ב.מ.וו סדרה 3 הנוכחית, דור שישי במספר, הושקה בשלהי שנת 2011 והגיעה אלינו באמצע שנת 2012. כך שמתיחת הפנים עליה בישרה ב.מ.וו היום, שעיקרה יחידות הנעה חדשות ומעניינות, מגיעה בדיוק לפי לוח הזמנים המקובל.
השינוי המשמעותי ביותר התרחש דווקא בתחתית ההיצע. את מקום גרסת ה-316i הבסיסית תופסת גרסת 318i חדשה שעושה, לראשונה בסגמנט, שימוש במנוע 3 ציל'. מדובר במנוע ה-1.5 ל' של ב.מ.וו המוכר מהמיני קופר ומסדרה 2 אקטיב טורר וסדרה 1 (שגם היא עודכנה לאחרונה). למרות נתוני הספק ומומנט זהים לשל מנוע ה-1.6 ל' היוצא (136 כ"ס ו-22.4 קג"מ בשני המקרים), ב.מ.וו מבטיחה זמינות כח טובה יותר, שיפור בביצועים (9.1 ש' בתאוצה ל-100 במקום 9.2 בעבר) וצריכת דלק נמוכה יותר (18.5 ק"מ לליטר בממוצע לעומת 17.5). ב.מ.וו מדגישה כי למרות תצורת המנוע הלא מאוזנת מטבעה, המנוע החדש מציע פעולה חלקה, ואפילו מבטיחה צליל חביב בסל"ד גבוה.
3 ציל' לב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
ב.מ.וו סדרה 3. בשנה הבאה תגיע גרסת פלאג-אין הברידית
בהמשך ישנם מנועים מעודכנים ומוגדשים אך בתצורה שגרתית יותר, בעלי 4 או 6 בוכנות. גרסת ה-320i (טורבו, 2.0 ליטר, 4 ציל') שומרת על נתון ההספק (184 כ"ס) אך מוסיפה 2 קג"מ למומנט (ל-29.5 קג"מ) ומשפרת קלות את נתון התאוצה ל-100 קמ"ש (7.3 ש' במקום 7.6 ש' בעבר) ואת צריכת הדלק (17.2 ק"מ לליטר במקום 16.6 ק"מ לליטר). את מקום גרסת ה-328i תופסת גרסת ה-330i שעושה גם היא שימוש במנוע ה-2.0 ליטר טורבו, אך מציעה 252 כ"ס (245 כ"ס ב-328i) ו-35.6 קג"מ (זהה לנתון ב-328i). ההאצה ל-100 קמ"ש תסתיים תוך 5.8 ש' (6.1 ש' בעבר) וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 17.2 ק"מ לליטר (15.9 ק"מ לליטר בעבר).

את ה-335i תחליף בראש ההיצע גרסת ה-340i, עם גרסת ה-326 כ"ס של מנוע ה-3.0 ל' המוגדש (במקום 306 כ"ס). הצמיחה במומנט מרשימה יותר – 45.9 קג"מ לעומת 40.7 קג"מ ב-335i. ההאצה ל-100 נמשכת 5.1 ש' (5.5 ש' בעבר) וצריכת הדלק הממוצעת עומדת על 14.7 ק"מ לליטר (13.8 ק"מ לליטר בעבר).
3 ציל' לב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
בראש ההיצע תעמוד גרסת ה-340i, שכאן מובאת בפניכם עם חבילת M
סדרה 3 המחודשת תוצע עם תיבות הילוכים חדשות, שמציעות אותו מספר הילוכים כמקודם – ידנית עם שישה יחסי העברה או אוטומטית עם שמונה יחסים (נתוני הביצועים וצריכת הדלק מתייחסים לתיבה האוטומטית). האוטומטית תגיע כסטנדרט ב-340i אך תוצע כאופציה בכל גרסאות הבנזין.

כמובן שבאירופה ישנו שפע של מנועי דיזל מעודכנים. מפאת חוסר רלוונטיות לשוק המקומי נקצר ונספר כי החסכוני שבהם מסוגל לכסות 25.6 ק"מ לליטר בעוד החזק שבהם מציע 313 כ"ס (ו-64.4 קג"מ!) ומאיץ את ה-3 ל-100 קמ"ש ב-4.8 שניות!.

קצת קוסמטיקה
אבל חייבים לדאוג גם לקנקן, ולכן את השינויים הפנימיים מלווה עדכון קל למראה החיצוני. בחזית ניתן להבחין ביחידות תאורה חדשות (כאופציה ניתן להזמין תאורת לד מלאה) ופגוש שעוצב מחדש. גם מאחור עברה ה-3 טיפול דומה, הכולל פגוש אגרסיבי יותר למראה ויחידות תאורה (לד) שעודכנו קלות.
3 ציל' לב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
שינויים קלים בתא הנוסעים

תא הנוסעים זוכה לעדכון קל בחומרים, עם מבחר גדול יותר של צבעים וחומרים לבחור בינם. ה-3 תוצע עם מערכת ניווט מתקדמת הנעזרת ברשת דור 4 (LTE) לקבלת עדכונים על מצב התנועה. תצוגה עילית תוצע כאופציה וכך גם מערכת חנייה אוטומטית.

ב.מ.וו סדרה 3 המחודשת תגיע לאולמות המכירה באירופה בחודשים הקרובים, כאשר תחילת השיווק בישראל צפויה ברבעון האחרון של השנה.
3 ציל' לב.מ.וו סדרה 3
צילום: מנהל
גם הסטיישן עברה עדכון דומה