ג'יפ חשפה בתערוכת ניו יורק גרסת 'טרייל הוק' לגרנד צ'ירוקי, ספינת הדגל של מותג השטח הוותיק. הכינוי הזה מוצמד בג'יפ לגרסאות קשוחות מהרגיל, שעברו התאמות לשיפור יכולת השטח, כאשר עד כה זכו בגרסה כזו הצ'ירוקי והרנגייד.
גרנד צ'ירוקי טרייל הוק - משחק אותה קשוח
צילום: מנהל
השינויים בגרסת הטרייל הוק אמורים לשפר משמעותית את יכולת השטח של הג'יפ הגדול - אבל כמובן שגם עניין המראה לא הוזנח. לטובת זה האחרון מקבלת הגרסה הזו צביעה שחורה למכסה המנוע ולשבכה הקדמית, בעוד בתי המראות ופסי האורך שעל הגג זוכים לגימור כסוף. גרסת הטרייל הוק מקבלת חישוקים ייחודיים וטבעות גרירה מאסיביות יותר - בצבע אדום.
לשיפור יכולת השטח אחראים קפיצי אוויר. אלו פותחו במיוחד עבור גרסה זו, אך ההודעה לעיתונות לא מפרטת במה הם שונים מקפיצי האוויר שמוצעים גם בגרסאות האחרות של הגרנד-צ'ירוקי (גם אצלנו). בכל אופן, במצב הגבוה הם מעניקים לרכב מרווח גחון מכובד מאוד של 27.4 ס"מ - בדיוק כמו בדגמים הרגילים.

גרנד צ'ירוקי טרייל הוק - משחק אותה קשוח
צילום: מנהל
לצד אלו כולל הרטייל הוק גם מיגונים לאורך הגחון, צמיגי שטח מסוג גודייר 'רנגלר' (במידות זהות לשל שאר הגרסאות – 265/60-18 או 265/50-20) ובעיקר פגוש קדמי חדש ופריק. ניתן לשלוף את חלקו התחתון של הפגוש בקלות על ידי פתיחת ברגים פרפריים, וכך לשפר את זווית הגישה מ-29.8 מעלות ל-36.1 מעלות במצב הגבוה של המתלים. יש לציין כי זה אינה הפעם הראשונה שג'יפ משתמשת בפטנט הזה, בו נעשה שימוש כבר בגרסאות מסוימות של הדור הקודם של הגרנד צ'ירוקי, אולם בגרסאות הטרייל הוק של הדגמים האחרים נבחר הפתרון הפשוט יותר של התקנת פגוש שונה.
ליכולת השטח תסייע גם מערכת ההנעה המתקדמת ביותר בארסנל של ג'יפ, הקוואדרה-דרייב 2. את זו פגשנו כבר בגרסאות הרגילות (בישראל היא מוצעת סטנדרט בכל הגרסאות) וזו כוללת, בין השאר, דיפרנציאל אחורי מוגבל החלקה עם אפשרות נעילה מלאה. לא נמסר אם יחס העברה של הילוך שונה בדגם זה, או נותר על כנו (1:2.72).
גם תא הנוסעים זוכה לטיפול קוסמטי, עם גימור שחור-פיאנו פה-ושם, תפרים אדומים, גימורים מתכתיים במקומות אסטרטגיים וכמובן – לוגו טרייל הוק על גלגל ההגה ובמקומות נוספים בתא. מבחינה פרקטית, ממשק התפעול של הגרנד צ'ירוקי טרייל הוק כולל גם תפריט שטח, המציג על גבי המסך המרכזי ("8.4) את מצב המתלים ומערכת ההנעה. כל זאת, לצד בורר מצבי נהיגת השטח (סלקט טריין) המצוי גם בגרנד צ'ירוקי סטנדרטי.
ממכשירי תנועה, יבואנית ג'יפ לישראל, נמסר כי ייבוא ג'יפ גרנד צ'ירוקי 'טרייל הוק' נשקל, אך עדיין לא התקבלה החלטה בנושא.
גרנד צ'ירוקי טרייל הוק - משחק אותה קשוח
צילום: מנהל