למי יש את תא המטען הגדול ביותר? - אוטו

למי יש את תא המטען הגדול ביותר?

ריכזנו עבורכם את המכוניות עם תא המטען הגדול ביותר בכל אחת מהקטגוריות הפופולאריות בישראל

כולנו היינו שם – עומדים עם עגלת קניות עמוסה מול מכונית המיני הקטנה, מנסים להנדס את החלב, הירקות וחומרי הניקוי אל תוך תא המטען הקטנטן. או בבוקר טיול לאילת, מנסים להבין איך שלוש מזוודות, שני תיקים והטיולון של הילד יכנסו אל תא המטען של הרכב המשפחתי שלכם. או בחניה של איקאה, מצטערים שלא הקדשתם קצת יותר תשומת לב לנפח ההטענה כשבחרתם את הרכב.
בקיצור, נפח תא המטען מהווה חלק חשוב בבחירת המכונית המתאימה לכם. לכן אספנו עבורכם את המכוניות עם תאי המטען הגדולים ביותר בקטגוריות המרכזיות בישראל. אבל שימו לב – תחום נפח תאי המטען הוא תחום בעייתי. יש מספר תקנים למדידה (שיטות מדידה שונות, נפח עד גובה המדף או עד התקרה וכן הלאה), ולא פעם מתפרסמים בספרות מספר נפחים עבור אותו רכב. אנחנו דבקנו בנפח המפורסם על ידי היבואן בארץ. ומעבר לכך – חשוב לזכור גם מבנה התא משפיע על הפונקציונאליות שלו, כמו גם גודל דלת תא המטען והאפשרות (או העדרה) לקפל את המושבים האחוריים.

מסתבר שהסמארט הקטנה מציעה את תא המטען הגדול בקטגוריה

1. מיני – סמארט פורטו
מערכת אוטו נכנסה להלם. מסתבר שלמיני הקטנטנה (ממש קטנה) של סמארט יש את נפח תא המטען המוצהר הגדול בקטגוריה עם נפח כולל של 260 ל' (במציאות הוא נראה קטן יותר). הסגנית היא יונדאי i10 שמציעה 252 ל' של נפח הטענה ומגיעה במחיר עממי יותר.

הונדה ג'אז. תא מטען כמעט בגודל של משפחתית האצ'בק

2. סופרמיני – הונדה ג'אז
הקטנה של הונדה בנתה את המוניטין שלה, מהדור הראשון, על נפח נדיב לנוסעים ומטען – וגם הדור השלישי לא מכזיב. במבחן שערכנו לה גילינו שהיא עומדת בכל ההבטחות הללו – כולל במקום לציוד מאחור עם נפח כולל של 354 ל'. כ-50 ל' יותר מהמקובל בקטגוריה. הוסיפו לכך מבנה שימושי וקיפול קל ונוח של המושבים האחוריים, וקיבלתם את אלופת ההובלות במשקל קל.

סיאט טולדו. תא מטען ענק, גדול יותר משל כמה משפחתיות סטיישן

3. תת-משפחתיות – סיאט טולדו/סקודה ראפיד
חברות הקטגוריה, שנולדה מתוך רצון לספק מקסימום נפח לשקל, מציגות באופן מסורתי תאי מטען נדיבים. אבל בין כל תאי המטען המגודלים מתבלטות התאומות מבין סיאט/סקודה, עם נפח של 550 ל'. במבחנים שערכנו לשתיים גילינו כי הוא גם נוח במיוחד להטענה בזכות הדלת החמישית.

