הונדה הציגה בתערוכת טוקיו, שנפתחה אתמול, את הקלריטי החדשה, דור שני למכונית תא-דלק של הונדה. בניגוד לדור הקודם ששווק בקליפורניה בלבד, וללקוחות נבחרים, הדור הנוכחי מוגדר על ידי הונדה כסדרתי לכל דבר, וישווק לציבור הרחב החל מתחילת שנת 2016 ביפן, ובהמשך השנה במדינות נבחרות באירופה (כנראה משיקולי המצאות תשתית מתאימה).

למרות שהבשורה נמצאת מתחת לפח, אי אפשר להתעלם מהעיצוב העתידני-מוחצן של ההונדה הזו. הקווים הכללים מזכירים את אלה של הדור היוצא, שהיה מעט אנמי למראה, אך הפעם הונדה לא חסכה במאמצים כדי למשוך תשומת לב. החל מיחידות התאורה המרשימות בחזית (תאורת לד מלאה), דרך הגג השחור והפרופיל דמוי קופה, ועד לפרטים קטנים יותר דוגמת החיפוי החלקי לגלגלים האחוריים (שאמור לסייע לה מבחינה אווירודינאמית).
הונדה קלריטי תערוכת טוקיו
צילום: מנהל

לרושם תורמים גם הממדים – הקלריטי לא רק נראית גדולה, היא אכן כזו עם אורך של 489.5 ס"מ (483 ס"מ לדור היוצא), רוחב של 187.5 ס"מ (185 ס"מ לקודמת) וגובה של 147.5 ס"מ (תוספת קלה של כ-0.5 ס"מ). מידות אלה, יחד עם תכנון חדש של מערכת ההנעה (ועל כך בפסקה הבאה), מבטיחים מרווח מספק לחמישה מבוגרים, כך הונדה. תא הנוסעים נראה מודרני למדי ומזכיר במידה רבה את זה של הסיוויק סדאן החדשה, שהוצגה בחודש שעבר.
הונדה קלריטי  תא נוסעים
צילום: מנהל

אבל החדשות החשובות יותר מבחינת הונדה נמצאות תחת מכסה המנוע. תא הדלק – הרכיב שמייצר את החשמל עבור המנוע החשמלי - של הקלריטי החדשה קטן ב-33% מזה של הדור הקודם, ולטענת היצרנית מקביל בגודלו למנוע V6 קומפקטי. הצמצום במידות אפשר להונדה למקם לראשונה את כל חלקי תא-הדלק תחת מכסה המנוע. החשמל שנוצר בתא הדלק נאגר בסוללת ליתיום-יון ומועבר משם למנוע חשמלי המספק 174 כ"ס (130 כ"ס בדור הקודם). בשלב זה הונדה לא מוסרת נתוני ביצועים.
הונדה קלריטי
צילום: מנהל

טווח הנסיעה הרשמי עומד על 700 ק"מ בין תדלוקים (כ-370 ק"מ בדור היוצא), ולטענת הונדה זו מכונית תא-דלק בתצורת סדאן עם טווח הנסיעה הגדול ביותר. תדלוק מחדש של המכונית במימן יארך כ-3 דקות.

כאמור, הקלריטי החדשה צפויה להגיע לכבישי יפן ואירופה כבר בשנה הבאה. בשלב זה לא ידוע אם ומתי תגיע ארצה.
הונדה קלריטי
צילום: מנהל