבילה לא מספיק מגובשת, אבל אטרקטיבית במחירה.
וויה קוראג' מחירון וגרסאות
סמנו עד 4 גרסאות להשוואה
וויה קוראג' כתבות ומבחני דרכים
וויה קוראג' השוואה למתחרים
חוות דעת גולשים על וויה קוראג'
יש לכם וויה קוראג'? כתבו חוות דעת