וולוו עוסקת כבר קרוב לשנה בחשיפה איטית ומדורגת לדור הבא של ה-XC90, רכב הפנאי הגדול שלה. בכל זאת, לא בכל יום משיקים מחליף לרכב שמשווק כבר מאז שנת 2002. התהליך החל עם הצגת הוולוו קונספט קופה, מכונית תצוגה שחשפה את פלטפורמה מודולרית חדשה (שזכתה לכינוי SPA) עליה ה-XC90 הבא יהיה מבוסס. לאחר מכן חשפה וולוו את ה-XC קופה קונספט – רכב תצוגה שמרמז על עיצובו של רכב הפנאי העתידי. בהמשך הדרך (חודש מאי האחרון) חשפה היצרנית את תא הנוסעים של וולוו XC90 החדש, כאשר כעת היא בוחרת לחשוף פרטים ראשונים על יחידות ההנעה שישרתו את הדגם.

כצפוי, הדור הבא של ה-XC90 יעשה שימוש במנועי דיזל ובנזין מוגדשים, כאשר בנוסף תוצע גם גרסה היברידית (פלאג-אין) חסכונית במיוחד. עד לפה העסק נשמע סטנדרטי לחלוטין, בטח בהתחשב בתקנות זיהום האוויר המחמירות שמתעדכנות מפעם לפעם. הפרט המעניין בסיפור הוא שרכב הפנאי המגודל (7 מושבים) יעשה שימוש במנועי 4 ציל' קטני נפח בלבד (2.0 ליטר בכולם).
צילום: מנהל
רכב הפנאי הגדול של וולו יעשה שימוש במנוע 4 ציל' קטני נפח בלבד
בהתאם לרוח התקופה מקור הגאווה של היצרנית נוגע ליחידת כוח היברידית חדשה שתענה לשם T8. גרסת הפלאג-אין ההיברידית של ה-XC90 תשלב בין מנוע בנזין בנפח 2.0 ליטר בעל מגדש-על ומגדש טורבו שיניע את הגלגלים הקדמיים למנוע חשמלי (80 כ"ס) שיהיה אחרי על הנעת הגלגלים האחוריים. ההספק המרבי המשולב יעמוד על כ-400 כ"ס בעוד נתון המומנט יעמוד על 65.2 קג"מ. הטווח החשמלי שמצהירה עליו וולוו עומד על כ-40 ק"מ וכי הוא יפלוט בממוצע כ-60 גרם פחמן דו-חמצני לכל ק"מ.

מעבר לכך תציע וולוו (בתחילת הדרך לפחות) שתי גרסאות דיזל ושתי גרסאות בנזין. באגף הדיזל ההספקים ינועו בין 190 כ"ס (ו-40.7 קג"מ) לגרסת ה-D4 (מנוע 2.0 ליטר מוגדש, 4 ציל') ועד ל-225 כ"ס בגרסת ה-D5 שתעשה שימוש בגרסה כפולת מגדשים של אותו מנוע. באגף הבנזין תוכלו למצוא את גרסת ה-T5 שתעשה שימוש במנוע הטורבו בנפח 2.0 ליטר (4 ציל') בעל הספק מרבי של 245 כ"ס ונתון מומנט מרבי של 35.7 קג"מ (מדובר באותו מנוע שמשרת את וולוו S60 המחודשת). מעליה תוצע ה-T6 שתתהדר ב-320 כ"ס ו-40.7 קג"מ שיגיעו ממנוע 2.0 ליטר מוגדש על ומוגדש טורבו (כן, אותו מנוע של הגרסה ההיברידית).
צילום: מנהל
וולוו XC קופה קונספט. רומז על העיצוב של ה-XC90 הבא
ההשקה של וולוו XC90 הבא היא אחת מאבני הדרך החשובות של היצרנית השבדית בשנים האחרונות. מדובר ברכב החדש הראשון שיושק תחת הבעלות הסינית החדשה יחסית. בנוסף, מדובר ברכב הראשון שיעשה שימוש פלטפורמה המודולרית החדשה של החברה והראשון שיעשה שימוש בכל גרסאותיו מתחילת דרכו בסדרת המנועים החדשה (Drive-E) שהציגה היצרנית בשנה שעברה. בכל מקרה, את החשיפה המלאה וולוו מתכננת לחודש אוגוסט הקרוב, ואנחנו כמובן נחזור לעדכן.