מכשירי תנועה השיקה היום את סוזוקי סלריו, מכונית המיני החדשה שלה, או כפי שמגדיר זאת אורן אוחנה, ראש סוזוקי ישראל, "הסלריו היא יותר ספלאש, בעוד שהמחיר הוא יותר אלטו". בדברי ימי שוק הרכב הישראלי תיזכר האלטו כמכונית אשר הציתה את תחום המיני בישראל, שהיה זניח עד הגעתה לארץ. כיום מדובר בתחום חשוב ביותר בשוק הישראלי, כאשר המכונית הפופולארית בו, קיה פיקנטו, הייתה גם הנמכרת ביותר בשוק המקומי.
הסלריו, המגיעה אלינו מתאילנד, גדולה יותר מהאלטו (שהגיעה מהודו) בכל מימד למעט הרוחב (היא ארוכה ב-10 ס"מ מהאלטו ובסיס הגלגלים שלה גדול ב-7 ס"מ). הסלריו מציעה תא נוסעים הרבה יותר מרווח ותא מטען גדול בהרבה (255 ל') לעומת האלטו - ולמעשה, אחד הגדולים בקבוצה בכלל. שינוי חשוב נוגע לכך שהסלריו מורשית להסיע 5 אנשים, לעומת ארבעה באלטו.
סוזוקי סלריו יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
שינוי משמעותי קרה במערכת הנעה. המנוע אמנם נותר כשהיה (3 ציל', 998 סמ"ק, 68 כ"ס), אך לצד תיבת ההילוכים הידנית תוצע האלטו גם עם תיבה רובוטית חד-מצמדית - במקום הפלנטארית 4 היל' שהייתה קודם לכן. לשתי תיבות ההילוכים חמישה הילוכים ונתוני ביצועים זהים - האצה ל-100 קמ"ש ב-14 שניות, מהירות מרבית 155 קמ"ש וצריכת דלק ממוצעת (רשמית) של 23.2 ק"מ לליטר. הדירוג הירוק של הסלריו מינימלי - 2 בלבד.
מפרט האבזור של הסלריו מפתיע. כל הגרסאות מצוידות בארבעה חלונות חשמליים ובכיוון חשמלי למראות - פריטים שלא היו באלטו ואינם מובנים מאליהם בגזרת המחיר הזו. כמו כן, כולל המפרט גם מערכת שמע מקורית עם דיבורית בלוטות' ושליטה מההגה, מערכת מובילאיי ומבחוץ - חישוקים קלים. באופן כללי, תא הנוסעים הרבה יותר מודרני ואיכותי מבעבר.
סוזוקי סלריו יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל
הגרסה הידנית תעלה 59,000 שקלים בעוד הרובוטית תעלה 66,000 שקלים. מדובר בתג מחיר שהינו גבוה מזה של האלטו - אך במחיר דומה לשל המתחרות (ברמת אבזור מקבילה), ולא פחות חשוב מכך - רשמית, הסלריו היא המיני האוטומטית הזולה ביותר בארץ (לפני מבצעים). הסלריו תוצע עם שתי חבילות אבזור אופציונאליות - מערכת מולטימדיה (מבוססת אנדרואיד) וחבילת 'קרוס-פאק', המציעה תוספות קוסמטיות שונות, כולל ספי פלסטיק שחורים למראה "כאילו שטח". כל אחת מהחבילות עולה 4600 שקלים, אך במהלך תקופת ההשקה אפשר יהיה לבחור חבילה אחת מהשתיים כמתנה.
בסוזוקי מניחים שהמחיר התחרותי ונתוני צריכת הדלק יפצו על היעדר תיבה אוטומטית אמיתית שהייתה בדגם היוצא, ומעריכים את צפי המסירות לשנה הקרובה ב-3000 יחידות.
סוזוקי סלריו יוצאת לדרך בישראל
צילום: מנהל