לא משנה אם אתם אוהבים את ניסאן ג'וק או לא, אי אפשר להתעלם מהקטגוריה הפורחת שהוא יצר. הפריחה במכירות שלו הביאה לקטגוריה שיצר מתחרים נוספים, כמו אופל, סוזוקי, פיג'ו, רנו ושברולט, ואלה השיקו את ההצעה שלהם לרכב פנאי קטן. אליהם הצטרפה לא מזמן סאנגיונג, שהציגה את טיבולי.
בניגוד ליצרניות שצוינו כאן, סאנגיונג היא יצרן זעיר, ולכן הדגם החדש משמעותי עבורה במיוחד. אנשי החברה מקווים כי הטיבולי יהיה הצעד הראשון במסע של היצרן לחציית רף מיליון המכוניות בשנה, זאת לעומת 150,000 מכוניות בשנה כיום. הגידול במכירות יגיע כמובן לא רק מהדגם החדש בשווקים בהם פועל היצרן, אלא גם ממהלך עולמי של חדירה לשווקים חדשים, פרישה רחבה יותר של רשת סוכנים והקמת מרכז גדול באירופה.
הטיבולי מבוסס על רצפה עצמאית, בניגוד לרוב בנות הקטגוריה ששואלות פלטפורמה ממכונית סופרמיני. לסאנגיונג פשוט אין מכונית סופרמיני בהיצע. כך שמדובר ברכב חדש לחלוטין, מהמנוע, דרך תיבת ההילוכים ועד לשלדה.
סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
עיצוב ונראות
סאנגיונג נעזרה בשירותי סטודיו איטלקי לעיצוב הטיבולי, ולאור ניסיון העבר עם מוצרי החברה, מדובר בבחירה חכמה. מזוויות שונות ניכרת ההשראה של דגמים שונים – קיה סול, מיני קאנטרימן, ריינג'-רובר אווק – אבל התוצאה הסופית בהחלט נאה, רעננה ובעלת מראה צעיר, כנדרש בקטגוריה.
מדובר ברכב "חתיך" שמושך מבטים ברחוב ושאלות "מה זה?" סקרניות באיטלקית שוטפת, כנראה גם בגלל הסמל הלא מוכר על החרטום. אבל גם המופע עוזר מאוד, עם צביעה דו-גונית (הגג, עם הספוילר הקטן בקצהו, בצבע שונה מהמרכב). לדים בחרטום ובתי גלגלים תפוחים מוסיפים אף להופעה. להשקה הגיעו גרסאות מאובזרות, עם חישוקי "18 נאים, אך לא ברור אם אלו יוצעו בארץ.

סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
פנים הרכב
כניסה אל הרכב מפגישה אותנו עם פנים צבעוני ומלא חיים. אנשי החברה הקוריאנית הצליחו לבצע בצורה מוצלחת את המעבר המנטאלי מיצור כלי שטח ועבודה לעיצוב כלי לייף-סטייל, שאמור לשדר עליזות וקלילות. בחירת הצבעים נעזרת בחלל פנים גדול ומואר, והתחושה בתא מרווחת ואוורירית. עם זאת נדמה לפעמים שהמעצבים הגזימו קצת עם הרצון לייצר תחושה עליזה, והתוצאה מעט מצועצעת מדי. בנוסף, הנדסת האנוש לא מושלמת. הדיפון הוא לא תמיד מהסוג הרך והאיכותי, אך זה מקובל למדי בקטגוריה, ובכל מקרה הכל משאיר רושם מוצק ועמיד.
המושבים איכותיים ותומכים והמרחב מלפנים נדיב. מאחור יש שפע מקום לראש ולברכיים, אבל עדיף לא לנסות לדחוק לשם נוסע שלישי, וגם זה כמקובל בקטגוריה. תא המטען גדול יחסית (423 ליטר) ונוח להעמסה.
סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל
נוחות נסיעה
להשקה התייצבו רק הגרסאות המפוארות יותר, עם צמיגים נמוכי חתך על חישוקי "18. זה נראה מצוין, אבל לא ממש תורם לנוחות. יחד עם מתלים קשים למדי, כל תפר ובליטה בכביש המשובש עוברים בנאמנות אל הנהג והנוסעים.
המנוע שקט למדי כל זמן שלא לוחצים מדי עליו וגם בידוד רעשי הכביש טוב. עם זאת, מעל 120 קמ"ש רעשי הרוח מתחילים להפריע.
סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

התנהגות ובטיחות
כבישי ההשקה לא העניקו יותר מדי הזדמנויות לנהוג בטיבולי בצורה נמרצת; תנועה צפופה ותוואי לא מאתגר במיוחד הם לא המתכון לכך. ובכל זאת ניכר כי הצמיגים נמוכי החתך והמתלים הקשוחים, אלה שפגעו בנוחות, תורמים ליכולת בכביש המפותל, והטיבולי מציע אחיזה טובה ומצרף לכך היגוי מדויק. הבלמים תורמים עם עוצמה רבה ואפשרות מינון טובה.
הטיבולי מוצע עם שבע כריות אוויר אך עדיין לא עבר מבחן ריסוק אירופאי. תחום מערכות הבטיחות המתקדמות הוא אחד התחומים בהם לקוריאנים עדיין נשאר פער לסגור - הטיבולי אינו מציע מערכות כאלו אפילו כאופציה.
סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

מנוע וביצועים
הטיבולי מוצע עם מנוע בנזין חדש בנפח 1.6 ליטר וזה משודך לתיבת שישה הילוכים אוטומטית של אייסין היפנית. בתנאי ההשקה הפקוקים, השילוב הזה הוכח כאפקטיבי למדי, ואפשר לייצר קצב התקדמות סביר בלי להתאמץ. התיבה מעבירה הילוכים בצורה חלקה, וניתן לבחור בין שלושה מצבים לניהול המנוע והתיבה, שנעים בין "כמעט ספורטיבי" ל"ממש לא". איך העסק מתפקד בתנאים מאתגרים יותר נגלה רק כאשר נבחן את הרכב בארץ.
סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל

סיכום
עבור סאנגיונג, הטיבולי הוא ללא ספק קפיצה אדירה קדימה אל העולם המודרני. אלא שאת הקונה הפוטנציאלי זה לא מעניין; אולם תצוגה הוא לא גן ילדים, בו מקבלים מחמאות על מאמץ. הקונה רוצה לקבל את התמורה הטובה ביותר לכספו. לכן, המחמאה הגדולה לסאנגיונג היא שנראה שהטיבולי יכול להתמודד מול המתחרים כשווה בין שווים. כך שעם תמחור ואבזור נכונים, יש לטיבולי סיכוי להגשים את הציפיות שתולים בו אנשי סאנגיונג.
סאנגיונג טיבולי: מבחן דרכים (השקה)
צילום: מנהל