פיג'ו 308 סטיישן. למי שמסתובב קבוע עם שני תיקים וגלשן בתא המטען
4. משפחתיות קומפקטיות – פיג'ו 308 סטיישן
זה עניין ידוע – מי שרוצה נפח הטענה, ימצא את מבוקשו במרכב הסטיישן. והעיקרון הזה נכון גם הפעם – אלופת המטען בקטגוריה המשפחתית היא ה-308 סטיישן, שמציעה תא מטען בנפח 599 ל', לפני קיפול מושבים או העמסה עד הגג. ותא המטען שלה הוא גם אחד הגדולים בישראל (בעיקר כי משפחתיות גדולות סטיישן הן עניין נדיר אצלנו). הסגנית היא סקודה אוקטביה סטיישן עם נפח תא מטען של 588 ל' "בלבד", כשאחריה ניצבת האחות מבית סיאט, הלאון סטיישן, עם 587 ל'. ואף מילה על משפחתית בתצורת סדאן.

סקודה סופרב. תא המטען הגדול בקטגוריה. הדלת החמישית מוסיפה לשימושיות

5. משפחתיות גדולות – סקודה סופרב
סקודה, חברה שמאז ומתמיד שמה דגש על נפח תא המטען במכוניותיה, חוזרת למקום הראשון בקטגורית המשפחתיות גדולות/מנהלים עם הסופרב החדשה. הסופרב מציעה תא מטען בעל נפח של 625 ל' – הנפח הגדול ביותר בקטגוריה. היא גם מוסיפה דלת חמישית לטובת נוחות הטענה. אגב, באופן מעניין סקודה מחליפה תפקידים עם פיג'ו – הסגנית היא ה-508 סטיישן שנמכרת כאן, גם אם במשורה, ומציעה תא מטען נדיב בנפח של 612 ל'.

הונדה HR-V. רכב הפנאי הקטן מחליף את המשפחתית? לפחות שיהיה תא מטען ראוי

6. רכבי פנאי קטנים – הונדה HR-V
בקטגוריה שהחברות בה מחליפות לא פעם את המשפחתית הקלאסית, תא המטען מקבל חשיבות גדולה במיוחד. שיאן הקטגוריה הוא הונדה HR-V שמציע 431 ל' של נפח הטענה במבנה רבוע ושימושי. יחד עם מרחב פנים טוב, הוא מציע שימושיות שלא נופלת משל משפחתית ממוצעת – רק חבל שהוא עולה הרבה יותר מאחת כזו.

מיצובישי אאוטלנדר. ארוך, וזה בא לידי ביטוי בתא המטען

7. רכבי פנאי קומפקטיים (עממי) – מיצובישי אאוטלנדר
מי שמפתיע ובגדול (תרתי משמע) הוא מיצובישי אאוטלנדר, שבגרסת החמישה מושבים מציע 781 ל' בתא המטען. הנתון הנדיב מתאפשר בזכות מידות מרכב גדולות יחסית בקטגוריה (469.5 ס"מ לאורך). גרסת השבעה מושבים מציעה 769 ל' של נפח הטענה כאשר המושבים מאחור מקופלים אבל יורדת ל-128 ל' בלבד כשכל המושבים בשימוש.

הפתעה. הפריוס פלוס ההיברידי נכנס לרשימה

8. מיניוואן קומפקטי – טויוטה פריוס פלוס
כלי רכב היברידיים נאלצים לסחוב עמם מערכת סוללות כבדה שגם גוזלת (בדרך כלל) נפח מתא המטען. לכן הופתענו לראות כי מבין המיניוואנים היה זה דווקא הפריוס פלוס שמציע את נפח ההטענה הגדול ביותר כשכל המושבים בשימוש – 232 ל'.


ובכל זאת, מילה לסיכום – כמו שאמרנו בהזדמנויות שונות, המספרים לא מספרים את כל הסיפור. חשוב לגשת לבדוק בעיון רכב לפני שמקבלים החלטת קניה. וזה נכון במיוחד בתחום תאי המטען אם אתם צריכים להוביל מטען ספציפי – נתקלנו לא פעם במקרה בו העגלה או כסא הילדים נכנסו בקלות דווקא לתא המטען הקטן יותר, בעוד התא בעל הנפח הגדול יותר לא הצליח לבלוע אותם בהצלחה.
     

תגובות גולשים:

לכתבה זו התפרסמו תגובות