בשנת 2011 הציגו הקוריאנים את יונדאי i40, משפחתית גדולה שהחליפה את הסונטה באירופה וכיוונה יותר מתמיד לטעמם של אנשי היבשת. שנה לאחר מכן הוצגה יונדאי i30, הנציגה של היצרנית הקוריאנית בפלח המשפחתיות הקומפקטיות, וגם היא נתפרה להעדפות שם. שני דגמים אלה היוו עבור יונדאי קפיצת מדרגה בכל היבט. לקראת 2015 הכריזה יונדאי על עדכון "אמצע החיים" המקובל, וזה נערך לשני הדגמים כמעט במקביל.

יונדאי i30 – פגושים ותיבת הילוכים
כנהוג בעדכונים שכאלה, השינויים החיצוניים מסתכמים בעיקר בחזית מחודשת – שעיקרה סבכה משושה חדשה ומודגשת יותר וחישוקים חדשים. תא הנוסעים נותר ללא שינוי, אך לרשימת האבזור התווספו מערכות עזר לנהיגה כמו מערכת לשמירה על נתיב הנסיעה או מערכת חנייה אוטונומית.
צילום: מנהל
יונדאי i30 המחודשת. שינויים קלים בחזית, תיבת הילוכים חדשה
השינוי הבולט ביותר אינו נראה לעין. מנוע ה-1.6 ל' (GDI, עם 135 כ"ס) הפופולרי בישראל נותר ללא שינוי, אך אליו תשודך מעתה תיבה דו-מצמדית חדשה (DCT) עם 7 הילוכים. התיבה החדשה מאפשרת שיפור קל בתאוצה ל-100 קמ"ש (10.7 ש' במקום 11 ש' בעבר), ואחראית לשיפור משמעותי יותר בנתון צריכת הדלק המוצהר – 17.2 ק"מ לליטר לעומת 14.9 ק"מ לליטר בעבר. מנוע ה-1.4 ליטר מסדרת 'גמא' הוחלף במנוע חדש לחלוטין מסדרת 'קפא', שאומנם מציג נתוני הספק ומומנט דומים למנוע הקודם (100 כ"ס וכ-14 קג"מ בשניהם), אך אמור להיות גמיש יותר מזה היוצא. מנוע זה משודך לתיבה ידנית בלבד (6 הילוכים) ומניב צריכת דלק ממוצעת של 17.8 ק"מ לליטר – כן, בדיוק כמו זה היוצא.
ויש גם טורבו
תוספת חדשה ומעניינת יותר להיצע היא גרסת הטורבו החדשה. המנוע הוא אותו 1.6 ל' T-GDI המוכר לנו מיונדאי וולוסטר טורבו (שגם בחנו) המספק 186 כ"ס ו-27 קג"מ. המנוע משודך לתיבת ידנית בלבד (שישה הילוכים) והביצועים נאים: 8 ש' ל-100 קמ"ש ו-219 קמ"ש מרביים. צריכת הדלק הממוצעת של גרסה זו עומדת על 13.7 ק"מ לליטר.
צילום: מנהל
גרסת הטורבו נבדלת גם בעיצוב החיצוני, בעיקר בחזית
יונדאי רומזת שלא מדובר בגרסה ספורטיבית של ממש, אלא יותר GT חמימה (ראו כדוגמה את פיג'ו 308 GT החדשה). ובכל זאת, היא זוכה לנגיעות קוסמטיות בדמות גריל מושחר ותחום, פגושים שונים מלפנים ומאחור וסט חישוקים ייחודי. גם בתא הנוסעים ניתן לראות הבדלים ביחס לגרסה הרגילה, בדמות נגיעות צבע אדום, מושבים ספורטיביים ועוד.
יונדאי i40 – חזית חדשה, מנוע חלש יותר
השינוי החשוב ביותר עבור השוק הישראלי ב-i40 המחודשת מתייחס למנוע ה-2.0 ל' בנזין. מנוע ה-GDI המוכר (177 כ"ס ב-6500 סל"ד, 21.7 קג"מ ב-4300 סל"ד) מפנה את מקומו לטובת מנוע חדש מסדרת 'NU' המפיק 165 כ"ס ב-6200 סל"ד ו-20.7 קג"מ ב-4700 סל"ד. מהלך זה דומה למעבר של יונדאי ix35 למנוע ה-NU החדש שהתברר כעדיף, למרות נחיתות נתונים על הנייר ביחס למנוע הקודם. המנוע משודך לתיבה ידנית או אוטומטית עם שישה הילוכים.
צילום: מנהל
יונדאי i40 החדשה. מנוע ה-2.0 ליטר החדש חלש יותר
מבחוץ, השינויים משמעותיים יותר מאלו שבוצעו ב-i30. החזית עודכנה וכוללת סבכה משושה ומודגשת מאשר בעבר, יחידות תאורה הוחלפו כהות יותר ופגוש קדמי מעודכן. יונדאי הוסיפה גם חישוקים קלים חדשים למבחר. מאחור השינויים קלים יותר וכוללים בעיקר את יחידות התאורה המעודכנות.
מתי אצלנו?
הדגמים המחודשים יגיעו לכבישי אירופה במהלך שנת 2015 (ה-i30 כבר בחודש מרץ). מיונדאי ישראל נמסר כי כרגע אין תאריך משוער להגעתם ארצה, אך אנו מניחים שזה יקרה מעט לאחר תחילת השיווק באירופה.
צילום: מנהל