חברת סמלת פתחה את שנת 2024 בהשקת ג'יפ אוונג'ר, אבל זהו רק קצה הקרחון בתכניות שלה לשנה זו עבור שפע המותגים שהיא מייצגת.  
 

ג'יפ

בהמשך לאוונג'ר שהושק בגרסתו החשמלית, ברבעון השני צפויה הגעתה של גרסת הטורבו-בנזין 1.2 ליטר 3 צילינדרים המצוידת במערך היברידי-מתון, לזו הספק של 100 כ"ס והתיבה דו-מצמדית עם 6 הילוכים; המחיר נמוך מזה של הגרסה החשמלית. במהלך 2024 תחל ג'יפ בייצור גרסת ההנעה הכפולה לאוונג'ר – 4xe, מנוע חשמלי נוסף מאחור, הוצגה כקונספט ב-2022 – וסמלת תפעל להביא גם אותה. 

בנוסף צפויה הגעתה של הגרסה המחודשת לרכב השטח רנגלר. לאחריו תגיע לכאן הגרסה ההיברידית-נטענת של גרנד צ'ירוקי – מנוע טורבו-בנזין 2.0 ליטר והספק משולב של 375 כ"ס; לרכב סוללת 17.5 קוט"ש לטווח חשמלי של 51 ק"מ. 

ג'יפ אוונג'ר
צילום: יצרן
 

סובארו

הדור השישי של פורסטר, דגם הפנאי הקומפקטי של סובארו ומחלוצי הז'אנר (נחנך ב-1997), יושק בישראל בקיץ, יחליף את החמישי-נוכחי מ-2018. ישראל תהיה בשלב זה אחד השווקים היחידים שיקבלו אותו.

בנוסף ישיק המותג היפני את סולטרה, רכב הפנאי החשמלי שחולק בסיס עם טויוטה bZ4X

BRZ, מכונית הספורט הייחודית של המותג, נכנסת לשנתה האחרונה בכל הקשור לשיווק, והיבואן ילווה אותה עם חבילת STI חיצונית. מדובר בערכה מקורית של היצרן שתורכב בארץ במחיר של 20,000 שקלים וזו תתרום להופעה קרבית יותר של הרכב. כדי לשמור על ערך הרכב, זו מוגדרת כרמת אבזור נוספת במחירון.  

סולטרה
צילום: סובארו
 

הצד האיטלקי

גם מותגי איטליה יחדשו. בגזרה של פיאט הושקה כעת גרסת אבארט ל-500 החשמלית (ראו ידיעה נפרדת). היבואן מנהל משא ומתן על מחירי 600 החדשה שאף היא צפויה להגיע ב-2024, אך בשלב זה לא ברור מתי. בצד המסחרי מתכוון היבואן להציג את אוליסה, גרסת הנוסעים של הסקודו (מאז 2022 שניהם זהים לסיטרואן ג'אמפי ודגמים מקבילים). בנוסף יגיעו גרסאות חשמליות למבחר המסחרי של המותג. 

אלפא רומיאו צפויה להשיק בארץ השנה את הגרסאות המחודשות של ג'וליה ושל סטלביו, והדבר יקרה בתחילת הרבעון השני. לקראת סוף השנה עשויה אלפא להתחיל בשיווק מילאנו, דגם פנאי חשמלי קטן וחדש שטרם נחשף רשמית, יוצג כנראה באפריל והוא שותף ברצפה ובמכלולים עם פיג'ו 2008, ג'יפ אוונג'ר ופיאט 600 ודומיהם, ייוצר לצידם בפולין. 

במהלך השנה תחל סמלת לשווק את הגרסה החשמלית של מזראטי גרקלה, שיש לה הספק של 566 כ"ס וסוללה של 105 קוט"ש. 

אבארט 500e
צילום: אבארט
 

הונגצ'י

מותג היוקרה הסיני הונגצ'י יתחדש בישראל עם שני דגמים חדשים לקראת סוף 2024. הראשון יהיה דגם הפנאי בגודל בינוני E-HS5 – קטן מ-E-HS9 המוכר וזול ממנו. בנוסף צפויה להגיע לכאן הסדאן החשמלית E-H5.

דגמי הונגצ'י
צילום: הונגצ'י