בזמן האחרון התרגלנו לשמוע ממיצובישי על השקות של כלים פשוטים וזולים דוגמת הספייס סטאר או האטראז', אבל זו ממש לא ההגדרה של מיצובישי אאוטלנדר PHEV החדש שהושק היום. מדובר כמובן בגרסה מאוד מיוחדת לרכב הפנאי המצליח בארץ של היצרנית היפנית. ה-PHEV הוא למעשה רכב היברידי נטען, אשר במיצובישי מעדיפים לראות בו בכלל רכב חשמלי עם מאריך טווח.

לאאוטלנדר PHEV שני מנועים חשמליים עם 82 כ"ס כל אחד (לקדמי 15 קג"מ ולאחורי 19.9 קג"מ) שיוצרים הנעה כפולה ומנוע בנזין מוכר בנפח 2.0 ליטר שמייצר כאן 121 כ"ס ומעביר אותם קדימה באמצעות מצמד וללא תיבת הילוכים (כאמור, מיוחד). לרכב שלושה מצבי הנעה שמתחלפים בהתאם לצורך: מצב חשמלי מלא, מצב היברידי טורי (המנוע טוען את המצברים), ומצב היברידי מקביל בו מנוע הבנזין מעביר כוח ישירות לגלגלים (זה קורה רק במהירות גבוה יחסית). במיצובישי לא אוהבים לדבר על הספק משולב, בעיקר כי אין מצב בו שלושת המנועים יעבדו יחד (המנוע החשמלי הקדמי מתנתק כאשר מנוע הבנזין נכנס לפעולה) אבל מדובר ב-203 כ"ס.
מיצובישי אאוטלנדר PHEV יוצא לדרך
צילום: מנהל
האאוטלנדר ההיברידי מגיע לישראל ברמת אבזור גבוהה ועם הבטחה לחיסכון משמעותי בדלק
הטווח החשמלי (ללא מזגן) עומד על 52 ק"מ, כאשר מנוע הבנזין משמש רוב הזמן לטעינה. הביצועים נאים למדי 170 קמ"ש מרביים והאצה למאה קמ"ש ב-11 שניות. זמן הטעינה המלא של המצברים עומד על 3.5 שעות, כאשר תהיה אופציה לטעינה מהירה שתמלא כ-80% מתכולת המצברים בכחצי שעה (עניין שיתאפשר ברגע שעמדות כאלו יותקנו בתפוצה רחבה בארץ).
עם זאת עיקר גאוותה של מיצובישי היא בצריכת הדלק, שלפי נתוני היצרן עומדת על 52.6 ק"מ לליטר (כמובן שהנתון יהיה גרוע יותר ככל שהנסיעה תהיה ארוכה יותר – כי אז נגמר החשמל כמובן). גם בנתוני זיהום האוויר יש למיצובישי במה להתגאות – האאוטלנדר PHEV הוא הרכב היחיד שאינו חשמלי 'מלא' שנכנס לדרגת זיהום 1 הנמוכה. חיצונית ההבדלים לעומת הדגם המוכר קוסמטיים ועיקרם בחזית. בתא הנוסעים עיקר השינוי הוא בבורר ההילוכים (מצבי ניהוג), וצגי אנרגיה שונים, כמו גם באפשרות לקביעת מינון בלימת המנוע (כדי להאריך את הטווח החשמלי).
מיצובישי אאוטלנדר PHEV יוצא לדרך
צילום: מנהל
היתרון של האאוטלנדר הזה בולט בעיקר בעיר
מיצובישי אאוטלנדר PHEV יגיע אלינו במחיר התחלתי של 225,000 שקלים וברמת אבזור גבוהה שתכלול מערך מולטימדיה עם בלוטות', מצלמה אחורית, צג מגע ותפעול מההגה, בקרת אקלים, חישוקים קלים, ריפוד עור עם כיוון חשמלי למושב, ,פנסי קסנון וגג נפתח. לצד כל אלה יוצע האאוטלנדר היקר במבחר גם עם חבילת מערכות בטיחות: התראה על סטייה מהנתיב, התראה על תאונת חזית אם בלימה מלאה במקרה חירום ובקרת שיוט אקטיבית. בגלל המערך החשמלי (מצברים וכו') הוא יוצע רק בגרסת חמש מקומות.
כאמור, מחיר האאוטלנדר PHEV יהיה גבוה למדי, ואולם במיצובישי ישראל מצפים למכור כמה מאות כלים בשנה. יחד עם זאת, נראה שהם בונים על האאוטלנדר יותר כעל שגריר טכנולוגי למותג ופחות על הכמויות. היבואן המקומי יעניק ל-PHEV אחריות מלאה ל-3 שנים ואחריות ל-5 שנים על המערך החשמלי. מיצובישי תציע ללקוחות אפשרות להקמת עמדות טעינה חשמלית (ע"י חברת ג'ינרג'י) בעלות של 5,000 שקלים לכל עמדה ועוד 2,000-3,000 שקלים עבור ההתקנה. עם זאת, בימים אלה פועלים לאישור טעינה ביתית עם כבל ללא עמדת טעינה.