פורד חשפה את גרסת התצוגה של המיניוואן שלה, פורד S-מקס, בשבוע העיצוב במילאנו. כיאה לשבוע העיצוב, בפורד חלקו כבוד לסדנת 'וינאלה' והוסיפו את שמה לקונספט ה-S מקס. 'וינאלה' הייתה סדנת עיצוב מצליחה באמצע המאה העשרים, ובין לקוחותיה ניתן למצוא דגמי פרארי, מזראטי ואף דגמים מיוחדים מבית פיאט.
דגם הקונספט מציג את מה שנקבל בתחילת השנה הבאה, עת יוחלף הדור הנוכחי שמכהן בתפקידו כבר משנת 2006. כמו אז, גם הדור הבא של המכונית מבוסס שלדת המונדיאו, ולמעשה, העיצוב החדש מהווה המשך ישיר של עיצוב הדור הראשון. צללית גרסת התצוגה די דומה לדור הנוכחי, אך יחידות התאורה מלפנים ומאחור הפכו צרות יותר.
גרסת תצוגה חדשה לפורד S-מקס הבא
צילום: מנהל
איפה ישיקו כזה קונספט מעוצב אם לא באיטליה?
הסבכה הקדמית ממשיכה את קו העיצוב החדש של פורד (סבכה אה-לה אסטון מרטין), והחישוקים פשוט ענקיים, וסביר להניח שיוקטנו בגרסת הייצור, גם מטעמי עלויות וגם מטעמי נוחות. תא הנוסעים יפהפה, חומריו איכותיים יותר מהנמצא בדור הנוכחי, וגם כאן ישנם מקומות ישיבה לשבעה אנשים. לוח המחוונים דיגיטלי ועטוי עור, וגלגל ההגה נראה כאילו עבר דיאטה.
במרכז הקונסולה נמצא צג מידע דיגיטאלי גדול, ועושה רושם שהפעם השקיעו יותר בהנדסת האנוש (אין כפתורים פזורים בכל עבר). ה"יהלום" בתא הנוסעים מגיע בדמות ריפוד המושבים, עם עיצוב מעוינים יפהפה, המעניק טיפה סגנון רטרו יחד עם יוקרה. ספק אם ריפודים אלו יועתקו אל תא הנוסעים העתידי.
גרסת תצוגה חדשה לפורד S-מקס הבא
צילום: מנהל
עיצוב הריפודים יפהפה בנוסח 'וינאלה'
בכל הנוגע לתא המנוע, עדיין לא נמסר מידע, אך סביר להניח שליין המנועים הנוכחי יאכלס אותו. המכונית צריכה להגיח לאוויר העולם בסוף הרבעון הראשון של שנת 2015.