עסקאות "ליסינג 0 ק"מ" הפכו לפופולאריות מאוד בשנים האחרונות, בזכות מחירים הנמוכים משמעותית ממחיר המחירון. המחירים הנמוכים משכו גם את אחד מידידי המערכת, שהחליט לקנות ניסאן מיקרה ידנית – מכונית נפוצה מאוד בעסקאות מסוג זה. מול מחיר מחירון של 76,000 שקלים, הוא הצליח למצוא מספר הצעות של עסקאות ליסינג 0 ק"מ במחירים הנעים בין 61,000 שקלים ל-65,000 שקלים. על פניו, הנחה של כמעט 20% ממחיר המחירון, 15,000 שקלים, שהופכת את הקניה בערוץ זה לכדאית מאוד.

שווה לבדוק
אבל רגע לפני שהוא סגר את העסקה, המלצנו לבחור לבדוק איזו הנחה ניתן, אם בכלל, לקבל אצל היבואן. "אם פער המחיר לא יהיה גדול" אמרנו לו "יכול להיות שעדיף לקנות מהיבואן, משום שהיד הנוספת ומקוריות הליסינג בעסקאות ה-0 ק"מ ישפיעו על המחיר ביום המכירה".

ואכן, למרות שרשמית ימי המבצע היו אמורים להתחיל רק כמה ימים אח"כ, הוא קיבל מיד הצעת מחיר במחיר המבצע – הנחה של 14,000 שקלים ממחיר המחירון. והנה אנחנו כבר ב-62,000 שקלים – לרכב שנקנה ישירות מהיבואן, בלי רישום יד נוספת. בתור בונוס, הוא גם יוכל לקבל את הרכב בינואר, כך שהרכב יהיה משנתון 2016 ולא 2015 (בניגוד למכונית שנקנית מחברת ליסינג, וכבר עברה רישוי). כבר בשלב הזה, הפער הקטן במחיר לעומת עסקת הליסינג 0 ק"מ הזולה ביותר הפך את הקניה מהליסינג ללא כדאית. אבל זה לא עדיין לא נגמר.
רכב יד ראשונה מליסינג
צילום: תמונה ראשית: שחר אלגזי

אחרי נסיעת מבחן ועוד קצת עמידה על המקח, נסגרה העסקה במחיר של 60,000 שקלים עגולים – כאשר המחיר הנ"ל כולל רישוי, קודנית, חיישני חניה ומימון. הטבות השוות כ-2000 שקלים – משמע מחיר נמוך בכ-3000 שקלים מהמחיר בעסקת הליסינג 0 ק"מ (אם כי יש לציין, למען ההגינות, שיכול להיות שגם חברת הליסינג היתה יורדת קצת במחיר אחרי מיקוח).

מסקנה והמלצות
מחיר המחירון הרשמי של דגמים רבים הפך להיות מספר טקסי בלבד, שמפורסם בעיקר לטובת חישובי המחירון של רכב משומש. במקרים אלו, המחיר האמיתי בו ניתן לרכוש את הרכב נמוך משמעותית ממחיר המחירון. לפעמים, כמו במקרה זה, מדובר בהנחה ממש. במקרים אחרים, בהטבות שוות כסף – אבזור מתנה, טיפולים חינם, טרייד אין במחיר טוב, מימון בלי ריבית וכן הלאה. הטבות ששוות לא מעט כסף.

לכן בכל פעם ששוקלים לקנות רכב חדש, חייבים לעשות השוואת מחירים בשיטה הישנה והטובה, ולא רק השוואות מחירים ברשת. צריך לכתת רגליים אל הסוכנות, לשבת מול סוכן ולקבל הצעת מחיר מפורטת ומלאה – זה יכול לחסוך לכם אלפי שקלים.
בהינתן המחיר הנכון, הייתם קונים רכב 0 ק"מ מליסינג? ספרו לנו בתגובות
קניית רכב מליסינג
צילום: תמונה ראשית: שחר אלגזי

מה כדאי לבדוק לפני שקונים מכונית בעסקת "ליסינג 0 ק"מ"


מסלול "ליסינג 0 ק"מ" מציע לא פעם עסקאות אטרקטיביות, אבל חשוב לעשות שעורי בית.

• תמיד כדאי לבדוק מה המחיר בפועל אצל היבואן, אחרי מו"מ. שימו לב שהגרסאות שאתם משווים זהות, לא פעם בליסינג מוצעות גרסאות ברמת אבזור נמוכה יותר מזו שמוצעת בסוכנות.

• חשוב לזכור כי מחירוני הרכב המשומש משקללים הורדה של 8-10% בעת המכירה לרכב שנקנה מליסינג 0 ק"מ. יש לקחת זאת בחשבון בעת חישוב כדאיות העסקה – כאשר העניין משמעותי יותר ככל שתחזיקו ברכב פחות זמן.

• חשוב לבדוק מה תאריך העליה לכביש של הרכב המוצע לכם בעסקת הליסינג 0 ק"מ, משתי סיבות: מהתאריך הזה האחריות נכנסת לתוקף, ולכן רכב שעמד חצי שנה בחברת הליסינג בעצם "שרף" חצי שנת אחריות; תאריך העליה על הכביש משפיע גם הוא על מחיר המכירה בהמשך.
רכב 0 ק"מ
צילום: תמונה ראשית: שחר אלגזי