כבר שנים שרומזים לנו ברנו על חזרתו לתחייה של מותג אלפין המיתולוגי. הפעם האחרונה הייתה לפני כמעט שנתיים, אז הודיעה רנו על הפרידה מקייטרהאם (שרכשה כ-50% ממותג אלפין) וכי היא לוקחת את המושכות לידיה. מאז כמעט ולא שמענו דבר מכיוון היצרנית החדשה-ישנה, והתחלנו לחשוב שאולי ברנו איבדו עניין במותג המוערך. אבל כעת מציגה היצרנית מכונית תצוגה חדשה שרומזת על העתיד לבוא ומבטיחה כי כבר בשנה הבאה תתגלגל מפס היצור המכונית הסדרתית הראשונה.
אלפין ויזן
צילום: מנהל
רנו אלפין. בקרוב חוזרת לכבישי אירופה

המכונית החדשה, כך מספרים ברנו, תהיה מכונית ספורט "פרמיום", ובכך רומזים כנראה על מחיר גבוה שימקם אותה מול מתחרות דוגמת אלפא רומיאו 4C או פורשה 718 בוקסטר. "המטרה שלנו היא להציג מכונית עם עיצוב מרהיב, התנהגות זריזה וביצועים טובים. מכונית שתזוהה מיד כאלפין, אבל תציג פרשנות מודרנית למכוניות של פעם" אמר מישל ואן דר סנדה (Michael van der Sande), בכיר בחברה. בינתיים, ועד שיוצג הדגם הסדרתי, חשפה היצרנית את האלפין ויז'ן.
רנו ויז'ן
צילום: מנהל
חדש מול ישן
ובכן, חיצונית בהחלט בולט השיוך לדגמי העבר. ברנו/אלפין הצליחו ליצור כאן הומאז' מעניין ל-A110 של ימים עברו, ולהימנע מעיצוב רטרו מתוק ודביק. אבל לא נכביר במילים, ניתן לתמונות של השתיים לדבר בעד עצמן.
תא נוסעים רנו אלפין
צילום: מנהל
בתא הנוסעים לא תמצאו קשר לדגמים של פעם

ברנו מספרים לנו כי למכונית הסדרתית יהיה מנוע בנזין מוגדש בעל 4 צילינדרים שיסייע לה להאיץ ל-100 קמ"ש בקצת פחות מ-4.5 שניות. מדובר בנתון תאוצה נאה ביותר שמציב אותה בטרטוריה של פורשה בוקסטר 718 החדשה (4.7 שניות לגרסת ה-2.0 ל' טורבו) ואלפא רומיאו 4C (שמאיצה ל-100 קמ"ש ב-4.5 שניות בעזרת מנוע 1.8 ל'). בנוסף, מבטיחים ברנו התנהגות כביש טובה וטכנולוגיה שתילקח מעולם המרוצים ובכך קורצים לחזרה המתוכננת של היצרנית לסבב הפורמולה 1.
רנו אלפין קונספט
צילום: מנהל
אבל מבחוץ בהחלט כן

מתי כל זה צפוי לקרות? האלפין ויז'ן תוצג בתערוכת ז'נבה הקרובה שתפתח שעריה בחודש מרץ הקרוב. הדגם הסדרתי צפוי להגיח לעולם לקראת סוף השנה ולעלות לכבישי אירופה במהלך שנת 2017.
רנו אלפין
צילום: מנהל