באחד משיגעונות הגדלות של יו"ר קונצרן פולקסווגן לשעבר, פרדיננד פיך (זה שהוביל אותו לייצר גם את המכונית המהירה בעולם, בוגאטי ויירון), הוא החליט לייצר מכונית פאר מהונדסת לעייפה שתישא את סמל פולקסווגן ותתחרה במרצדס S קלאס, ב.מ.וו סדרה 7 – וגם באחות מבית, אודי A8. פולקסווגן פייטון הייתה מכונית מצוינת, אך העולם לא ממש ידע איך לעכל אותה, והיא נכשלה כשלון מסחרי חרוץ – למעט בשוק הסיני.
בסין פולקסווגן היא מותג חזק מאוד, ששולט כמעט-בלעדית בשוק המוניות בערים הגדולות, וגרסאות קדומות של הפאסאט והג'טה (אשר מיוצרות באופן מקומי) נמכרות שם כמו נודלס טרי. מכוניות סדאן יוקרתיות פופולאריות מאוד, בייחוד כאלה עם בסיס גלגלים ארוך ומושב אחורי מרווח, לטובת אנשי עסקים המעסיקים נהג צמוד. אך מכיוון שאין ממש היגיון בלייצר מחליפה למכונית שכשלה, פולקסווגן החליטה לתפור מכונית ייעודית לשוק הסיני – הפידאון.
פולקסווגן פידאון
צילום: מנהל
מדובר בסדאן הארוכה מפולקסווגן פאסאט בלמעלה מ-30 ס"מ (וארוכה אפילו מסקודה סופרב העצומה), עם בסיס גלגלים ארוך במיוחד (יותר משלושה מטרים), אשר מתבססת על פלטפורמת MLB המשמשת בעיקר את דגמי אודי הבכירים. במקום מנוע ה-W12 וה-V10 TDI האימתני של הפייטון נמצא מתחת למכסה המנוע את יחידת ה-3.0 ל' המוגדשת של הקונצרן, עם 295 כ"ס ו-44.9 קג"מ, העוברים לכביש באמצעות הנעה-כפולה. בעתיד תוצג ככל הנראה גם גרסה מוזלת עם מנוע 2.0 ל' TSI והנעה קדמית.
מבחינה טכנולוגית היא מציעה אופציות מרשימות, כדוגמת תצוגה עילית, מערכת לראיית לילה, בקרת שיוט אדפטיבית ומגוון מערכות בטיחות, אך מבחינה עיצובית היא נראית כמו פאסאט מגודלת ועתירת ניקלים – כמו שהסינים אוהבים.
הפידאון תוכננה יחד עם סאיק (השותפה של פולקסווגן בשוק המקומי) ותיוצר בסין. כרגע אין תוכניות לייצא אותה לשווקים נוספים, אך יש לנו הרגשה שבניגוד לפייטון, היא יכלה לנחול הצלחה רבה בשוק הצפון אמריקאי – ואולי גם בשוק הישראלי.
פולקסווגן פידאון
צילום: מנהל