טלקאר, יבואנית סאנגיונג בישראל השיקה היום את סאנגיונג טיבולי, רכב הפנאי הקטן החדש שלה שיוצע בארץ בגרסה אחת, במחיר של 120,000 שקלים והוא מצטרף לשוק תחרותי שפורח בשנים האחרונות.
הטיבולי הגיח אל אוויר העולם בתחילת 2015 ולמעשה מהווה ניסיון ראשון של היצרן הזעיר להתחרות בסגמנט רכבי הפנאי הקטנים. סאנגיונג נעזרו בשירותי סטודיו איטלקי לעיצוב הטיבולי כאשר בסאנגיונג קוראים לעיצוב: "Nature-born 3 Motion" בתרגום חופשי 'זורמת, דינאמית ומהודרת'. והתוצאה הסופית בהחלט טובה, כאשר חישוקי "18 מגודלים ותאורת לד ליום מוספים גם הם למראה הנאה.
סאנגיונג טיבולי החדש מבט מהצד
צילום: מנהל
הטיבולי מבוסס על רצפה עצמאית, מכיוון שלסאנגיונג אין מכונית מסגמנט הסופרמיני להתבסס עליה. זהו רכב חדש לגמרי, החל מהשלדה ועד למנוע ולמעשה זהו הפיתוח הראשון של היצרן מאז עברה החברה לבעלות קונצרן הענק ההודי 'מהינדרה'. אורכו של הטיבולי עומד על 420 ס"מ, גובהו 159 ס"מ ורוחבו 180 ס"מ - בהחלט אחד מהרחבים בסגמנט. בסיס הגלגלים באורך 260 ס"מ ונפח תא המטען מציע נפח נאה של 423 ליטר.
בתא הנוסעים תמצאו בקרת אקלים מפוצלת, שקע USB וחיבור בלוטות' לטלפון הנייד. בצד הבטיחות נציין 7 כריות אוויר, אם כי הטיבולי לא נבחן במבחן הריסוק האירופאי. הטיבולי מוצע עם יחידת כוח בנפח 1.6 ליטר המספקת 128 כ"ס ו-16.3 קג"מ. המנוע משודך לתיבת הילוכים אוטומטית עם שישה יחסי העברה כאשר הכוח עובר אל צמד הגלגלים הקדמיים בלבד, כמקובל אצל מרבית המכוניות בקטגוריה. נתוני תאוצה לא נמסרו ונתון המהירות המרבית עומד על 175 קמ"ש. לרשות הנהג יש שלושה מצבים שונים לבחירה עבור משקל ההגה, רך, רגיל וספורט.
סאנגיונג טיבולי
צילום: מנהל