בסוף, זה אוטו אחד, מסוים מאוד. הדרך אליו כוללת מספר החלטות, ואלה צריכות להתבסס על מספר עקרונות מסודרים כדי להגיע לבחירה הנכונה. שירות אוטו – 3262* – מעניק ייעוץ חינם המתבסס על הרבה ידע, ניסיון והבנה ביחס לדגמים ולגרסאות הנמכרים בישראל, חדשים ומשומשים.

המדריך המלא: איך בוחרים רכב

רכב יד שנייה - כמה כסף להוציא?
רולס רויס זה מצוין, אבל לא בתקציב של כל אחד

על בסיס הידע הרב שנצבר במערכת אוטו, הכנו עבורכם מדריך מקיף לרכישת רכב חדש או משומש. מכונית היא אמנם "רק" מוצר צריכה, אבל גם אחד היקרים ביותר שכולנו רוכשים - וכנראה מהחשובים ביותר.

לאורך חיינו ההוצאה על רכב תהיה כנראה הגדולה ביותר, מלבד דירה כמובן, ובניגוד לזו רכישת מכונית היא כמעט תמיד רק הוצאה, ולא השקעה. לכן חשוב להעריך נכון את הצרכים ולבחור מכונית שתתאים לשימוש שלנו, ולנסות לצמצם ככל הניתן הפתעות מיותרות או הוצאות כספיות.

בישראל מדובר ברכישה יקרה במיוחד בגלל מיסוי גבוה, שיכול להגיע לכ-100%. מול המחיר הזה עומדת משכורת לא מאוד גבוהה והתוצאה היא שמספר המשכורות הנדרשות לקניית מכונית חדשה כפול מהמקובל במדינות המערב.

בהתאם, המשמעות הכספית של בעלות על מכונית מורכבת מכסף שיוצא מהכיס – קנייה, אחזקה, ביטוח, דלק – אך גם מהפסד כספי מצטבר של אובדן ערך. כל חישוב צריך לקחת בחשבון את כל המרכיבים, ולהתאים לצרכים שלנו ולרמת ההכנסה.

ההמלצה שלנו היא שחישוב כל ההוצאות ייעשה לאורך תקופה, למשל שלוש שנים. כאשר מחברים הכל ומחלקים ל-36, מגלים שהוצאות הבעלות ואחזקת הרכב הן תיק לא קטן.

השילוב של חשיבות המכונית בחיי המשפחה והעלות המצטברת שלה מחייב, לפחות כנקודת מוצא, בחירה מבוססת על שיקולים מסודרים של התאמה, מחיר ותכונות של הדגם הנבחר שיביאו להחלטה הנכונה ביותר. אחר כך אפשר, ורצוי, להכניס גם אלמנטים הנוגעים לתחושה. עניין חשוב לא פחות ברכישת מכונית ובבעלות עליה.

לסיכום, עוד לפני שאתם מתחילים לחשוב על הכיוון המתאים מבחינת דגמים, קודם כל תתחילו בבחינת תקציב - לרכב ולאחזקה שנתית - וכשזה ידוע עברו לבחינת הצרכים: האם אתם זקוקים לשבעה מושבים או חמישה הרבה מקום למטען או מעט עבירות בשבילים או יכולת דינמית בינעירונית ביצועים מצוינים או חסכון בדלק הבחירה, בכל מקרה, צריכה להתחיל לאחר שהחלטתם סופית על התקציב.