יצרנית האקזוטיקה האיטלקית חשפה את גרסת הטופלס ל-488 הכוחנית. פרארי 488 נחשפה לפני חצי שנה, וכעת גם אלו הסובלים מקלסטרופוביה ו/או אלה שרוצים שיראו אותם יוכלו ליהנות מזו שהחליפה (או המשיכה, אל תהיו קטנוניים) את 458 ספיידר.

יחידת הכוח של פרארי 488 ספיידר זהה לזו הנמצאת בגרסה הסגורה: מנוע 3.9 ליטר בתצורת V8, צמד מגדשי טורבו ולא פחות מ-660 כ"ס ו-77.5 קג"מ(!). תיבה אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית עם שבעה הילוכים מורידה את הכוח לצמד הגלגלים האחורי (305 מ"מ של גומי דביק).
פרארי 488 ספיידר – גג פתוח ו-660 כ
צילום: מנהל

לייעוץ חינם עם מומחי הרכב של אוטו על כל הדגמים חייג ל-3262* או לחץ כאן

הביצועים לא פחות ממעולים: תאוצה מ-0 ל-100 תוך 3 שניות בדיוק (כמו בגרסה הסגורה), 5.7 שניות (5.3 לסגורה) נוספות והספיידר ב-200 קמ"ש. המהירות המרבית המדויקת לא נמסרה, בפרארי רק אומרים שהיא צפונית ל-325 קמ"ש.

על התאוטה אחראיים דיסקים קדמיים קרמיים בקוטר 398 מ"מ ודיסקים אחוריים קרמיים בקוטר 360 מ"מ. חלוקת המשקל היא 41.5% לפנים ו-51.5% לאחור (46.5% ו-53.5% בהתאמה, בגרסה הסגורה) ובאותו עניין: המשקל היבש הוא 1420 ק"ג (50 ק"ג יותר מהגרסה הסגורה).
פרארי 488 ספיידר – גג פתוח ו-660 כ
צילום: מנהל

גג קשיח, סימולטור ו- SSC2
פרארי גאה במיוחד בגג הנפתח של 488 ספיידר, פטנט שלה הנקרא RHT (ר"ת של "גג קשיח נסוג"); זהו גג העשוי חומר קשיח ועם זאת קל מגג בד ב-25 ק"ג. משך פתיחת הגג, לו שאלתם, אורך רק 14 שניות. בהודעה לעיתונות מציינת פרארי כי השימוש בסימולטור מתוחכם, הדומה לזה המשרת את קבוצת הפורמולה 1 שלה, אפשר ל"גורם האנושי" להשפיע על תכנון הרכב החל מהשלבים הראשונים, עם היזון חוזר מיידי עוד לפני שאב הטיפוס נבנה בפועל.
פרארי 488 ספיידר – גג פתוח ו-660 כ
צילום: מנהל

והיא ממשיכה: "על מנת לעשות את היכולת הדינמית עוד יותר מושכת, צוות הפיתוח ליטש את הכיול המכני של המכונית לתואם עם המערכות האלקטרוניות, המשתלבות במלואן עם SSC2 (מערכת בקרת החלקה צדית), המביאה להאצה מפניות במהירות הגבוהה ב-12% מאשר ב-458 ספיידר".

פרארי ספיידר החדשה תוצג בתערוכת פרנקפורט. פרארי ישראל מוסרת ש-488 ספיידר תגיע ארצה בסוף הרבעון הראשון של 2016. פרארי 488 הסגורה תגיע כבר באוקטובר הקרוב.
פרארי 488 ספיידר – גג פתוח ו-660 כ
צילום: מנהל