כפי שדיווחנו לאחרונה, קיה חשפה הציגה לראשונה את K4 החדשה במסגרת תערוכת הרכב בניו-יורק שפתחה את שעריה ממש בימים אלה. מדובר במשפחתית קומפקטית (סגמנט C) חדשה לגמרי שתחליף בהיצע הקיים את קיה פורטה הוותיקה. הפורטה האחרונה ששווקה כאן בישראל הייתה מהדור השני והיא עזבה אותנו לקראת סוף העשור הקודם, אולם שיווק הפורטה בשווקים אחרים בעולם נמשך עד היום והדגם נמצא בדורו השלישי (לא הגיע לישראל).  

עם K4 החדשה בקיה מקווים להתנער מהתדמית האפרורית שדבקה במשפחתית שלהם בזכות עיצוב בולט במיוחד לחוץ ולפנים. המהלך  בניסיון כמעט אחרון לתפוס נתח שוק משמעותי יותר בסגמנט המשפחתיות הקומפקטיות שהולך ומצטמצם – הן בהיקפו ובהתאם גם במתחרות – לטובת רכבי הפנאי שרק עולים בפופולריותם.

קיה K4 חשיפה
צילום: קיה
 

על העיצוב דיברנו, עכשיו הפרטים

כאמור, בקיה בחרו בעיצוב הבולט כמקדם המשיכה העיקרי של המשפחתית החדשה, ועל כך דיברנו בהרחבה כאן. ובכל זאת נביא את עיקר הדברים: המופע היצוני בולט במיוחד עם מכסה מנוע ארוך מלפנים ומרכב בסגנון 'פאסטבק' המייצר מופע דינאמי ומעניין. רמות הגימור 'GT-ליין' שנחשפו כעת מוסיפות כמובן איפור ספורטיבי – פגושים אגרסיבים, חישוקים ייחודיים ועוד – ליצירת מופע דינאמי עוד יותר.

בסביבת הנהג הסידור העדכני של היצרנית הכולל פאנל קעור הפונה לנהג עליו ישנם מספר מסכים המהווים משטח תצוגה בגודל של כמעט 30 אינץ'. על משטח זה יוצגו לוח המחונים, מערך המולטימדיה ובמרכז לוח הפקדים והקיצורים החדש של היצרנית. 

קיה K4 סביבת נהג
צילום: קיה

בקיה מדווחים כי הושקעו משאבים רבים בבידוד הרעשים בתא הנוסעים וכי זו תהיה המשפחתית השקטה והנעימה ביותר שלהם. בנוסף, כדי להנעים את האווירה ישנה תאורה אווירה עשירה וניתן להזמין את K4 עם מגוון רחב של דיפונים בצבעים שונים כולל ירוק וחום יחודיים למדי.

בצד הטכנולוגי בקיה מציינים כי K4 החדשה תוצע עם מערכת שמע מתקדמת ואיכותית מבית 'הרמן קרדון', מפתח דיגיטלי מהדור החדש של היצרנית, עדכונים מהאוויר (OTA) ועוד. בנוסף, בקיה מתגאים בלא פחות מ-29 מערכות בטיחות מתקדמות.

קיה K4 סביבת נהג
צילום: קיה
 

המימדים, המנועים

בקיה חשפו גם כמה פרטים על המימדים והמנועים איתם תוצע ה-K4 החדשה. אורכה יעמוד על 471 נדיבים מאוד לסגמנט – מדובר ב-4 ס"מ יותר מאשר יונדאי אלנטרה הגדולה בפני עצמה ותוספת של כ-15 ס"מ ביחס לפורטה האחרונה ששווקה בישראל. עוד מציינים בקיה כי מדובר במכונית הרחבה בסגמנט הקומפקטי עם נתון של 185 ס"מ, 3 ס"מ יותר מאשר אלנטרה ו-7 ס"מ יותר מאשר הפורטה ה"ישראלית" האחרונה. תא המטען יציע 413 ל' צנועים יחסית. נתוני הגובה ובסיס הגלגלים לא נמסרו.

קיה K4 2024
צילום: קיה

בתחום יחידות ההנעה בולטת בהיעדרה אופציה היברידית, אולם סביר שזו תוצע בעתיד – ובשלב ראשון יוצעו רק מנועי ה-2.0 ל' וה-1.6 ל' הבנזין של היצרנית. מנוע ה-2.0 ל' האטמוספרי יציע הספק מירבי של 147 כ"ס ומומנט של 18.2 קג"מ, הנעה קדמית ותיבה רציפה. מנוע ה-1.6 ל' טורבו כבר יעמיד הספק מירבי של 190 כ"ס (205 כ"ס בדור היוצא) ו-26.9 קג"מ (כמעט זהה), הנעה קדמית ותיבה אוטומטית עם שמונה הילוכים.

בקיה מציינים כי כיול המתלים תואם למראה הספורטיבי – במיוחד ברמות הגימור GT-ליין ו-GT-ליין טורבו שיהנו גם ממתלה אחורי רב-חיבורי בכיול ספורטיבי לשיפור ההתנהגות. 

קיה K4
צילום: קיה