בשנת 2009 הציגה פולקסווגן את הדור הנוכחי (החמישי; ראשון הוצג ב-1974) של הסופרמיני שלה, פולו, בתחילת השנה הנוכחית, חמש שנים מאוחר יותר, הגיעה מתיחת הפנים הצפויה והמתבקשת; אתם יודעים: עדכון אמצע החיים. הפגושים, הסבכה הקדמית ויחידות התאורה הפכו עדכניים יותר. גם תא הנוסעים התחדש, גלגל הגה חדש תפס את מקומו של הישן, וניתן לראות שגם הקונסולה המרכזית עוצבה לכבוד האירוע.

כעת מגיע גם תורה של פולקסווגן פולו GTI להתחדש, כאן רק ארבע שנים אחרי שהוצגה. זו נבדלת מאחיותיה הבורגניות בפגושים אגרסיביים משמעותית, חצאיות צד, כנף קטנה מאחור, חישוקים גדולים עם גומי רחב יותר, פס אדום הנמתח בין יחידות התאורה הקדמיות (יש LED כמובן), וכמתבקש, צמד מפלטים גדולים מאחור. מעליהם תמצאו את לוגו GTI.

פולו GTI מתחדשת עם מנוע חדש
צילום: מנהל

המנוע הקודם היה בנפח 1.4 ליטר, שהפיק 180 כ"ס בעזרתם של מגדש-על ומגדש טורבו. פולו GTI החדשה צוידה על ידי פולקסווגן במנוע חדש וגדול יותר. המנוע הוא 1.8 ליטר מוגדש, ההספק 190 כ"ס (רק 10 כ"ס יותר) אבל המומנט רושם לזכותו 32.6 קג"מ (7.1 קג"מ ו-28% יותר מהנתון הקודם). התיבה כמובן אוטומטית-רובוטית דו-מצמדית (DSG עם 7 הילוכים) וקיימת אופציה לתיבה ידנית.

לייעוץ חינם עם כתבי הרכב של אוטו על פולקסווגן פולו חייג ל-3262* או לחץ כאן

הביצועים, כצפוי, טובים יותר (אבל במעט): התאוצה מעמידה ל-100 קמ"ש אורכת כעת 6.7 שניות (0.2 שניות מהר יותר). גם המהירות המרבית גבוהה יותר מאשר זו שהושגה בדגם הקודם, ועומדת על 236 קמ"ש (8 קמ"ש יותר). הדגם יוצע גם עם אופציה למתלים אדפטיביים.
פולו GTI המחודש יושק בתערוכת פריז שתיפתח בתחילת אוקטובר.

פולו GTI מתחדשת עם מנוע חדש
צילום: מנהל