זה לא סוד שסיאט מעוניינת ברכב פנאי משלה. תקופה ארוכה שהיצרנית הספרדייה שוקדת על פיתוח רכב פנאי והצפי הוא שכבר בשנת 2016 יוצג אחד שכזה בהיצע דגמיה. בינתיים, סיאט חשפה רכב פנאי "לייט", בדמות גרסת שבילים חדשה של סיאט לאון. שמו של תוקף השבילים הינו לאון "אקספריינס" (X-Perience) והוא מציג מרכב מוגבה והנעה כפולה.

קשה לטעות לאיזה משפחה שייך האספריינס. החזית, יחידות התאורה הקדמיות, יחידות התאורה האחוריות והמרכב שהוגבה (רק 1.5 ס"מ בפועל, אבל זה נראה הרבה יותר) שייכים לסיאט לאון ST (סטיישן). הלאון קיבלה בגרסה זו פגושים וקשתות לבתי הגלגלים הצבועים שחור. את בתי הגלגלים יאכלסו חישוקים גדולי קוטר. התוצאה די נאה.
סיאט לאון אקספריינס – פורסטר, מאחורייך!
צילום: מנהל
תוספת של 1.5 ס"מ למרווח הגחון מוסיפה המון למראה
בתא המנוע של רכב הפנאי תמצאו צמד יחידות כוח לוגמות סולר ורק יחידה אחת לוגמת בנזין. באגף הסולר תמצאו יחידת כוח בנפח 1.6 ליטר, הנעזרת במגדש טורבו ומפיקה 110 כ"ס. יחידת כוח נוספת, 2.0 ליטר נפחה, גם היא נעזרת במגדש טורבו ומפיקה 150 כ"ס, וישנה אפשרות לאותה יחידת כוח רק עם הספק שעומד על 184 כ"ס. יחידת הכוח לוגמת הבנזין בנפח 1.8 ליטר, מוגדשת גם היא, והספקה עומד על 180 כ"ס. כל יחידות הכוח משודכות לתיבת הילוכים אוטומטית-רובוטית כפולת מצמד שמורידה את הכוח אל ארבעת הגלגלים בעת הצורך (בנסיעה רגועה רק הגלגלים הקדמיים מניעים).

סיאט לאון אקספריינס יגיע לאולמות התצוגה ברחבי אירופה כבר בסתיו הקרוב. אין עדיין תשובה ודאית בכל הנוגע לתחילת שיווק האקספריינס בשוק המקומי.
אנחנו מעדיפים את הלאון שלנו ככה