חברת 'הנסי' האמריקאית (Hennessey Performance) כבר מזמן אינה סתם עוד סדנת שיפורים. מאז שהכריזה ב-2010 על ייצור מכונית-על משל עצמה, הוונום GT (אף שזו התבססה על שלדה של לוטוס ומנוע של קורבט), הפכה הסדנה הצנועה בין לילה למתמודדת לגיטימית בפלח ההייפר-קאר וטוענת רצינית לכתר המכונית הסדרתית המהירה בעולם.
הנסי ונום GT ספיידר: הפתוחה המהירה בעולם
צילום: מנהל
מרגע השקתה החל ג'ון הנסי, בעל הסדנה ואשף ביחסי ציבור, לשבור שיאי תאוצה ומהירות שונים, ואף הכריז שהוונום היא המכונית המהירה בעולם לאחר שקבעה תוצאה של 435.3 קמ"ש בשנת 2014 – אף שהשיא לא הוכר רשמית על ידי ספר השיאים של 'גינס'. כעת, לכבוד יום הולדת 25 לסדנה, החליט הנסי להתמקד בשיא המהירות למכונית פתוחה סדרתית, ולמעשה שחזר את ניסיון שבירת השיא הקודם – רק שהפעם עשה זאת עם גרסת הספיידר נטולת הגג (ככל הנראה מכיוון שידע שיהיה קשה לקבוע תוצאה שלא תישבר בקרוב על ידי בוגאטי שירון החדשה).
הנסי ונום GT ספיידר: הפתוחה המהירה בעולם
צילום: מנהל
השיא הקודם עמד על 408.84 קמ"ש ונקבע על ידי בוגאטי (בגרסת SS 'ויטס' הפתוחה) – והוונום GT ספיידר ניתצה אותו וקבעה 427.44 קמ"ש. אולם מדהימה לא פחות היא העובדה שכאשר צופים בסרטון ניתן בבירור לראות כי המכונית ממשיכה להאיץ והדבר היחיד שמונע ממנה לקבוע מהירות גבוהה יותר הוא סוף מסלול ההמראה (שאורכו 4.6 ק"מ), בבסיס חיל הים האמריקאי בקליפורניה.
לא ברור מדוע, אגב, אך גם הפעם החברה לא ניסתה לקבוע שיא רשמי שירשם בספר השיאים של 'גינס' (עניין שמחייב קביעת שני ניסיונות בכיוונים מנוגדים והתבססות על ממוצע המהירות בין שניהם), והסתפקה במאוץ בכיוון אחד בלבד.
הנסי ונום GT ספיידר: הפתוחה המהירה בעולם
צילום: מנהל

כדי להגיע למהירויות הללו בכזו קלות, עושה הספיידר שימוש במנוע 7.0 ליטר כפול מגדשים מבית שברולט, אשר מספק 1451 כ"ס ו-177.9 קג"מ, אשר מועברים לצמיגים האחוריים האומללים דרך תיבת שישה הילוכים ידנית. בהנסי מצהירים על תאוצה למאה קמ"ש ב-2.4 שניות, ותאוצה ל-322 קמ"ש בפחות מ-13 שניות – ובניגוד למה שאפשר היה לחשוב, לא מדובר ב"בהמה" אמריקאית שמכוונת לנסיעה בקו ישר בלבד; במעט המקרים בהם הצליחו בוחני רכב לשים עליה יד, הם כתבו מבחני הדרכים נלהבים בלשון המעטה, ואפילו בוחני מגזין 'איוו' הנחשב התרשמו מאוד מיכולתה הספורטיבית הכוללת ומהליטוש הדינאמי.
הנסי ונום GT ספיידר: הפתוחה המהירה בעולם
צילום: מנהל

לכבוד חצי היובל לסדנה וקביעת השיא, תציע הנסי שלוש גרסאות מיוחדות של הוונום GT ספיידר במחיר שמתחיל ב-1.3 מיליון דולר. השלב הבא, עליו רומזת החברה בסיום הסרטון, הוא הגרסה המעוצבת מחדש של הוונום, ה-F5, עליה סיפרנו לכם בעבר – שתציע עוד יותר כח ומהירות, ולא פחות חשוב מכך, עיצוב מובחן ומושך.

אם אתם מעוניינים לדעת יותר על ההיסטוריה של הנסי, קראו את מבחן הדרכים לקאדילק CTS-V שעברה מסאז' בסדנת הנסי, אשר בחנו בביקורנו במטה הנסי בטקסס.